امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برنامه‌ریزی بر اساس اصول علمی در شرایط بحرانی الزامی است

#1
برنامه‌ریزی بر اساس اصول علمی در شرایط بحرانی الزامی است 1

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بررسی وضعیت کرونا در کردستان، ارزیابی عینی از وضعیت را مهم بیان کرد و گفت: در شرایط بحرانی باید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس اصول علمی واستفاده بهینه از امکانات و تجهیزات باشد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت امروز چهارشنبه (۲۷خردادماه) در جلسه‌ای که با حضور همراه با قائم مقام دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاور معاون استان‌های صدا و سیما و عضو ستاد کرونا، یکی از متخصصان عفونی معاونت بهداشتی کشور، رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کردستان با هدف بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و ارزیابی امکانات و تجهیزات درمانی در استان، در محل سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، حفظ آرامش و خونسردی کادر بهداشت و درمان را در خصوص مقابله و شکست بیماری کرونا ضروری بیان کرد و گفت: ارزیابی عینی از وضعیت کنونی الزامی است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات در این وضعیت، افزود: در شرایط بحرانی برنامه‌ریزی باید بر اساس اصول علمی باشد.

معاون کل وزارت بهداشت، همچنین مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از برگزاری مراسم عروسی و عزا در این شرایط بحرانی را ضروری برشمرد و ذکر کرد: برای عادی شدن شرایط و کاهش روند بیماری کرونا، نیازمند عزم ملی و همبستگی مردم هستیم.

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به افزایش تعداد بیماران در روزهای اخیر، تلاش بی وقفه پرسنل آزمایشگاهی، کادر بهداشت و درمان استان در در روند بیماریابی، مقابله و کنترل این بیماری، افزایش دو و نیم برابری تعداد تخت‌های بیمارستانی مختص بیماران کرونایی، راه اندازی چندین دستگاه ونتیلاتور(کمک تنفسی)، وضعیت بخش‌ مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان و تجهیز و تکمیل برخی مراکز درمانی در این شرایط بحرانی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت کردستان در خصوص بیماری کرونا بحرانی است، خطاب به معاون وزارت بهداشت و هیئت همراه وی افزود: امید است سفر شما انتقال دهنده پیام هشدار جدی به مردم باشد.

رضاعی با بیان اینکه اوضاع استان از لحاظ اپیدمی کرونا، بحرانی است، عنوان کرد: علاوه بر تلاش پرسنل بهداشت و درمان، تجهیزات و امکانات نیازمند تصمیمات جدی و تفویض اختیار از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ذکر کرد: امیدواریم ستاد ملی مقابله با کرونا در اسرع وقت اختیار ویژه به استاندار کردستان برای بازگشت محدودیت‌ها را بدهد.

صدیق جدیدالاسلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه با بیان اینکه حضور مدیران و مسئولان ارشد وزارت بهداشت در این شرایط بحرانی مایه دلگرمی و آرامش پرسنل درمانی استان است، به آخرین آمار جدید مبتلایان کووید ۱۹، کل بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از این بیماری از ابتدا تا کنون در استان اشاره کرد.

در ادامه ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا، آمار افزایشی تعداد مبتلایان و روند اپیدمی این بیماری در استان، عملکرد دانشگاه از اولین روزهای شیوع این بیماری تا امروز را اعلام کرد.

در پایان جلسه با تاکید بر افزایش تعداد تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا، دستگاه اکسیژن‌ساز و تانکر اکسیژن رسان در بیمارستان‌های کردستان و بیان مشکلات و نیازمندی‌ها برای آمادگی بیشتر بیمارستان‌ها در شرایط بحران تدابیری از سوی حاضرین اتخاذ شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طبقه بندی 88 زبان اول دنیا بر اساس مجموع ارزشها:
Subarrow واشنگتن: شرایط کنونی با ایران، بحرانی است که ما آن را به ارث برد‌ه‌ایم
  عادی انگاشتن مردم؛ وقوع بحرانی محتمل در مازندران!
  وضعیت قرمز بوشهر در انتظار برنامه‌های رئیس‌جمهور
  توضیحات معاونت علمی درباره شائبه‌های صادرات محصولات کرونایی
  روحانی: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام فعالیت‌های آموزشی سال آینده در کنار کرونا انج
  تاجرنیا: مجلس جدید شرایط ارتباط با دنیای بیرون را فراهم کند
  زالی: شرایط برای سفرهای تفریحی امن نیست
  از پالایش اخبار کرونا تا مذاکره با صداوسیما برای پخش برنامه‌های زنده آموزشی
  جزئیات برنامه جاسوسی تل‌آویو از فلسطینیان !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان