امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی تمامی معایب دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو ۴۰۵ GLX

#1
پژو 405 نخستین بار در سال 1987 معرفی و به بازار عرضه شد. حال بررسی میکنیم ایرادات پژو 405 SLX و 405 GLX را با یکدیگر .
بررسی تمامی معایب دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو ۴۰۵ GLX 1
معایب پژو ۴۰۵ SLX و ۴۰۵ GLX
طراحی به‌روز و مشخصات مطلوب این سدان خانوادگی در آن زمان باعث شد تا این خودرو، در سال 1988 به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شود. داستان پژو 405 در ایران از سال 1369 آغاز شد.

در آن برهه از زمان، مدت زیادی از پایان جنگ تحمیلی نمی‌گذشت و با توجه به بهبود اندک در وضع اقتصادی کشور، نیاز به یک خودروی به‌روز، بیش‌ازپیش احساس می‌شد. ازاین‌رو، شرکت ایران خودرو با پژو فرانسه وارد مذاکره شد و در انتخابی هوشمندانه، پژو 405 را روی خط مونتاژ خود آورد.

شاید مدیران وقت ایران خودرو و پژو نیز در آن زمان فکر نمی‌کردند که تولید پژو 405 در ایران برای بیش از سه دهه بدون وقفه ادامه یابد اما بازار انحصاری و تشنه ایران باعث شد تا پژو 405 به عنوان یکی از محصولات استراتژیک ایران خودرو شناخته شود و در طی این سه دهه، در تیپ‌های مختلفی از نظر مشخصات فنی، طراحی ظاهری و سطح آپشن‌ها، به دست خریداران ایرانی برسد.
بررسی تمامی معایب دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو ۴۰۵ GLX 1
طراحی ظاهری پژو ۴۰۵ SLX و ۴۰۵ GLX
همانطور که اشاره شد؛ طراحی ظاهری به‌روز پژو 405 یکی از عواملی بود که باعث شد تا این خودرو به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شود. اما دقت کنید که این موضوع مربوط به سال 1988 است و نه سال 2020!

درواقع، امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از طراحی اولیه پژو 405، چهره‌ی این خودرو بیش‌ازپیش خسته و قدیمی به نظر می‌رسد.

کافی است نگاهی به مواردی همچون گرافیک مات چراغ‌ها، جلوپنجره کوچک، سپرهای بیرون‌زده از بدنه و نمای جانبی کاملا صاف و گُوِه‌ای شکل پژو 405 GLX داشته باشید تا متوجه این موضوع شوید.

نسخه فیس‌لیفت، یعنی پژو 405 SLX نیز از این نظر اوضاع بهتری ندارد. درواقع طراحان ایران خودرو سعی داشته‌اند در طراحی این نسخه، برخی المان‌های به‌روز را به چهره قدیمی پژو 405 GLX تزریق کنند اما نتیجه این کار، یک طراحی ظاهری ناهماهنگ از آب درآمده است.

به عنوان مثال، مه‌شکن‌های جلوی پژو 405 SLX با طرح مدور خود، به هیچ عنوان با ظاهر کلی خودرو هماهنگ نیستند.

البته طراحی داخلی پژو 405 به دلیل الزام خودروسازان به استفاده از 2 عدد ایربگ در محصولات خود، در سال‌های اخیر کاملا متحول شده است و جلوه‌ای به‌روز نسبت به طراحی ظاهری خودرو دارد.
بررسی تمامی معایب دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو ۴۰۵ GLX 1
مشکلات موتور پژو ۴۰۵ SLX و ۴۰۵ GLX
یکی از مهم‌ترین معایب پژو 405 SLX و 405 GLX مربوط به پیشرانه‌های این خودروها است. پژو 405 GLX سال‌ها است که با پیشرانه 1/8 لیتری XU7 تولید می‌شود.

این پیشرانه 8 سوپاپ، ساختاری قدیمی دارد و بازدهی پایین و مصرف سوخت بالا از معایب عمده آن به‌شمار می‌آید. اما این تمام ماجرا نیست و معضل خرابی مکرر واشر سرسیلندر پیشرانه XU7 که دیگر شهره خاص‌وعام است!.

پژو 405 SLX نیز مجهز به پیشرانه TU5 است. هرچند این پیشرانه 1/6 لیتری 16 سوپاپ نسبت به پیشرانه XU7 کم‌مصرف‌تر، کم‌صداتر و بادوام‌تر است اما برای استفاده در خودرویی همچون پژو 405، انتخاب چندان مناسبی محسوب نمی‌شود.

در واقع، وزن نسبتا بالای این خودرو باعث شده است تا شتاب و کشش پژو 405 SLX چندان مناسب نباشد و این نسخه فیس‌لیفت از نظر توانمندی‌های فنی، یک پله پایین‌تر از پژو 405 GLX قرار بگیرد.

کیفیت ساخت پژو ۴۰۵ SLX و ۴۰۵ GLX
یکی دیگر از معایب پژو 405 SLX و 405 GLX، کیفیت ساخت پایین این خودروها است. درواقع پس از گذشت چند ماه از رانندگی با پژو 405 SLX و 405 GLX و طی چند هزار کیلومتر مسافت، بعضا سروصداهای عجیبی از داشبورد و مجموعه جلوبندی شنیده می‌شود که بسیار آزاردهنده است.

جالب است بدانید که پژو 405 SLX و 405 GLX در ارزیابی‌های کیفی انجام شده از سوی سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، هیچ‌گاه بیشتر از دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب نکرده‌اند و همراه با چند مدل خودرو دیگر، در کفِ جدول کیفی خودروهای داخلی قرار دارند.
بررسی تمامی معایب دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو ۴۰۵ GLX 1
عایق بندی کابین پژو ۴۰۵ SLX و ۴۰۵ GLX
در ادامه بررسی معایب پژو 405 SLX و 405 GLX به یکی از مهم‌ترین معایب این خودروها یعنی عایق‌بندی ضعیف کابین می‌رسیم.

کافی است تا چند ساعتی با پژو 405 SLX یا 405 GLX رانندگی کنید و کمی به این خودروها گاز بدهید تا از نفوذ زیاد سروصدای پیشرانه و محیط پیرامون به داخل کابین، کلافه شوید!.

این مسئله در مورد پژو 405 GLX نمود بیشتری دارد؛ چراکه پیشرانه XU7 ذاتا پیشرانه پرسروصدایی است و ترکیب این پرسروصدا بودن با عایق‌بندی ضعیف کابین، نتیجه‌ای فاجعه‌بار به دنبال دارد.

صندلی عقب پژو 405 GLX
در ادامه می‌خواهیم به موردی بپردازیم که شاید آن‌چنان به چشم نیاید اما می‌تواند در نوع خود یک نقطه ضعف قابل توجه باشد.

پشتی صندلی عقب پژو 405 GLX از نوع یکپارچه و فاقد پشت‌سری است. همین نکته به ظاهر ساده باعث می‌شود تا سرنشینان عقب در مسافرت‌های طولانی از درد گردن گلایه داشته باشند. به نظر می‌رسد که خود شرکت ایران خودرو نیز متوجه این نقطه ضعف شده است.

ازاین‌رو، چند وقتی است که پژو 405 نسخه SLX با سه عدد پشت‌سری یکپارچه با صندلی عقب تولید می‌شود. شاید در این مورد معتقد باشید که ما داریم بی‌انصافی می‌کنیم و به قول معروف: مته به خشخاش می‌گذاریم؛ اما بایستی بگوییم که وقتی خودروهای ارزان‌قیمت‌تری مثل پراید و تیبا مجهز به پشت‌سری صندلی عقب هستند، به ما حق بدهید که نبود این مورد در پژو 405 GLX را یک نقطه ضعف قابل توجه بدانیم.
بررسی تمامی معایب دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو ۴۰۵ GLX 1
جمع بندی معایب پژو 405 SLX و 405 GLX

پژو 405 یکی از خودروهای تأثیرگذار در تاریخ صنعت خودرویی کشور ما محسوب می‌شود و در طول مدت حدود سه دهه‌ای که مهمان خیابان‌های کشورمان است، برای بسیاری از افراد خاطره‌ساز بوده است.

اما به نظر می‌رسد با توجه به ساختار قدیمی این خودرو، کم‌کم بایستی به فکر از رده ‌خارج کردن و جایگزینی این شیر پیر با یک خودروی به‌روزتر باشیم.

البته پرداختن ما به معایب پژو 405 SLX و 405 GLX به معنای نادیده‌گرفتن نقاط قوت این خودروها نیست اما ما با توجه به رسالت خود، بایستی مزایا و معایب خودروهای مختلف را صادقانه بررسی کنیم تا در نهایت، خریداران بالقوه این خودروها بتوانند با چشم بازتری انتخاب خود را انجام دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لبنان اولین خودروی الکتریکی خود را به نمایش میگذارد
Snowman سریع‌ترین خودروی جهان با سرعت 1000 مايل درساعت "۵ آر" توسط شرکت "آئوسی اینویدر"
  ﺑﺮﺩ 1000 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮﺍﯼ خودروی ﺗﺎﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﭼﯿﻨﯽ
  FV Frangivento Sorpasso:ابر خودروی ایتالیایی که نامش را نشنیده اید
  معرفی نسخه مسابقه ای ابر خودروی 720s
  خودروی ﺩﺍﭼﯿﺎ ﺍﺳﭙﺮﯾﻨﮓ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﺰﻭﺩﯼ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ
  بررسی نوسانات قیمت سایپا در آذر 1399
  نقد و بررسی سراتو؛ خودروی محبوب و خوش‌ساخت
  بررسی سوناتا active 2018
  بررسی رنو کولیوس 2018 دیزلی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان