امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عاشقانه‌ترین داستان‌های همه اعصار (1)

#1
داستان های عاشقانه همیشه از جذابیت ویژه ای برخوردار بوده است. در این مطلب به جمع آوری این داستان های جذاب و خاطره انگیز پرداخته ایم...

آدم و حوا
داستان عاشقانه آدم و حوا همیشه به ما الهام می دهد. داستان این دو نفر که از بهشت خدا رانده شدند و عشق ابدی آنها به هم یکی از عاشقانه ترین داستان های (البته واقعی) است که تابحال شنیده ایم.

دوک و دوشس ویندزور
در سال 1936، شاه ادوارد هشتم انگلستان تخت خود را برای ازدواج با زنی که دوستش داشت تسلیم کرد. زنی آمریکایی به نام والیس سیمپسون که فعال اجتماعی بود و دوبار طلاق را تجربه کرده بود. این رسوایی در امپراتوری انگلستان و سراسر دنیا غوغایی به پا کرد. ولی این زوج تا زمان مرگ دوک در سال 1972 به هم وفادار ماندند.  

آنتونی و کلئوپاترا
عشق این ژنرال رومی و ملکه مصر در کنار جنگ آنها با روم و خودکشی دونفره آنها دنیای باستان را تکان داد و الهامبخش مهمترین تراژدی های شکسپیر بود.

الیزابت بنت و آقای دارسی
دو شخصیت اصلی رمان "غرور و تعصب" جین آستین – زنی باهوش و روشنفکر ولی فقیر و مردی خجالتی و غلط انداز ولی ثروتمند – از محبوب ترین شخصیت های ادبیات انگلیسی هستند. عشق آنها که در ابتدا نامحتمل و سپس ممکن نمود. در نهایت عشق پیروز شد.

ریک بلین و ایلسا لاند
دیدار غیرمنتظره این دو عاشق در سایه جنگ دستمایه یک فیلم سینمایی شد. فیلم "کازابلانکا" که در ژانویه 1943 و مدتی پس از حمله متحدین آفریقای شمالی در جنگ جهانی دوم اکران شد، داستان خاصی محسوب نمی شد. ولی 3 جایزه اسکار برد و 70 سال بعد، این داستان عشق و فداکاری تبدیل به یک کلاسیک شد.

جرج برنز و گریسی الن
جرج برنز و گریسی الن در سال 1922 یکدیگر را ملاقات کردند و 70 سال مردم را خنداندند. این زوج کمدین در رادیو، تلویزیون و فیلم های سینمایی هنرنمایی کردند تا اینکه گریسی بیمار شد و در سال 1964 مرد. برنز هرگز ازدواج مجدد نکرد و هر ماه سر قبر همسرش می ررفت تا اینکه در سن 100 سالگی مرد.

رت باتلر و اسکارلت اوهارا
عشق بین رت باتلر و اسکارلت اوهارا در داستان "بر باد رفته" یکی از محبوب ترین رمانس هایی است که تابحال نوشته شده است. این رمان جایزه پولیتزر و جایزه کتاب ملی را برد و فیلم اقتباسی آن 10 جایزه اسکار برد.

عاشقانه‌ترین داستان‌های همه اعصار (1) 1

جان و ابیگیل ادامز
جان ادامز، دومین رئیس جمهور ایالات متحده و همسرش ابیگیل، علیرغم جدایی های بسیاری که در زناشویی 54 ساله خود تجربه کردند، عشقی ابدی داشتند. نامه های فراوانی که این زوج در مدت بیش از نیم قرن برای هم می نوشتند نشان می داد که آنها نه تنها از لحاظ روحی و فکری زوج هم بودند بلکه از لحاظ سیاسی هم با هم متحد بود و از همه اینها مهمتر عشق آنها به هم بسیار عمیق بود.

اودیسه و پنلوپه
جنگ تروا باعث شد که اودیسه، پادشاه افسانه ای ایتاکا و قهرمان داستان کلاسیک هومر، یعنی "اودیسه"، از همسرش، پنلوپه، به مدت 20 سال جدا شود. در این مدت، پنلوپه با هوش فراوان خود در مقابل هجوم 108 خواستگار که می خواستند جای همسرش را بگیرند مقاومت کرد. اودیسه هم پیشنهاد عشق و جوانی ابدی یک ساحره زیبا را رد کرد تا بتواند نزد همسرش برگردد.

رومئو و ژولیت
در این داستان کلاسیک شکسپیر در مورد عشق ممنوعه، رومئو و ژولیت علیرغم دشمنی دائمی خانواده هایشان، در دام عشق هم می افتند. بالاخره بخاطر اتفاقاتی هر دوی آنها می میرند. ولی تراژدی و غم بزرگ مشترک بین خانواده های آنها باعث می شود که صلحی ابدی بین خود برقرار کنند.

گریس کلی و پرنس رینیر
گریس کلی در 20 سالگی هنرپیشه ای حرفه ای بود و در 23 سالگی تبدیل به ستاره سینما شد. او بهترین نقش زندگی اش را در سن 26 سالگی بازی کرد. او هنرپیشگی را کنار گذاشت تا با پرنس رینیر سوم موناکو ازدواج کند و تبدیل به یک پرنسس واقعی شود. پرنسس گریس در سال 1982 بخاطر جراحاتی که در یک تصادف رانندگی برداشته بود مرد. او آن زمان 52 سال داشت. پرنس رینیر دیگر ازدواج نکرد و در سال 2005 در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

نیک و نورا چارلز
نیک و نورا چارلز اولین بار در سال 1934 در رمان پرفروش داشیل هامت به نام "The Thin Man” ظاهر شدند و سپس در سری فیلم هایی که از آنها ملهم شده بود زندگی کردند. گفته شده است که نیک و نورا، بر اساس عشق بین هامت و لیلیان هلمن نمایشنامه نویس، مدل و الگویی برای بسیاری از زوج های رمانتیکی بودند که پس از آن آمدند.  

جانی کش و ژوئن کارتر
جانی کش و ژوئن کارتر، ستاره های موسیقی کانتری، بعد از 13 سال از آشنایی شان در پشت صحنه Grand Ole Opry در سال 1968 ازدواج کردند. هر دوی آنها با افراد دیگر ازدواج کرده بودند، ولی عشق آنها باعث شد که در نهایت به هم برسند. آنها تا 35 سال بعد به آهنگسازی با هم ادامه دادند و با فاصله کمتر از چهار ماه در سال 2003 فوت کردند.

هامفری بوگارت و لورن باکال
بوگی و باکال سر صحنه فیلم "To Have and Have Not” با هم آشنا شدند. این اولین فیلمی بود که با هم ساختند. باکال 19 ساله و بوگارت 44 ساله بود، ولی خیلی سریع به هم وابسته شدند. این زوج در سال 1945 ازدواج کردند و دو فرزند آوردند و در چند سالی که با هم بودند و تا لحظه مرگ بوگارت در 57 سالگی، با هم بسیار خوشبخت بودند.

عاشقانه‌ترین داستان‌های همه اعصار (1) 1

لانسلوت و گوئینیور
گوئینیور همسر و ملکه شاه آرتور، حاکم افسانه ای بریتانیا، بود و سر لانسلوت دوست شاه و بااستعدادترین شوالیه او بود. لانسلوت و گوئینیور هر دو آرتور را دوست داشتند، ولی عشق آنها به هم و خیانت آنها به آرتور، یک پادشاهی، یک زندگی و یک دوستی را از هم پاشید.

ریچل و جیکوب
یک عشق انجیلی دیگر، داستان جیکوب و ریچل است. جیکوب هفت سال برای لابان، پدر ریچل، کار کرد تا حق ازدواج با عشق واقعی اش را بدست بیاورد. بعد از 7 سال، مراسم ازدواج آنها برگزار شد، ولی لابان با قالب کردن دختر بزرگش، لیا و فرستادن او به عنوان عروس، به جیکوب کلک زد. لابان به جیکوب گفت که باید هفت سال دیگر برایش کار کند تا ریچل را به او بدهد. جیکوب قبول کرد و بعد از 14 سال، بالاخره ریچل همسرش شد.

ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت
وقتی ملکه ویکتوریا در سال 1940 با پسردایی اولش ازدواج کرد، هر دوی آنها فقط 20 سال داشتند. عشق آنها عشق در نگاه اول نبود و ازدواج آنها یک ازدواج برنامه ریزی شده بود. البته این زوج بعداً عشق عمیقی به هم پیدا کردند و 9 بچه آوردند. آلبرت در 42 سالگی مرد و ویکتوریا باقی عمرش عزادار مرگ او بود.

پیر و ماری کوری
این دو دانشمند معروف در پاریس با هم آشنا شدند. ماری برای تحصیل به پاریس آمده بود و عشق دو طرفه آنها به دانش باعث شد که به سمت هم جذب شوند و یک سال بعد ازدواج کنند. ماری اولین بار پیشنهاد ازدواج پیر را رد کرد زیرا می خواست به میهنش یعنی لهستان برگردد. پیر به او گفت که با ماری به لهستان می رود، حتی اگر قرار باشد علم و دانش را رها کند و در آنجا فرانسه تدریس کند. این زوج در مدت زندگی مشترکشان با هم کار می کردند و کشف های مهمی صورت دادند که باعث شد جایزه نوبل فیزیک و شیمی را ببرند.

عاشقانه‌ترین داستان‌های همه اعصار (1) 1

رابین هود و بانو ماریان
رابین هود، قهرمان افسانه ای که از ثروتمندان می دزدید و به فقرا کمک می کرد، اولین بار به عنوان شخصیتی در تصنیف های عاشقانه قرون وسطی ظاهر شد. بانو ماریان گاهی به شکل دوشیزه ای رنج دیده و گاهی به شکل همراه شمشیرزن رابین نمایش داده می شد، ولی او همیشه عشق واقعی رابین بود.

رونالد و نانسی ریگان
ماجرای ازدواج ریگان ها هم مانند ازدواج های دیگر هالیوودی است، ولی داستان عشق آنها یکی از بزرگترین داستان های عاشقانه قرن بیستم شد. رونالد و نانسی ریگان وقتی در سال 1952 – رونالد 41 ساله و نانسی 30 ساله – با هم ازدواج کردند، هر دو بازیگران حرفه ای بودند. ولی سیاست باعث شد که آنها ابتدا به عمارت اربابی فرماندار کالیفرنیا و سپس به کاخ سفید نقل مکان کنند. آنها دو دوره رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا بودند. البته مسیر زندگی آنها همیشه هم هموار نبود. نانسی به سرطان سینه مبتلا شد و رونالد ترور شد، سپس با سرطان روده بزرگ مبارزه کرد و در ده سال آخر زندگی اش با بیماری آلزایمر جنگید. ولی عشق آنها به هم ابدی ماند. | برترین‌ها
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رمان عشق من ، عشق تو (عاشقانه ، معرکه) به قلم: خودم
  رمان عاشقانه ( کراش من توی دانشگاه یه دختر ترسناکه) به قلم خودم. پارت پایانی.
Exclamation مجنون (داستان ترسناک واقعی) +18
  این یک داستان بی معنی است.
Heart یه داستان عاشقانه غمگین و زیبا از یک دختر((( حتما بخونید)))
Exclamation داستان بسیار ترسناک خونه جدید !
  داستان عاشقی یک پسر خیلی قشنگه(تکراری نیست)
Eye-blink داستان ترسناک +18
  داستان کوتاه دختر هوس باز(خیلی قشنگه)
Rainbow یک داستان ترسناک +18

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان