امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از بی‌توجهی‌ها به بیماری کرونا وحشت می‌کنم

#1
از بی‌توجهی‌ها به بیماری کرونا وحشت می‌کنم 1

استاندار زنجان با انتقاد شدید از عملکرد برخی مدیران و مردم در مواجهه با شیوع بیماری کرونا، گفت: از این‌گونه رفتارها وحشت دارم و تاکید می‌کنم با متخلفان باید به ‌شدت برخورد کرد.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۵ تیرماه) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونای استان، با اشاره به انجام تست سرپایی غربالگری کرونا و تست سرولوژی کرونا در استان به‌عنوان پایلوت کشوری که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است، اظهار کرد: زنجان در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در کشور پیشگام بوده که بهواسطه این قضیه از حدود ۳۶ هزار نفر تست کرونا گرفته شده که از این تعداد آزمایش ۶۰۰۰ نفر مثبت شده و تست کرونا ۱۴۳۵ نفر نیز از لحاظ بالینی پس از بستری در بیمارستان مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۴۰۰۰ نفر تست غربالگری سرپایی کرونا گرفته شده که تنها یک درصد از این تعداد نیاز به بستری در بیمارستان‌های استان داشته‌اند، افزود: اگر تست غربالگری کرونا در استان انجام نمی‌شد صددرصد وضعیت استان در بدترین شرایط قرار داشت، زیرا مکان قرارگیری زنجان به‌گونه‌ای است که مسافران از استان‌های قرمز از منطقه عبور کرده و یا برای مسافرت استان ما را برای اسکان انتخاب می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان پر خواهد شد و باید همه تخت‌های موجود در استان را به این بیماری اختصاص دهیم، تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، با مردم صادق بودیم و به‌صورت علمی با توجه به آزمایش‌هایی که گرفته شده، موارد را با مردم در میان گذاشته‌ایم و الان با شرایط فعلی اعلام می‌کنیم که پیشگیری از بیماری کرونا بسیار اهمیت دارد، زیرا تاکنون این بیماری دارو و درمان خاصی ندارد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه بنده از رفتار مردم وحشت می‌کنم و در عجبم که عده‌ای چگونه به سلامتی خود و دیگران بی‌اهمیت بوده و ارزش قائل نیستند، ادامه داد: بسیاری از افرادی که در مراسم عروسی و ترحیم شرکت می‌کنند، مجبور به شرکت بوده‌اند، کسانیکه بانی برگزاری مراسم ترحیم و عروسی هستند و سبب آلودگی افراد شرکت‌کننده می‌شوند باید به قانون پاسخ‌گو باشند، زیرا سلامتی مردم شوخی‌بردار نیست.

حقیقی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی استان باید به صورت جدی با افرادی که در خیابان‌های شهر مانور عروسی می‌دهند برخورد کرده و حتی در صورت نیاز آنان را بازداشت کنند، زیرا این افراد سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند، گفت: ما حافظ سلامت مردم هستیم و با هر کسی که در سلامت مردم خللی ایجاد کند به صورت جدی باید برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان در حال حاضر از پذیرایی مهمان از سایر استان‌ها معذور است، افزود: برخی از افرادی که از سایر شهرها به استان سفر می‌کنند، ماشین خود را در خارج از شهر پارک کرده و بستگان، آن‌ها را با ماشین پلاک زنجان وارد شهر می‌کنند و در ساعاتی از نیمه شب فرد ماشین را به داخل استان می‌آورد، نمی‌دانم این افراد چطور با دست خود کودکان و خانواد خود را آلوده می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه بنده اصلا از عملکرد شهرستان‌های خرم‌دره، طارم و خدابنده در خصوص کرونا راضی نیستم، تصریح کرد: در این شهرستان‌ها مجالس ترحیم و عروسی به‌صورت زیرزمینی برگزار می‌شود. وضعیت این شهرستان‌ها هرچه سریع‌تر به صورت جدی باید بررسی و محدودیت‌های لازم اعمال و با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، به صورت جدی با آنان برخورد شود.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم همکاری همه ارگان‌ها و مدیران کل استان با دانشگاه علوم‌پزشکی استان و فراهم کردن هرگونه امکانات مورد نیاز این دانشگاه، ادامه داد: در صورت همکاری نکردن مدیران کل استان با این دانشگاه و در راستای پیشگیری از بیماری کرونا از سمت خود عزل شده و باید پست خود را ترک کنند.

حقیقی، با تاکید بر اینکه شورای اطلاع‌رسانی استان باید به‌صورت عملی فعال شود و استودیو سلامت دوباره فعالیت خود را آغاز کند، افزود: همه افراد وظیفه اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری کرونا را دارند و شهرداری زنجان باید بنرهایی را در ورودی تالارهای پذیرایی و آرامستان‌های استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های مذکور نصب کند و مردم ملزم به رعایت این پروتکل‌ها خواهند بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه افراد اعم از کارمندان ادارات و مراجعه‌کنندگان به ادارات استان ملزم به استفاده از ماسک هستند، تصریح کرد: در مکان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود باید پلمب شود و مکان‌هایی که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند باید از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نامه کتبی داشته باشند؛ همچنین قلیان‌سراهای استان اجازه فعالیت ندارند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل همیار پیشگیری از کرونا در استان به خصوص در روستاها، خاطرنشان کرد: تست غربالگری سرولوژی در استان برای بررسی میزان ایمنی بدن افراد در استان به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart وحشت از ترامپ، کاخ سفید را متروکه کرد
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart درس‌های زیادی از کرونا آموختم/ واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشید
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان