امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تبادل تجربیات کرونایی اصفهان و سن پترزبورگ

#1
تبادل تجربیات کرونایی اصفهان و سن پترزبورگ 1

نمایندگان دو شهر خواهر خوانده اصفهان و سن پترزبورگ در کنفرانس ویدئویی، تجربیات خود در زمینه پیشگیری، مدیریت و کنترل همه گیری جهانی کووید ۱۹ را به اشتراک گذاشتند.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل شهرداری اصفهان در این کنفرانس ویدئویی، اظهار کرد: مهمترین ارزش خواهرخواندگی دو شهر در دوستی است که این روزها و برای مقابله با کرونا نمایان می شود.

ایمان حجتی با اشاره به برگزاری این نشست برای تبادل تجربیات مدیران و کارشناسان دو شهر، گفت: در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر، کارشناسان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور دارند و نیز مقامات رسمی از جمله نماینده وزارت امور خارجه و کمیته‌های مربوط به سلامت و شهری سن پترزبورگ شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، وی تبادل تجربیات دو شهر را برای مقابله با کرونا موثر دانست.

بحران کرونا همه ملت های جهان را نزدیک و فاصله ها را کم کرد

کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: عمیقا باور داریم ملت های دنیا در بحران ها همه زیر پرچم عشق و عدالت هستند. بحران کرونا همه ملت های جهان را نزدیک و فاصله ها را کم کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین اصفهان و سن پترزبورگ سابقه دیرینه دارد، گفت: ظرف ۴ ماه گذشته در دنیا بحران سنگینی داشته ایم که هنوز پایان نیافته و امروز تمایل داریم با سن پترزبورگ به عنوان خواهرخوانده اصفهان تعامل برقرار کرده و از تجارب یکدیگر بهره مند شویم.

دکتر منصور شیری از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: از روزهایی که اولین موارد کرونا در اصفهان ثبت شد تا امروز که در یک حالت مسطح قرار داریم، دستورالعمل هایی برای فاصله گذاری اجتماعی در کشور وضع شد که گرچه درصد محدودی از مردم رعایت نمی کنند ولی عمده مردم رعایت می کنند، ضمن اینکه اماکن پرتجمع هنوز باز نشده است.

وی افزود: نکته مهم این است که سیستم ارائه دهنده خدمات اولیه مرتب به مردم اطلاع رسانی می کند و اطلاعات و آمار گروه های حساس را داریم و مرتب با آنها در ارتباط هستیم تا توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

غربالگری حدود ۸۰ درصد جمعیت استان اصفهان

مهدی فارسی کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با اشاره به اینکه اطلاعات بیماران بستری از طریق سامانه سیب برای مراقبان سلامت ارسال می شود، گفت: مراقب سلامت طی تماس تلفنی با خانواده بیماران، مراقبت بهداشتی و راه های کنترل و مراقبت را برای افراد خانواده توضیح می دهد.

وی با بیان اینکه از کلیه موارد بستری تست گرفته می شود و سعی شد در کوتاه ترین زمان ممکن جواب تست ها برای بیمارستان ارسال شود، افزود: به طور همزمان اطلاعات بیمار برای شهرستان ارسال و تیم واکنش سریع درب منزل مراجعه کرده و توصیه های بهداشتی و ضدعفونی داده را به آنها ارائه می کند، ضمن اینکه تا ۱۴ روز وضعیت آنها را رصد می کند. از این طریق ۷۵ تا ۸۰ درصد جمیعت استان تا الان غربالگری شده اند.

نصیر ملت عضو دیگر شورای شهر اصفهان درباره تجارب اصفهان در حوزه حمل و نقل در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: در چند بخش مترو، اتوبوس و تاکسی شهرداری اقداماتی انجام شد که اولین اقدام آموزش همگانی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای شهروندان و رانندگان حمل و نقل عمومی بود.

وی افزود: در بخش تاکسیرانی با محدود کردن تعداد مسافران سعی شد فاصله اجتماعی رعایت شود، همچنین الزام به استفاده از مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی دوره ای، ایجاد حایل بین راننده و مسافر و در اختیار گذاشتن ماسک و دستکش از دیگر اقدامات بود.

این عضو شورای شهر اصفهان درخصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: در دوران اوج شیوع ویروس کرونا در اصفهان تردد برخی خطوط اتوبوس و ناوگان محدود شد تاجایی که ۸۰ درصد ناوگان تعطیل و شهروندان تشویق شدند تا با حذف محدودیت های ترافیکی از خودرو شخصی استفاده کنند، اما بعد از کاهش شیوع ویروس، تلاش برای تقویت ناوگان صورت گرفت تا ازدحام جمعیت کاهش یابد که البته فرایند ضدعفونی کردن دوره ای و استفاده از ماسک و دستکش در اتوبوس ها مثل تاکسی ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اول برای ضدعفونی مترو تلاش شد ولی بعد کل خطوط مترو تعطیل شد. در بخش پایانه ها هم تلاش شده عملیات ضدعفونی و الزام استفاده از ماسک و دستکش رعایت شود.

انگیزه دو کشور برای به اشتراک گذاشتن تجربیات کرونایی

در این جلسه همچنین سرکنسول روسیه در شهر اصفهان با ابراز خرسندی از شرکت در این کنفرانس، گفت: شهردار اصفهان و شهردار سن پترزبورگ ایده به موقعی برای برگزاری این کنفرانس ویدئویی داشتند و انگیزه دو کشور برای به اشتراک گذاشتن تجربیات بسیار مناسب است و به ما امکان می دهد در مورد چشم اندازهای دو شهر به ویژه در حوزه پزشکی بیشتر صحبت کنیم.

وی اظهار کرد: کشورها دارند به روال عادی زندگی بر می گردند و ما سعی می کنیم به همکاری و تبادل تجربیات بپردازیم و آمادگی برای همکاری با شهرهای خواهرخوانده وجود دارد.

همچنین نماینده وزارت بهداشت روسیه، انجام کارهای تحقیقاتی را در زمان شیوع ویروس کرونا دارای اهمیت زیادی دانست و گفت: کشور روسیه یک مرکز ویژه جلوگیری بهداشتی از شیوع کرونا دارد که این مرکز موارد تخلف از رعایت نکات را اعلام و منتشر می‌ کند.

آرتم گورکین افزود: ستاد مشترکی نیز تشکیل شده که علاوه بر اطلاع‌رسانی توسط وزارت بهداشت، اطلاع رسانی مسئولان شهری نیز صورت می گیرد.

راه اندازی خط تلفن ۱۱۲ در روسیه

وی به راه اندازی خط تلفن ۱۱۲ در کشور روسیه برای وضعیت اضطراری اشاره و خاطرنشان کرد: یک خط ویژه تلفن اجتماعی نیز برای پاسخ به سوالات مربوط به کرونا و ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری راه اندازی شده است.

گورکین در پاسخ به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از بروز مشکلات روانی و حفظ سلامت روحی مردم گفت: با استفاده از ابزارهای مناسب اطلاع رسانی لازم را به شهروندان داشتیم. همچنین برای حفظ سلامت روانی شهروندان، آنها به دو گروه تقسیم شدند که گروه نخست افراد سالمی بودند که نیاز به مشاوره داشتند و از طریق تماس تلفنی به این افراد کمک می شود. اما گروه دوم افراد دارای مشکلات روانی هستند که برای این افراد بیمارستان مخصوصی آماده و از این طریق به آنها کمک می شود.

نماینده کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ نیز در این جلسه به جداسازی اجباری اشاره و تصریح کرد: جداسازی اجباری برای شهروندانی بود که در ماه ژانویه از چین وارد روسیه می‌شدند، اما در ادامه جداسازی اجباری برای تمام افرادی که خارج از کشور وارد می‌شدند انجام شد.

کمک به سالمندان با همکاری داوطلبان

گلگا کرولوا افزود: زمانی که مسافران وارد کشور روسیه می‌شدند، بر اساس مصوبه رئیس پزشکان شهر می بایست به مدت ۱۴ روز در شرایط جداسازی قرار می گرفتند.

وی با اشاره به توصیه به ماندن در محل مخصوص یا استراحت گاه های اطراف شهر برای افراد سالمند، خاطرنشان کرد: مشکلی که وجود داشت رساندن مواد غذایی به این افراد بود که با کمک داوطلبان مردمی و رعایت نکات بهداشتی این کار انجام شد.

وی با اشاره به تلاش پزشکان برای درمان افراد مبتلا به کرونا، گفت: رسانه‌ها نیز با اطلاع رسانی از راه های جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در مدیریت این ویروس کمک کردند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرکل:دروضعیت کرونایی بی سابقه قرار داریم
  ملکه زیبایی پزشک بیماران کرونایی شد (عکس)
Heart ئیس جمهور: اگر مجبور شویم همه محدودیت‌های کرونایی را برمی‌گردانیم
  توضیحات "زالی" درباره تاثیر یک داروی ام‌اس در کاهش مرگ کرونایی‌ها
  توضیحات معاونت علمی درباره شائبه‌های صادرات محصولات کرونایی
  پلاسمادرمانی برای بیماران کرونایی باید در مراحل اولیه بیماری انجام شود
  افزایش ظرفیت تولید محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
  کشف گنج و اسکلت سرباز اشکانی هنگام دفن جسد یک کرونایی
  ترکی فیصل تعداد شاهزادگان کرونایی را فاش کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان