امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ورشکستگی صنوف و تعدیل نیرو نتیجه تحمیل محدودیت‌ها بر بازار هرمزگان

#1
ورشکستگی صنوف و تعدیل نیرو نتیجه تحمیل محدودیت‌ها بر بازار هرمزگان 1

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان با بیان اینکه قطع درآمد و انباشته شدن هزینه‌ها در عصر کرونا اصناف را با شرایط بد اقتصادی مواجه ساخته است، گفت: ورشکستگی صنوف و تعدیل نیرو نتیجه تحمیل محدودیت‌ها بر بازار هرمزگان است.

ناصر فخاریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت کسبه و تعطیلی کامل بسیاری از صنوف استان، افزود: بایستی توجه داشت که در عمل فعالان صنفی هرمزگان با قطع درآمد و انباشته شدن هزینه‌ها، در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار دارند.

وی افزود: برخی از صنوف که به‌طور کامل تعطیل شدند و یا با کاهش فعالیت صنفی مواجه شدند، شامل صنف خیاطان، خرازان، ابزارفروشی‌ها، آرایشگاه‌ها، خشک‌شویی‌ها، طلا و جواهر، تالارهای پذیرایی، پوشاک، تلفن همراه، کیف و کفش، صوت و تصویر، عینک‌سازان، فرش و موکت، صنایع‌دستی، عکاسان و فیلم‌برداران، مصالح ساختمانی، آهن و پروفیل، نمایشگاه‌های اتومبیل، مشاورین املاک، آجیل و خشکبار، شیرینی فروش‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و آبمیوه و بستنی و ... هستند.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان تصریح کرد: اصناف و بازاریان نیز از آغاز شیوع ویروس کرونا جزو اولین اقشاری بودند که با وجود همه ضررهایی که از تعطیلی اجباری متحمل می‌شدند،حفظ سلامت جامعه را بر کسب‌وکار ترجیح دادند و نقش بسزایی را در این بخش ایفا کردند.

فخاریان در ادامه با بیان اینکه ایام پایانی سال و عید نوروز برای هر کاسبی به‌عنوان، دوره حیاتی جهت رونق کسب‌وکار محسوب می‌شود و فرصت‌های درآمدزایی در این روزها با کل سال برای صاحبان صنوف برابری می‌کند، اضافه کرد: تعطیلی اجباری یا کاهش ساعات فعالیت برای ترغیب مردم به ماندن در خانه و پیشگیری از شیوع کرونا، مستقیم یا غیرمستقیم آسیب جدی به اصناف وارد آورد.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرچه قدر زمان درگیری جامعه با کرونا بیشتر شود، کسب‌وکارهای خرد با ضرر و زیان بیشتری مواجه می‌شود.

رئیس اتحادیه فرش، موکت، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان بندرعباس، ادامه داد: با توجه به اینکه صاحبان صنوف ضرر مالی را به جان خریده‌اند تا سلامت جامعه حفظ شود در این شرایط لازم است مردم نیز دقت بیشتری کنند و در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی بیان کرد: بیشترین ضرر ناشی از کرونا در ایام پایانی سال به ترتیب متوجه تالارهای پذیرایی، مزون‌ها عکاسی‌ها، قنادی‌ها و آرایشگران شده است.

فخاریان با بیان اینکه اصناف هرمزگان در پی شیوع ویروس کرونا وضعیت بسیار بدی پیدا کردند، گفت: همه اصناف درگیر این قضیه شدند و اگر دولت کمک نکند و مردم برای کنترل این ویروس همراهی ننمایند، وضعیت اصناف و اقتصاد تا دو سه ماه آینده به‌شدت سخت‌تر خواهد شد.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان، یادآور شد: با ورود ویروس ‌کرونا و شیوع آن متأسفانه به دلیل عدم امکان فروش و کسب درآمد، اغلب کسبه با چک‌های فرم خورده، حقوق عقب‌افتاده کارگران، بیمه، مالیات، اجاره مغازه و ... مواجه شده و شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که اصناف بیش از هر زمانی ‌نیازمند حمایت هستند. ‌

وی اضافه کرد: بسیاری از واحدهای صنفی با ضررهای جبران‌ناپذیری ‌از قبیل تعدیل نیرو، ورشکستگی و از دست دادن سرمایه خود مواجه هستند و تداوم تعطیلی بازار و تحمیل محدودیت‌ها به بیکاری بخش عظیمی از فعالان صنفی و مشاغل فعال در این بخش منتهی خواهد شد. ‌

فخاریان با درخواست از شهروندان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور غیرضروری در سطح شهر، بیان کرد: همکاران ما در صنوف مختلف تلاش دارند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های فروش آنلاین و غیرحضوری از تردد غیرضروری شهروندان از منزل جلوگیری به عمل‌آورند.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان با اشاره به آسیب‌ها و خسارات وارد آمده بر اصناف استان در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: اصناف و بازاریان همواره به‌عنوان بازوان نظام و انقلاب در بخش‌ها و مقاطع مختلف تاریخ این کشور از جان و مال خود برای حمایت از ارزش‌ها و کمک به نیازمندان گذشته‌اند و امروز زمان آن رسیده تا به درخواست این قشر آسیب‌دیده پاسخی درخور و شایسته داده شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گوشت آهو به بازار رسید! نگرانی از منقرض شدن نسل آهو ها
  بازار مسکن درگیر دلال بازی شده است!
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
  کرونا هرمزگان را یک هفته تعطیل کرد !
Heart اروپا منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  به جای نطق‌های سیاسی با مردم سخن بگوئید/کادر درمان هرمزگان خسته و اندوهگین است
  استانی عاری از کرونا نداریم/ احتمال برقراری مجدد محدودیت‌ها
Heart ئیس جمهور: اگر مجبور شویم همه محدودیت‌های کرونایی را برمی‌گردانیم
  نتیجه آزمایش واکسن کرونا روی انسان مشخص شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان