امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

به دستت می‌آورم حتی اگر پشت هزار کوه!(عکس)

#1
عنوان گلزن فصل لالیگا یا همان "Pichichi"، جایزه ای است که تنی چند از مهم ترین ستاره های تاریخ فوتبال به آن دست یافته اند. بازیکنانی مثل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو که روی هم 9 بار این عنوان را تصاحب کرده اند اما فهرست جذاب ترین پی چی چی های فوتبال اسپانیا معطوف به این دو ستاره بزرگ نمی‌شود و چهره‌های بزرگ دیگری در یکی دو دهه گذشته این عنوان را به ویترین افتخارات خود اضافه کرده اند که برخی از آنها را با هم مرور می کنیم.

 

لیونل مسی

چه چیزی می توانید در مورد مسی بگویید؟ فوق ستاره آرژانتینی پیش از این 6 بار عنوان " Pichichi" را کسب کرده که سه لالیگای گذشته جزو آن ها بوده است. مسی هنوز هم از قدرت گلزنی فوق‌العاده ای برخوردار است و تنها یک بازیکن دیگر به جز کریستیانو، او را در راه کسب آقای گلی لالیگا شکست داده است؛ هم تیمی و دوست نزدیک او در بارسلونا یعنی لوئیس سوارز در فصل 16-2015 با به ثمر رساندن 40 گل موفق به انجام این مهم شد.

 

 

به دستت می‌آورم حتی اگر پشت هزار کوه!(عکس) 1

 

 

کریستیانو رونالدو

وقتی رونالدو در تابستان سال 2018 رئال مادرید را ترک کرد، رکورد گلزنی او در لالیگا در تنها 292 بازی 311 گل زده بود که در نوع خود باورنکردنی و استثنایی است. اگر چه او تنها سه بار جایزه Pichichi را کسب کرده اما در هیچ فصلی از لالیگا کم تر 25 گل به ثمر نرساند. تعداد کمی بازیکن در لالیگا ثباتی نظیر کریستیانو را داشته اند.

 

 

 

به دستت می‌آورم حتی اگر پشت هزار کوه!(عکس) 1

 

 

رائول

اسطوره رئال مادرید در طول یک دهه و‌ نیم در پیشانی خط حمله این تیم به شکل پیاپی گلزنی کرد. او 6 بار به همراه رئال قهرمان لالیگا شد و دو مرتبه در فصول 1998/99 با 25 و 01-2000 با 24 گل جایزه Pichichi را به دست آورد.

 

 

به دستت می‌آورم حتی اگر پشت هزار کوه!(عکس) 1

 

 

رونالدو نازاریو

مانند رائول، رونالدوی برزیلی نیز دو بار در طول حرفه خود به عنوان آقای گلی لالیگا رسید با این تفاوت که او این کار را در دو تیم متفاوت انجام داد. او در فصل 97-1996 با به ثمر رساندن 34 کل در لباس بارسلونا و در فصل 04-2003 با ثبت 25 گل زده برای رئال مادرید این عنوان را تصاحب کرد. این ها بهترین فصولی بوده اند که رونالدو در لالیگا پشت سر گذاشته است.

 

 

به دستت می‌آورم حتی اگر پشت هزار کوه!(عکس) 1

 

 

ساموئل اتوئو

هنگامی که ساموئل اتوئو در تابستان سال 2004 از مایورکا به بارسلونا پیوست، با وجود زدن 24 گل در فصل اول قافله آقای گلی را به دیگو فورلان اروگوئه‌ای باخت. سال بعد اما ستاره کامرونی 26 گل وارد دروازه حریفان کرد تا این بار جایزه Pichichi را به نام خود ثبت کرده باشد. همچنین گل های او نقش بسزایی در قهرمانی بارسا ایفا کرد.

 

 

به دستت می‌آورم حتی اگر پشت هزار کوه!(عکس) 1

 

 

رود فن نیستلروی

پیش از این که ستاره هلندی از منچستر‌یونایتد به رئال مادرید پیوسته باشد، در لباس شیاطین سرخ آقای گل لیگ برتر انگلیس شده بود. نیستلروی این کار را با کهکشانی ها نیز تکرار کرد و در فصل اول حضورش در این تیم آمار خیره کننده 25 گل زده را از خود به جای گذاشت.

 

 

به دستت می‌آورم حتی اگر پشت هزار کوه!(عکس) 1

 

 

دیگو فورلان

دیگو فورلان دو با برنده جایزه Pichichi شده است. او ابتدا این کار را با پیراهن ویارئال و بعد اتلتیکومادرید انجام داد. این بازیکن اروگوئه‌ای در اولین فصل حضورش در لالیگا 25 گل برای ویارئال به ثمر رساند و 5 گل او در دو بازی پایانی باعث شد که یک آقای گلی به یاد ماندنی برای فورلان به ثبت برسد. او این کار را در فصل 09-2008 با روخی بلانکو نیز انجام داد و با ثبت 32 گل به اولین بازیکن بعد از رونالدو نازاریو تبدیل شد که با بیش از 30 گل زده عنوان Pichichi را تصاحب کرده است.

 

 

به دستت می‌آورم حتی اگر پشت هزار کوه!(عکس) 1

 

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درآمد 250 هزار دلاری در انتظار نمایندگان ایران
  تنها برد فیروزجا در روز دوم سوپرتورنمنت ۱۵۰ هزار دلاری
  پرده‌برداری از برد بزرگ استقلال با جریمه 200 هزار دلاری!
  بدهی عجیب ۶ هزار و ۴٠٠ دلاری پرسپولیس!
  اولین پیروزی فیروزجا در مسابقات ۲۵۰ هزار دلاری سوپرتورنمنت کارلسن
  بایرن در یک روز ۱۰۰ هزار ماسک مخصوص فروخت
  ۷۵۰ هزار یورو قیمت بشار رسن
  کمک اتوئو به ۱۰۰ هزار کامرونی برای مقابله با کرونا
  سالروز حرکت جنجالی فرهاد مجیدی مقابل 92 هزار پرسپولیسی/ عکس
  درآمد 600 هزار دلاری استقلال از فروش مجید حسینی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان