امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین روش ها برای درمان درد را نام ببرید؟

#1
یکی از مهم ترین مسائل امروزه انسان ها، به دلیل نوع سبک زندگی یا عوامل خاصی چون عمل جراحی یا ایجاد جراحات و شکستگی ها، به وجود آمدن انواع درد به خصوص در استخوان ها و مفاصل می باشد. در این مقاله که توسط تیم عطاری آنلاین عطارمارت تهیه شده است به بررسی راهکارهای طب سنتی برای بهبود و درمان انواع دردهای استخوانی و مفصلی پرداخته شده است.
طبق اصول طب سنتی دردهایی که در مفاصل و استخوان ها به وجود می آید جزء دردهای سرد هستند. نشانه این موضوع هم این است که اغلب دردهای مفصلی و استخوانی در زنان بالای 35 سال و کهنسالان ایجاد می شود.
به طور کلی راهکار طب سنتی برای درمان دردهای سرد، خوردن گرمی ها می باشد. پادشاه گرمی های هم انجیر می باشد. برای محکم شدن مفاصل می توانید یک دوره 40 تا 120 روزه در هر شب 7 عدد انجیر بخورید. راهکار دیگر طب سنتی برای استحکام مفاصل و کاهش دردها سنجد است. روزی 21 عدد سنجد را در طول روز همراه با بزاق دهان میل کنید. در ادامه مقاله با راهکارهای طب سنتی برای کاهش دردهای استخوانی، مفصلی، دردهای ناشی از آرتروز، دیسک کمر و... همراه ما باشید.
کپسول سورنجان درد کیور:
سورنجان یکی از گیاهان دارویی در طب سنتی بوده که به دلیل تاثیر فوق العاده آن در بهبود انواع درد، شناخته شده و مشهور می باشد.
از ماده موثره موجود در گیاه سورنجان داروهایی تهیه می شود که برای درمان نقرس استفاده می شود.
بوییدن خود گیاه سورنجان می تواند در بهبود انواع سردرد مفید و موثر باشد. یکی از محصولاتی که از گیاه سورنجان تهیه می شود کپسول سورنجان درد کیور عطارمارت می باشد.
کپسول سورنجان درد کیور که باید زیر نظر پزشک طب سنتی مصرف شود دارای 10 عدد کپسول در هر ورق می باشد و برای مصرف آن در روز می توان یک عدد را مصرف نمود.
روش مصرف کپسول سورنجان درد کیور:
این محصول گیاهی باید طبق روش مخصوص به خود مصرف شود تا هم بهترین عملکرد خود را داشته باشد و هم عوارض احتمالی آن به مراتب کمتر شود.
به دلیل اینکه کپسول سورنجان تا حدی باعث افزایش فشارخون می شود، افرادی که دارای فشارخون هستند باید برای مصرف این محصول از عرق برگ زیتون استفاده نمایند تا افزایش فشارشان با کمک برگ زیتون تعدیل شود.
از طرفی باقی افراد باید این کپسول گیاهی را با عرق زنیان مصرف کنند چرا که کپسول سورنجان دردکیور در طولانی مدت می تواند اثرات منفی بر روی معده داشته باشد که عرق زنیان از این موضوع جلوگیری می کند.
برای خرید کپسول سورنجان درد کیور اصلی می توانید به سایت عطاری آنلاین عطارمارت مراجعه نمایید.
سایر راهکارهای طب سنتی برای درمان دردهای استخوانی و مفصلی:
برای دردهای ناشی از شروع سرماخوردگی و سردی بدن، حجامت گرم کتف 7 مرحله، جوشانده نعناع، سنبل الطیب، اسطوخودوس یا مالیدن اسانس نعناع بر روی پیشانی کافی است.
اگر درد گسترش پیدا کرد و کل بدن را فرا گرفت مهم ترین کار تعریق بدن می باشد. طبق سخنان دکتر خیراندیش اگر درد کل بدن را فرا گرفت باید مقداری سوپ گرم میل شود سپس زیر کرسی قرار بگیریم تا به خوبی عرق کنیم. وقتی بدن به خوبی عرق کرد از زیر کرسی خارج شوید.
اگر درد ما ناشی از سردی بدن باشد می توان از روغن های موضعی گرم همچون اسانس نعناع مخلوط با روغن بادام تلخ یا اسانس نعناع مخلوط با روغن سیاه دانه و اسانس نعناع مخلوط با روغن کنجد به صورت موضعی استفاده کرد تا درد درمان شود.
طبق سخنان آیت ا... ضیایی برای دردهای عضلانی دست و پا و کسانی که به طور مثال از دست و یا پای خود بیشتر کار می کشند و دچار درد شده اند ماساژ اندام مربوطه با روغن نارگیل مفید و موثر می باشد.
راهکارهای طب سنتی برای افراد دارای دیسک کمر و دیسک گردن:
بر اساس توصیه های استاد ضیایی این افراد در طول روز می توانند گرد خود را 10 مرتبه به سمت پایین، بالا و چپ و راست به صورت ملایم حرکت دهند و این نرمش را در طول روز یک بار انجام دهند تا باعث بهبود دردهای شبیه دیسک گردن شود.
روش دیگر جوشاندن روغن سیاه دانه در روغن زیتون می باشد. سپس روغن سیاه دانه جوشیده شده در روغن زیتون را بر گردن و کمر خود ماساژ دهند.
اگر درد ناشی از ساییدگی مهره ها یا پوکی استخوان هست می توانند به جای مصرف داروهای شیمیایی از سه شیره یعنی شیره خرما، توت و انگور، شیره خرما به تنهایی و شیر عسل بهره ببرند.
گیاهان دارویی مناسب برای درد زانو:
طبق تحقیقات انجام شده برخی از گیاهان دارویی دارای خواص ضد دردی بوده و برای بهبود و درمان زانو درد مناسب می باشند. در ادامه به مهم ترین این گیاهان دارویی می پردازیم.
زیره سبز:
یکی از گیاهان دارویی مناسب برای بهبود دردهای استخوانی و مفصلی انواع زیره به خصوص زیره سبز می باشد. این نوع زیره دارای ترکیبات ضد التهابی قوی می باشد که در کاهش التهابات زانو موثر است و می تواند درد آن را کاهش دهد.
روغن نارگیل:
از روغن های بسیار موثر در درمان انواع درد روغن نارگیل می باشد. بدین منظور کافی است مقداری روغن نارگیل را جوش بیاورید، سپس زمانی که ولرم شد به خوبی موضع را ماساژ دهید تا درد تسکین پیدا کند.
ترکیب روغن اکالیپتوس، روغن نعناع و روغن زیتون:
ترکیب این سه روغن برای درمان درد زانو بی نظیر است. این سه روغن را در مقادیر مساوی ترکیب کنید و در یک ظرف مناسب نگهداری کنید. زمانی که زانو درد سراغتان آمد به صورت موضعی محل را با استفاده از این سه روغن ماساژ دهید تا شاهد آرام شدن درد خود باشید.
دارچین و عسل:
دارچین و عسل، هر کدام به تنهایی دارای خواص ضد التهابی بی نظیری هستند. بدین منظور باید مقدار دارچین را با کمی عسل ترکیب کرده تا حالت خمیری شکل ایجاد شود. سپس محل مورد نظر را با این خمیر به خوبی بپوشانید و 30 دقیقه صبر کنید. سپس محل را با آب گرم بشویید و از کاهش درد خود لذت ببرید.

خرید اینترنتی گیاهان دارویی از عطارمارت
خرید محصولات گیاهی از عطاری آنلاین عطارمارت
خرید ادویه جات از عطاری آنلاین عطارمارت
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه بهترین استایل را با کتونی کانورس داشته باشیم؟
  خرید خرما آنلاین - معرفی 10 مدل از بهترین خرما های ایران
  بهترین کارتونی که دیدیدی
  با این تست ب شخصیت درونیتون پی ببرید!
  بهترین روش های قفسه بندی سوپرمارکت پرشین راک
  بهترین تغذیه برای سالمندان مبتلا به کرونا
  بهترین چیز ها در زندگی مجانی هستند^_^♡
Video بهترین فیلمی که دیدی چی بوده ویکی از بازیگراشو که دوسش داری رو بنویس
  ازحرف اول نام دیگران پی به شخصیت آنها ببرید
  بدترین و بهترین جدیده جدیده اگه می خوای بدونی بیا ببین

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان