امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برای خوزستان باید تصمیمات جدی‌تری گرفت

#1
برای خوزستان باید تصمیمات جدی‌تری گرفت 1

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: شرایط خوزستان خاص است، کرونا با سرعت در حال خودنمایی در خوزستان است و باید تصمیمات سریع‌تر و جدی‌تری بگیریم؛ باید شرایطی فراهم شود که مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌ها کاهش یابند.

رضا نجاتی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: هر چند برخی شهرستان‌ها قرمز اعلام شده است اما همه شهرستان‌های خوزستان درگیر کرونا هستند؛ نگران هستیم که خوزستان وارد مرحله‌ای شود که ظرفیت‌های ایجاد شده توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مشکل‌ساز شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در یک مقطع زمانی تمهیدات اندیشیده‌شده خوب بود. با توجه به آمار شیوع کروناویروس و ورودی بیمارستان‌ها و موارد بستری، آمار مبتلایان کمی کاهش یافته بود اما نگرانی‌ها همچنان وجود دارد و باید هشدارها داده شود. بخشی از تمهیدات در اختیار استان است اما بخشی نیز به ستاد ملی کرونا بستگی دارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان ادامه داد: در ستاد ملی کرونا وزیر بهداشت اعلام کرد که استان‌های قرمز اختیار تصمیم‌گیری داشته باشند؛ کلیات این موضوع مصوب و در کمیته امنیتی و اجتماعی و انتظامی مطرح شد و در جلسه بعدی جزئیات آن بررسی شد. در نهایت مقرر شد در استان‌های قرمز بر اساس نظر دانشگاه‌ها برای اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز تصمیم‌گیری شود و نظرات به ستاد ملی کرونا ارائه شود در حالی که این چرخه زمان‌بر است و خوب نیست.

نجاتی بیان کرد: شرایط خوزستان خاص است، کرونا با سرعت در حال خودنمایی در خوزستان است و باید تصمیمات سریع‌تر و جدی‌تری بگیریم؛ باید شرایطی فراهم شود که مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌ها کاهش یابند.

وی گفت: یک سری ملاحظات اقتصادی و معیشتی وجود دارد؛ برخی تصمیمات ملی هستند به طور مثال موضوع خرید خودرو اعلام می‌شود و به دلیل فاصله قیمت‌ها مردم به مراکز مربوطه هجوم می‌برند. حتی افراد بیمار و سالمند نیز در خصوص سهام عدالت در دفاتر پیشخوان حضور می‌یابند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان عنوان کرد: درست است که در برخی موارد از مردم انتظار همکاری داریم و گلایه‌هایی داریم اما بخشی از کارهای ما نیز باید مدیریت شوند. حضور مردم در بانک‌ها و دفاتر پیشخوان قابل توجه است؛ خرید خودرو، سهام عدالت، مسکن ملی یا حتی کاهش انتقال مبلغ پول و نیاز به مراجعه به بانک و موارد دیگر همه باعث حضور بیشتر مردم در جامعه می‌شود در حالی که باید شرایط برای حضور مردم در بانک‌ها و دفاتر پیشخوان کاهش یابد.

وی بیان کرد: فشار روحی روانی به مردم وارد شده است و به همین اندازه استرس، باید توجهات افزایش یابد و رفتارهای اجتماعی‌مان را تغییر دهیم. به خانواده‌های درگیر کرونا به ویژه کسانی که عزیزی از دست داده‌اند فشار روحی و روانی زیادی وارد شده است. فشار روحی و روانی نیز به کادر بهداشت و درمان وارد شده و استرس دارند که بیماری را به افراد خانواده‌شان منتقل نکنند.

نجاتی که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: انتظار می‌رود مجموعه خوزستان برای تامین اعتبارات در خصوص مدیریت کرونا کمک کنند. نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی می‌توانند در این زمینه کمک کنند. مردم به اندازه کافی صحبت‌ها را شنیده‌اند و اکنون زمان عملیاتی کردن صحبت‌ها فرا رسیده است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های استانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی، اعتباراتی اختصاص یافت اما در مقابل این وضعیت خوزستان، کافی نبود؛ زمانی که در تهران اعلام می‌شود وضعیت خوزستان قرمز است باید به اندازه همان قرمزی، به ما امکانات بدهند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در خصوص گرفتن امتیازات برای خوزستان، تصریح کرد: همه بیمارستان‌ها درگیر هستند و ظرفیت‌ها در اختیار این وضعیت قرار دارد. تمام ادارات و حتی اعضای شورای تامین در حال تلاش هستند اما کار باید منسجم‌تر انجام شود و به سمت و سوی کمک به مجموعه بهداشت و درمان برود.

وی در خصوص پرسشی در مورد عدم اعطای مرخصی به برخی کارکنان و ادامه کار یک زن کارمند شیرده در یکی از بیمارستان‌های اهواز، گفت: اگر مدیری یا دستگاهی مصوبات را اجرایی نکند و فردی به کرونا مبتلا شود، قطعا باید پاسخگو باشد. تاکنون تعداد قابل توجهی با سامانه ۱۱۱ تماس گرفته‌اند و مواردی در خصوص عدم همکاری دستگاه‌ها را اعلام کرده‌اند که ورود کرده‌ایم و تذکرات را داده‌ایم. به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و گروه‌های پرخطر باید مرخصی داده شود یا دورکاری کنند اما اگر در اداره‌ای کارمند با ارباب رجوع در ارتباط نباشد نیز می‌توانند در جای مشخصی فعالیت کنند.

نجاتی عنوان کرد: حساسیت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این مساله باعث رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شده است.

وی بیان کرد: اکثر مبتلایان بر اثر شرکت در مراسم عروسی و عزا مبتلا شده‌اند. در جلسه اخیر که در خوزستان تشکیل و موضوع جدی‌تر بررسی شد، مقرر شد با برگزارکنندگان مراسم عزا و عروسی برخورد جدی شود. تاکنون دستگاه قضایی و انتظامی خوب عمل کرده‌اند اما انتظار می‌رود شدت برخوردها بیشتر شود. هر چند باید ساز و کار قانونی در این زمینه تعریف شود اما مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا لازم‌الاجرا هستند و حکم مصوبات شورای امنیت ملی را دارند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: در یک خانواده بیش از ۲۰ نفر به دلیل برگزاری جشن تولد مبتلا شده‌اند بنابراین به فرمانداران، فرماندهان انتظامی و دادستان‌ها ابلاغ شده که جدی‌تر برخورد کنند و این مساله را کاهش دهند.

وی گفت: در ستاد ملی کرونا مصوب شده است که ماسک به صورت ارزان و نه رایگان در دسترس مردم باشد. سازمان صمت باید تامین ماسک ارزان، قابل شست‌وشو و در دسترس را پیگیری کند و ما نیز این مساله را پیگیری می‌کنیم. همچنین در حال آماده سازی ساز و کار اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات، اصناف و پاساژها هستیم.

نجاتی افزود: باید در خصوص استفاده از ماسک فرهنگ‌سازی شود و پویشی در این زمینه شکل بگیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط لــــــــــⓘلی
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart بهم خوردن نامزدی در خانواده بشار اسد رنگ خون گرفت
Heart برجام باید حفظ شود
  پلاسمادرمانی برای بیماران کرونایی باید در مراحل اولیه بیماری انجام شود
  ۲۱۰۲ مبتلای جدید کرونا در کشور/ وضعیت قرمز در خوزستان/ هشدار به ۳ استان
  روند ثابت فوت ناشی از کرونا در خوزستان در روزهای اخیر
  مک‌کانل: اوباما باید دهانش را بسته نگه می‌داشت
  این زن ایرانی به عنوان زن عنکبوتی لقب گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان