امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توان تولید "کیت" برای انجام ماهانه 1000000 تست «کرونا» را داریم

#1
توان تولید "کیت" برای انجام ماهانه 1000000 تست «کرونا» را داریم 1

رییس جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر توان تولید کیت برای انجام ماهانه یک میلیون تست "کرونا" را داریم، اما مسئولان از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند و دلیل آن را نمی‌دانیم.

حمیدرضا طیبی در حاشیه بازدید از روند ساخت "برج فناوری" جهاددانشگاهی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شروع فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بحث مقابله با کرونا از زمان شیوع این بیماری در چین، گفت: از همان زمان اپیدمیولوژیست‌ها پیش بینی شیوع این بیماری را در بسیاری کشورهای جهان داشتند و در همین راستا فعالیت‌های خود را در زمینه تولید "کیت" آزمایشگاهی جهت تشخیص این بیماری شروع کردیم.

وی افزود: در حال حاضر کیت‌های تولید شده که نسل جدید کیت‌های آزمایشگاهی محسوب شده و بسیار ارزشمند هستند در "پاستور" مورد تایید قرار گرفته و در حال تولید هستند.

طیبی تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت تولید کیت برای انجام ماهانه یک میلیون تست کرونا را در کشور داریم، اما از این ظرفیت بطور کامل در کشور استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هر کیت بطور میانگین چندین بار برای انجام تست کرونا استفاده می‌شود، گفت: جهت تولید ماهانه حدود 250 هزار کیت اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما از این ظرفیت استفاده نمی‌شود و واقعا دلیل آن را نمی دانیم.

رییس جهاد دانشگاهی به اقدامات دیگر این نهاد در بحث مقابله با کرونا هم اشاره کرد و افزود: موسسه رویان جهاددانشگاهی در بحث "سلول درمانی" اقداماتی خوبی با بیمارستان‌های مسیح دانشوری و شریعتی انجام داده که مراحل اولیه آن موفقیت آمیز بوده و فاز انتهایی آن تا شهریورماه تکمیل می‌شود.

وی افزود: در این روش با استفاده از «سلول درمانی» بافت فرسوده ریه بازسازی می شود که اقدام بسیار ارزشمندی است.

طیبی به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه تولید مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و "گان" (لباس محافظتی) هم اشاره‌ای داشت و افزود: البته عمده فعالیت‌ها در زمینه تولید "کیت" و "سلول درمانی" متمرکز شده است.

40 طرح فناورانه بزرگ را در کشور در دستورکار داریم/ نیاز اصلی ما باور مسئولان به "توان داخلی" است

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به نزدیکی چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، گفت: این نهاد با هدف الگوسازی دستیابی به علم و فناوری در کشور راه اندازی شد و توسعه علمی و فناوری، تجاری سازی فعالیت‌های فناورانه و توسعه فعالیت های آموزشی و مهارتی همواره سه محور اصلی کار جهاددانشگاهی بوده که در هر سه محور به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

طیبی به فعالیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، نفت و پتروشیمی، فنی و مهندسی، برق و الکترونیک و ... اشاره و از راه اندازی مرکز رویان، طراحی و ساخت دکل‌های حفاری نفت، ساخت تجهیزات "های تک" در حوزه برق و الکترونیک، اصلاح نژاد دام و تکثیر دام‌های مرغوب، ساخت فرستنده‌های رادیویی و اقدامات خوب در زمینه درمان بیماری‌های سرطان سینه، پارکینسون، زخم های دیابتی و ... به عنوان شاخص ترین فعالیت‌های این حوزه ها یاد کرد.

وی افزود: تمام هدف جهاد دانشگاهی از این اقدامات ایجاد خودباوری در جوانان ایرانی است و اینکه ما می‌توانیم تولیدکننده علم و فناوری باشیم و این قدرت و توان را داریم که این فناوری را کاربردی کرده و یک اقتصاد دانش بنیان متکی بر توان داخل داشته باشیم.

طیبی تصریح کرد: در حال حاضر که در آستانه چهلمین سالگرد جهاد دانشگاهی هستیم، فعالیت های فناورانه بسیار بزرگی را در کشور در دستورکار داریم و با حمایت های مقام معظم رهبری هم اکنون 40 طرح فناورانه بزرگ را در کشور شروع کرده‌ایم.

رییس جهاد دانشگاهیبا تاکید بر اینکه مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه در کشور نداریم، افزود: آنچه که نیاز داریم بحث باور به این توانمندی از سوی مسئولان و مدیران و استفاده از این فناوری برای رفع نیازهای کشور و آماده سازی شرایط برای ورود محصولات فناورانه کشور به بازارهای خارجی و بین المللی است.

وی تصریح کرد: از دیگر نیازهای اساسی ما راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع در کشور است، ساخت این آزمایشگاه‌ها هزینه بالایی دارد و باید دولت در زمینه ساخت آنها ورود کند.

وی افزود: اگر به همه این موارد توجه جدی شود، کشور در بازه زمانی کمی می‌تواند اغلب نیازهای خود را تامین کند و اقتصاد کشور مقاومتی شده و تعداد زیادی شغل آبرومند برای جوانان این مرز و بوم ایجاد می‌شود.

افتتاح فاز اول "برج فناوری" کرمانشاه؛ شهریورماه امسال

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه در بحث تکمیل برج فناوری کرمانشاه، کرونا را عاملی برای تاخیر در اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: قرار بود، فاز اول این پروژه 16 مردادماه امسال و همزمان با سالروز تاسیس جهاددانشگاهی افتتاح شود که به دلیل کرونا این کار به تاخیر افتاده و به پایان شهریورماه موکول شد.

وی افزود: تکمیل فاز اول این پروژه نیازمند تامین اعتبار 40 میلیارد تومانی است که در توافق نامه صورت گرفته میان استانداری کرمانشاه، جهاد دانشگاهی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری مقرر شد این اعتبار توسط این سه بخش تامین شود.

طیبی تصریح کرد: برای تکمیل فاز دوم پروژه نیز اعتبار 15 میلیارد تومانی نیاز است که در صورت تامین اعتبار، این فاز از پروژه نیز ظرف 9 ماه به بهره برداری می‌رسد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مخترع ملکانی آب مصنوعی تولید کرد
  مرکل:دروضعیت کرونایی بی سابقه قرار داریم
Subarrow انجام تحقیقات در رابطه با ارائه اطلاعات از سوی کری به ظریف
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان