امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چطوری برنامه اندرویدی بسازیم؟

#1
ساخت برنامه اندروید مقدمات و ملزوماتی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم. با یاد گرفتن این آموزش‌ها می‌توانید اپلیکیشن و نرم افزار اندرویدی خود را ایجاد کنید.

هدف از ایجاد برنامه اندروید همیشه کسب درآمد نیست. برخی افراد حتی با جستجو در میان میلیون‌ها اپلیکیشن موجود در گوگل پلی استور و دیگر فروشگاه‌ها، برنامه مورد علاقه‌شان را پیدا نمی‌کنند، به همین دلیل تصمیم می‌گیرند شخصا دست به کار شوند. طی چند قسمت، به صورت قدم به قدم نحوه ساخت اپلیکیشن اندروید و ابزارهای موجود برای این کار را بررسی می‌کنیم.

مقدمه‌ای برای آموزش ساخت نرم افزار اندروید
برای توسعه یک برنامه مخصوص سیستم عامل موبایل گوگل، دو راه اصلی وجود دارد. راه اول، نوشتن آن از صفر و کدزنی از پایه است. اغلب توسعه‌دهندگان برای این کار از زبان برنامه‌نویسی جاوا استفاده می‌کنند. این روش نیازمند آشنایی با جاوا و یا داشتن حوصله و وقت برای یادگیری آن است.

روش دوم استفاده از ابزارهای آماده و آنلاین است که به کاربر کمک می‌کنند بدون نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی و تنها با حرکت ماوس، ساخت نرم افزاری اندرویدی خود را آغاز کنند! البته این بیلدرها آن‌چنان ابتدایی نبوده و مخاطب برخی از آن‌ها کاربران حرفه‌ای است.


به عنوان نمونه می‌توان به ابزار آنلاین App Inventor اشاره کرد که توسط دانشگاه MIT ارائه شده است. با استفاده از آن می‌توان در محیطی بصری به ساخت نرم افزار اندروید خود پرداخت. App Inventor برای ایجاد برنامه‌های جالب و کاربردی بسیار مناسب است. اما واقعیت این است که به منظور دست یافتن به توانایی استفاده از تمامی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پلتفرم اندروید، باید به دل زبان برنامه‌نویسی جاوا بزنید و کد بنویسید.

در ادامه به ساخت برنامه اندرویدی خود می‌پردازیم. این اپلیکیشن نسخه‌ای بسیار ساده از یک دفترچه یادداشت است که می‌توان نوشته‌های خود را درون آن ذخیره کرذ. ابتدا آن را با استفاده از App Inventor ایجاد کرده و نتیجه را در یک شبیه‌ساز اندروید اجرا می‌کنیم.


در ادامه برنامه را گسترش داده و قابلیت انتخاب از میان چند فایل را به آن اضافه کنیم تا بیشتر شبیه به یک برنامه نوت‌برداری کامل شود. البته برای قسمت دوم و توسعه بیشتر اپلیکیشن باید دست به دامن زبان جاوا شویم و از برنامه ویندوزی اندروید استودیو کمک بگیریم.

دلایل نیاز به توسعه یک اپلیکیشن اندرویدی
ضرورت: مهمترین دلیل این کار، پیدا نکردن برنامه و ابزار مورد نظر در فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی مخصوصا گوگل پلی استور است.
مشارکت: تصور کنید هیچ فردی حاضر نباشد به صورت رایگان به توسعه لینوکس و دیگر پلفترم‌های رایگان بپردازد! اگر لینوکس توسعه پیدا نمی‌کرد، اندرویدی نیز وجود نداشت. دنیای پلتفرم‌های متن باز به دست توسعه‌دهندگان خیرخواه می‌چرخد! هدف نباید همیشه کسب درآمد باشد. می‌توانید برنامه خود را ایجاد کرده و به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهید.
آموزش: بهترین راه یاد گرفتن یک زبان برنامه‌نویسی، تلاش برای ساخت یک برنامه با استفاده از آن است. با ساعت‌ها مطالعه و آشنایی با زیر و بم یک زبان برنامه‌نویسی، هرگز قادر به استفاده از آن نخواهید بود، مگر اینکه دست به کار شده و آن را به صورت عملی یاد بگیرید.
کسب درآمد: برنامه‌نویسی جزو شغل‌های دارای درآمد خوب است. با توجه به محبوبیت اندروید و قدرت گرفتن بیش از دو میلیارد دستگاه در سراسر جهان از آن، ساخت برنامه اندروید می‌تواند روشی مناسب برای کسب درآمد باشد.
هدف هر چیزی که باشد، توسعه یک برنامه مهارت‌های طراحی، فنی و منطقی شما را درگیر خواهد کرد. وب سایت App Inventor و زبان برنامه‌نویسی جاوا نمونه‌‌ای از روش‌های ساخت برنامه اندروید هستند. می‌توان این کار را با استفاده از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی و همچنین چندین ابزار آماده دیگر انجام داد.

ابزارهای ساده و ابتدایی
برای افراد تازه وارد، چندین محیط وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به سادگی ایجاد یک فایل پاورپوینت، به ساخت برنامه اندروید پرداخت. به عنوان نمونه می‌توان بدون نیاز به نوشتن کد و تنها با تکنیک کشیدن و رها کردن، در یک قسمت دکمه قرار داد و یا با چند کلیک، نحوه رفتار یک پارامتر را مشخص کرد.

مزیت شروع کار با این ابزارهای آماده، آگاهی پیدا کردن از کلیات کار است. یک فرد تازه وارد معمولا با مفاهیم ابتدایی برنامه‌نویسی نیز آشنایی ندارد، اما با پیش رفتن در پروژه، بدون درگیر شدن با کدهای پیچیده رفته رفته با آن‌ها آشنا می‌شود. App Inventor ابزاری مناسب برای آغاز است. این پلتفرم توانمند رایگان بوده و بعد از ورود به آن می‌توان طی چند دقیقه و با چند کلیک ساده، نرم افزار اندرویدی خود را ایجاد کرد. برای تست و مشاهده برنامه باید آن را در گوشی موبایل و تبلت و یا شبیه‌ساز اندرویدی نصب شده در کامپیوتر تست کنید.

بعد از ورود به وب سایت App Inventor، کمی به پایین اسکرول کرده و بر روی قسمت Get Started کلیک کنید.

در صفحه بعد بر روی اولین لینکی که مشاهده می‌کنید کلیک کنید.

برای ادامه کار باید به یکی از حساب‌های کاربری گوگل خود متصل شوید. بعد از لاگین کردن و پیش از امکان استفاده از ابزار، باید به یک پرسش‌نامه دو صفحه‌ای پاسخ دهید. در ادامه می‌توان به ساخت برنامه اندروید خود پرداخت.

این برنامه برای استفاده کاربران بی‌تجربه طراحی شده است، پس با کمی سر و کله زدن با آن می‌توانید با امکانات و نحوه استفاده از ابزار آشنا شوید. استفاده از تکنیک کشیده و رها کردن کار را بسیار راحت می‌کند. به عنوان نمونه، هر جا که نیاز به قرار دادن یک دکمه پیدا کردید، کافی است ماوس را بر روی بخش Button برده و آن را به درون صفحه نمایش بیندازید.

حذف و یا تغییر نام هر قسمت اضافه شده به صفحه نمایش از طریق بخش Components ممکن است.

بعد از اتمام کار باید برنامه را دانلود و بر روی دستگاه اندروید خود نصب کنید. دو راه دیگر، استفاده از شبیه‌سازهای ویندوزی و لینوکسی و یا استفاده از ابزارهای شبیه‌ساز اندروید آنلاین است. در قسمت بعدی ساخت برنامه اندروید خود را با استفاده از App Inventor آغاز می‌کنیم.

پیشنهاد ویژه : ساخت نرم افزارهای اندرویدی با برنامه نویسی و حرفه ای و ارزان و به صورت فیلم اموزشی
elecomco.com/product/android-learning-cource
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Android معرفی برنامه Pickup Lines - Flirt Messages
Android معرفی برنامه Alarm Clock for Heavy Sleepers
Smile دانلود WiFile Explorer برنامه انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر با وای فای اندروید !
Thumbs Up دانلود App Backup & Share Pro v8.2.5 نرم افزار بکاپ گیری از برنامه های اندروید !
Information دانلود ام اس کیو آردی MSQRD 1.8.4 برنامه ساخت کلیپ سلفی و تغییر چهره اندروید!
Thumbs Up دانلود My WatchFace for Amazfit Bip v2.16.3 برنامه ساعت هوشمند اندروید !
Smile دانلود Font Changer Pro v2.3 برنامه تغییر فونت گوشی اندروید بدون روت !
Brick دانلود Root Call Blocker Pro 2.6.3.9 برنامه مسدود کننده تماس و پیامک اندروید !
Thumbs Up دانلود Photo & Picture Resizer Premium 1.0.184 برنامه کاهش حجم عکس اندروید !
  دانلود Screen Recorder - Free No Ads برنامه فیلم برداری از صفحه گوشی با صدا بدون روت!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان