امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

محافظ نامرئی هواپیما برای دوری از کروناویروس+تصاویر

#1
یک شرکت هواپیمایی یک طرح مفهومی قابل توجه برای جلوگیری از انتقال کروناویروس در فضای هواپیما ارائه داده است که چون با استفاده از تهویه هوا این کار را انجام می‌دهد، آن را محافظ نامرئی می‌نامند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، از آنجا که جهان به آرامی در تلاش است تا به ظاهر عادی خود پس از ظهور بیماری همه‌گیر کووید-19 برگردد، یک چالش بزرگ، ایمن‌سازی سفرهای هوایی است. تاکنون چندین گزینه مانند قرار دادن مسافران در کابین‌های جداگانه یا جداسازی مسافران از یکدیگر به وسیله پلاستیک یا شیشه مطرح شده است. اما اکنون یک شرکت هواپیمایی پیشرو مستقر در سیاتل آمریکا موسوم به "Teague" می‌گوید پاسخ همه چیز، تهویه است. این شرکت راه حل خود را برای ایمن‌سازی سفرهای هوایی به وسیله استفاده از نوعی تهویه خاص پیشنهاد داده است.

طرح مفهومی این شرکت "Teague AirShield" نام دارد و این شرکت معتقد است که این راه حلی برای بازگشت و از سرگیری کار در صنعت حمل و نقل هوایی در طول شیوع کروناویروس جدید است.

طراحی "AirShield" به معنای "محافظ هوا" به گونه‌ای است که سرفه و عطسه‌های هر فرد را فقط به صندلی وی محصور می‌کند و نمی‌گذارد قطرات حاصل از سرفه و عطسه فرد به اطراف منتقل شود. سپس هوا به طور مستقیم در این سیستم جدید تصفیه هوای هواپیما جمع‌آوری و فیلتر می‌شود.

محافظ نامرئی هواپیما برای دوری از کروناویروس+تصاویر 1

تلاش برای دستیابی به یک راه حل سریع، کارآمد و دارای نصب آسان، مهم‌ترین چالش سازندگان بود. به همین دلیل است که می‌توان "AirShield" را چاپ سه‌بعدی کرد و به راحتی روی واحد تهویه مطبوع موجود در هواپیماها نصب کرد.

در طرح پیشنهادی این سیستم آمده است: در نتیجه، هنگامی که مسافر نفس می‌کشد، سرفه یا عطسه می‌کند، قطرات بخار آب در فضای اطراف آن مسافر موجود است. پس بلافاصله قبل از اینکه برای ورود به فضای شخصی دیگر مسافران فرصتی پیدا کند، توسط سیستم تهویه به سمت فیلتر و واحد تصفیه HEPA هدایت می‌شود.

محافظ نامرئی هواپیما برای دوری از کروناویروس+تصاویر 1

امید است که این محافظ نامرئی به عنوان یک سپر هوایی یا سدی بین هر مسافر کار کند و راحتی خیال را برای مسافران هواپیما به ارمغان بیاورد.

طبق گفته شرکت سازنده، سیستم "AirShield" با استفاده از جریان هوای موجود در اطراف مسافر، هوای تازه و تصفیه شده را به تیغه‌های پخش هوای مهندسی‌شده منتقل می‌کند که قادر به کنترل بسیار زیاد پخش قطرات هستند و ارائه خدمات به مسافران و خدمه و بهبود حفاظت و آرامش آنها را به عهده دارند.

محافظ نامرئی هواپیما برای دوری از کروناویروس+تصاویر 1

بنابراین به نظر می‌رسد که رعایت فاصله فیزیکی تنها روش برای سفرهای هوایی ایمن نیست و امیدواریم این سیستم مورد تایید قرار بگیرد تا صنعت هوانوردی دوباره روی پاهای خود بایستد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ɪᴄᴇ ، شـــقآیــق
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زندگی جهان زیر سایه کروناویروس
  کروناویروس جهش‌یافته حاکم جهان شده است
  شاید واکسن موثر علیه کروناویروس هرگز ساخته نشود
  با این وضعیت، هیچکس جلودار کروناویروس نخواهد بود
  به نظر می‌رسد شدت بیماری‌زایی کروناویروس کاهش یافته است
  افزایش احتمال انتشار و انتقال کروناویروس با کولر گازی
  ماجرای پیاده کردن یک دکتر از هواپیما به بهانه کرونا+پاسخ ایرلاین و اظهارات مسافر
  خدمت‌رسانی سگ‌های رباتیک برای مقابله با کروناویروس
Heart بهترین محافظ برای کولر گازی
Sad التماس و گریه داماد برای فرار از پیش عروس !! + تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان