امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایران و ایرانی از تلاش برای رسیدن به تعالی باز نمی‌ایستد

#1
ایران و ایرانی از تلاش برای رسیدن به تعالی باز نمی‌ایستد 1

طرح‌های ملی وزارت راه در سه استان ایلام، البرز و مازندران از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه در سه استان ایلام، البرز و مازندران از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: امروز پیام ما به جهان این است که ایران و ایرانی از تلاش خود برای رسیدن به تعالی باز نمی‌ایستد و مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد.

وی افزود: افتتاح ۱۱۴ کیلومتر راه آهن کرج به قزوین سبب می‌شود که هم مسیر میان این دو استان کوتاه شود و هم مردمی که به سمت رشت و گیلان می‌روند یا به سمت مشهد می‌روند می‌توانند از آن استفاده کنند.

روحانی با بیان این‌که «سفر کوتاه باعث صرفه‌جویی در سوخت و افزایش ایمنی می‌شود»، تاکید کرد: مسئله ریل از موضوعات مورد توجه دولت یازدهم و دوازدهم بوده است؛ چراکه هم مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و هم ایمنی بیشتری را خواهد داشت و امیدواریم تا پایان سال هم شاهد افتتاح‌های دیگری در راه آهن انزلی و تبریز باشیم.

رییس‌جمهور گفت: مردم ما در استان‌های مختلف می‌توانند مسافرت‌های ایمن تری داشته باشند و در کنار آن حمل بار نیز با هزینه کمتری رخ می‌دهد. همچنین واحدهای مسکونی و بزرگراه‌هایی که امروز افتتاح شد نیز باعث خرسندی است.

وی با بیان این‌که «مسئله حمل و نقل یکی از مهمترین حقوق مردم ماست» اظهار کرد: امروز حمل و نقل مثل همیشه کار مهم و اساسی انجام می‌دهد و در شرایط کرونایی نیز این ویروس بخش حمل و نقل و گردشگری ما را بسیار تحت تأثیر قرار داده و تحرک ما در این بخش مهم است. البته اصول بهداشتی را مردم ما در هر مسیری که انتخاب می‌کنند باید مورد توجه قرار دهند و این برای سلامتی خودشان است.

روحانی یادآور شد: امروز فعالیت اقتصادی در شرایط کرونایی اهمیت بسیار دارد، هرچند شرایط مانند اوایل شیوع این ویروس نیست اما باید بدانیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ما نمی‌توانیم فعالیت اقتصادی که به معیشت مردم وابسته است را ادامه دهیم.

رییس جمهور ادامه داد: در این مقطع زمانی که قرار گرفتیم مسئله مسکن جزو اولویت‌های دولت است و البته این مسئله همیشه برای دولت ما مهم بوده است و همه طرح‌های نیمه‌کاره مسکن را تمام کردیم و تحویل مردم دادیم.

وی با بیان این‌که «مسکن جزو کالاهای اساسی زندگی مردم است»، گفت: مردم باید در یک محله‌ای بتوانند زیست کنند و فرزندان خود را بزرگ کنند. باید مسکن مطمئنی برای آن‌ها ساخته شود. این‌که چه اقداماتی باید انجام شود یکی از مواردی است که هم دولت و هم ستاد اقتصادی و هم شخص معاون اول که درباره قیمت مسکن و اجاره بها مسئول شده است، آن را دنبال می‌کنند. امروز مردم ما با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند و دولت در این وظیفه دارد اقدامات لازم را انجام دهد.

روحانی یادآور شد: یک سری اقدامات است که در بلند مدت جواب می‌دهد اما ضروری است. زمین‌هایی که ما باید در اختیار مردم قرار دهیم و محدوده شهرها باید به مقدار لازم توسعه پیدا کند. وزارتخانه‌های دیگر یا حتی نیروهای مسلح باید زمین‌های مورد نیاز را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا بتوانند زمین را به قیمت مناسب و ارزان در اختیار کسانی قرار دهد که ساخت مسکن را به طور انبوه یا غیرانبوه انجام می‌دهند یا در اختیار مردمی قرار دهند که نیازمند خانه هستند؛ بنابراین موضوع زمین مسئله اول ما است.

وی با بیان این‌که «مسئله مصالح ساختمانی به وزارت صمت مربوط می‌شود و مسئولیت آن بر دوش‌شان است»، تصریح کرد: قیمت‌ها در این مورد باید متناسب باشد تا مردم بتوانند صاحب مسکن شوند. همچنین اقدامات بانک‌ها برای ساخت و خرید مسکن اهمیت زیادی دارد و مقرراتی که ما امروز برای اجاره یا فروش مسکن داریم کافی نیست و این مقررات چه در قانون و چه مقررات دولت و آیین نامه‌ها باید با اصلاحاتی همراه شود تا فشار را از دوش مردم برداریم.

روحانی تاکید کرد: هم در زمینه حمل و نقل و هم مسکن که باید به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، امروز در هر دو زمینه افتتاح داشتیم و در هر دو زمینه پروژه‌های مهمی کلید خورد و یا آغاز عملیات اجرایی شد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با اقداماتی که دولت انجام می‌دهد بتواند چارچوبی مقرر کند تا ۳۰ درصد مردمی که مستأجر هستند بتوانند با قیمت عادلانه زندگی خودشان را پیش ببرند امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد در مسیر جهش تولید قدم‌های بلندی را برداریم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  جو بایدن اصالتا ایرانی است؟
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart تلاش برای تحویل زودتر از موعد خودروهای ایران خودرو
  جنجال عکس عجیب سلبریتی ایرانی با نظامیان آمریکایی (عکس)
  ربات‌های بیمارستانی ایرانی به یاری بیماران عفونی آمدند
  دستورالعمل جدید آمریکا برای اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران !
  ترامپ چه برنامه ای برای ایران دارد؟
  تلاش فرانسه برای پاسخ قاطع اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی در پرونده الحاق

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان