امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

به جای نطق‌های سیاسی با مردم سخن بگوئید/کادر درمان هرمزگان خسته و اندوهگین است

#1
به جای نطق‌های سیاسی با مردم سخن بگوئید/کادر درمان هرمزگان خسته و اندوهگین است 1

جمعی از هنرمندان هنرهای نمایشی استان هرمزگان با انتشار نامه ای خطاب به رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس خواستار اعمال تصمیمات قاطع تر در جهت کاهش شیوع کرونا در استان هرمزگان شدند.

در متن این نامه که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفته، آمده است:

"روزها و شب‌های سیاه هرمزگان پی‌درپی می‌گذرند و ما هر روز عزیزان بیشتری را از دست می‌دهیم و به آغوش خاک می‌سپاریم آن‌هم در آئین سکوت و تنهایی و بدون همراهی و حتی هق‌هق‌های بلند. انسان‌هایی که می‌توانستند برای عزیزانشان، برای خانواده‌هایشان و برای جامعه‌شان قدم بردارند اینک در کنار ما نیستند. در روزهایی که در برابر بحران همه‌گیری کرونا بیش از هر چیزی شفافیت و ارائه اطلاعات و آمارهای دقیق می‌تواند راه گشا باشد مردم را در بحران بی‌خبری گذاشته‌اید و امکان هر نوع اقدام مشترک مبتنی بر گزارش‌های صحیح را از گروه‌های اجتماعی گرفته‌اید. ما امروز به دنبال مقصر نیستیم و همان‌قدر که نا آگاهی بخشی از شهروندان را یکی از علت‌های این وضعیت فراتر از قرمز می‌دانیم، بی‌شک فقر اقتصادی بخش‌های بزرگی از جامعه و سوء مدیریت مسئولین اجرایی را علت‌های دیگر می‌دانیم که باید پاسخگویی برای آن‌ها باشد.

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر تأثیر کمپین‌های اطلاع‌رسانی هنرمندان کشور و نقش آن‌ها در کنترل شیوع بیماری در روزهای آغازین باشد و امروز هم هنرمندان استان هرمزگان با تمام بضاعت خویش برای عبور از این بحران بی‌سابقه در کنار مردم و در کنار همه خادمان و دلسوزان خواهند بود. امروز که صدای کادر بهداشت و درمان و پزشکان و پرستاران و بهورزان خسته و اندوهگین هرمزگان را در ویدئوها و بیانیه‌ها و نامه‌هایشان می‌شنویم که دیگر توانی برایشان نمانده نمی‌توانیم سکوت کنیم. وقتی‌که مسئولین بهداشتی استان بارها و بارها خواهش کرده‌اند که اقتصاد را بر جان مردم ارجح ندانید سکوت جایز نیست. وقتی‌که این واقعیت را می‌بینیم که این بیماری همچون همه سنگ‌های دیگر برای پای کم‌توان خانواده‌های فقیرتر است نمی‌توان سکوت کرد. بدین‌وسیله از شما که امور اجرایی مردم را به دست دارید و هر حرکت و تصمیمتان می‌تواند به قیمت جان‌های ارزشمند مردم تمام شود.

پیش از آنکه کوچه به کوچه عزیزانمان را به خاک بسپاریم چاره‌ای بیاندیشید. بجای مقصر دانستن مردم، به جای نطق‌های سیاسی و بجای تصمیم‌گیری‌های محرمانه شفاف با مردم سخن بگوئید، مشارکت و حمایت همه گروه‌های مردمی را جلب کنید، وحدت و همکاری گروه‌های فقیر و غنی را تقویت کنید، برای معیشت خانواده‌های آسیب‌دیده از بحران کرونا چاره‌ای بیاندیشید، برای آن کسانی که هزینه ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده یک ماه خانواده‌شان نیمی از درآمدشان می‌شود و باید از سفره روزانه‌شان بزنند تا اقلام بهداشتی تهیه کنند چاره‌ای بیاندیشید و باز یادآوری می‌کنیم که ارزش هر تصمیم شما جان‌هایی خواهد بود که از دست می‌روند یا جان‌هایی که برای عزیزانشان حفظ می‌شوند."
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  کرونا هرمزگان را یک هفته تعطیل کرد !
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  ورشکستگی صنوف و تعدیل نیرو نتیجه تحمیل محدودیت‌ها بر بازار هرمزگان
  عادی انگاشتن مردم؛ وقوع بحرانی محتمل در مازندران!
  چه کنیم که مردم کرونا را جدی بگیرند؟
  نگرانی شدید ما خستگی کادر درمان و پر شدن تخت‌های بیمارستانی است
  هزینه‌های بیمارستانی؛ در صدر شکایات مردم از بیمارستان‌ها
  چرا مردم نسبت به "کرونا" بی‌تفاوت شده‌اند؟
  استفاده از ماسک نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان