امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شما بنویسید: چه کسی جانشین بیرانوند شود؟

#1
گلر اول سرخ ها شب گذشته سرانجام تهران را به مقصد آنتورپ ترک کرد تا در اردوی تیم جدیدش رویال آنتورپ بلژیک حضور پیدا کند. او که در این سال ها بارها گزینه خرید چند باشگاه خارجی بود، در حالی از جمع قرمزها جدا شد که پرسپولیس 700 هزار دلار از فروش او به دست آورد و حالا باید جانشین این بازیکن را مشخص کند.

 
زوج بیرانوند و رادوشوویچ در فصول اخیر عملکرد بسیار خوبی در ترکیب سرخپوشان داشتند و باعث شدند تا پرسپولیس با کمتر از 60 گل، چهار فصل را سپری کند. حالا رادو احتمالا در این تیم باقی خواهد ماند اما برای انتحاب جانشین وی، گزینه های زیادی مطرح هستند که برخی در دسترس، چند نفر از آن ها تحت قرارداد و عده ای هم با مشکلات دیگر مواجهند که کار انتقالشان را سخت می‌کند. اینجا گزینه های مختلف دروازه بانی پرسپولیس را می‌نویسیم و در پایان شما برای ما و دیگر فوتبال دوستان بنویسید که باشگاه پرسپولیس چه اقدامی را باید انجام دهد؟
 
* خرید دروازه بان؛ گلر یک یا جانشین رادو؟

پرسپولیس برای ورود به بازار نقل و انتقالاتی و انتخاب جانشین علیرضا بیرانوند ابتدا باید مشخص کند که قصد خرید چه تیپ دروازه بانی را دارد؟ آیا آن ها قصد دارند که دوباره رادوشوویچ را روی نیمکت بنشانند و دروازه بان شماره یک بخرند یا این که رادو فرصت بازی خواهد داشت و دروازه بان جدید برای رسیدن به دروازه باید منتظر فرصت باشد؟ نکته اصلی این که حتی در زمان برانکو که دو دروازه بان آماده در پرسپولیس بودند، همه می‌دانستند که بیرانوند گلر یک است و همین موضوع سبب شده بود که حاشیه و جنجالی به وجود نیاید. بنابراین حتی اگر در کنار رادو یک سوپراستار هم خریداری شود، یحیی در گام نخست باید گلر یک خود را برگزیند تا از اتفاقات تلخ بعدی جلوگیری شود. هرچند که حتی در دوره کالدرون، برانکو و یحیی نیز در صورت آمادگی رادوشوویچ، این گلر کروات بود که به میدان می‌رفت اما عدم گزینش دروازه بان اول ممکن است به اتفاقاتی نظیر لیگ چهاردهم و دوگانه سوشا-نیلسون تبدیل شود.
 
شما بنویسید: چه کسی جانشین بیرانوند شود؟ 1

 
* سوپراستارهای لیگ برتر؛ نزدیک به غیرممکن!

اگر قرار باشد چهار دروازه بان شاخص لیگ برتر نام برده شود، احتمالا سیدمهدی رحمتی، رشید مظاهری، پیام نیازمند و سیدحسین حسینی خواهند بود. دروازه بان تیم های بالای جدولی به جز پرسپولیس که باتوجه به سابقه ملی و باشگاهی، برای هر تیمی گزینه ایده آلی به نظر می‌رسند. اما از این جمع امکان حضور سیدحسین و رحمتی در پرسپولیس چیزی نزدیک به صفر است و رشید مظاهری و پیام نیازمند هم باتوجه به قرارداد با تیم های خود یعنی تراکتور و سپاهان، کار بسیار سختی برای حضور در اردوی تیم رقیب دارند. این در حالی است که هر دو دروازه بان در مقاطع مختلف گزینه خرید سرخ های تهرانی بودند ولی فعلا بعید است که سنگربانی از پرسپولیس به آن ها برسد.
 
شما بنویسید: چه کسی جانشین بیرانوند شود؟ 1

 
* گلرهای در دسترس؛ از پسر پرسپولیس تا هوادار پرسپولیس!

جستجوی بیشتر در لیگ برتر نشان می‌دهد که تیم های میانه و پایین جدولی هم گلرهای نام آشنایی را در ترکیب خود دارند. شهاب گردان، محمد دریس، احمد گوهری، علیرضا حقیقی، حامد لک، معراج اسماعیلی، حامد فلاح زاده و... دیگر گلرهای لیگ برتری هستند که جذب آن ها تقریبا مشکل خاصی ندارد. از این جمع جذب دروازه بان های جوانی چون محمد دریس ممکن است انتقال جالبی را رقم بزند اما تردیدی نیست که علیرضا حقیقی و حامد لک گزینه های مورد توجه تری به شمار می‌روند. حقیقی که سال ها در دروازه پرسپولیس بود و خود را پسر این تیم می‌داند و حامد لک نیز بارها از علاقه خود به این باشگاه پرده برداری کرده است.
 
شما بنویسید: چه کسی جانشین بیرانوند شود؟ 1

 
* لیگ یک؛ کم خرج، به صرقه و بی حاشیه!

جذب گلر لیگ یکی می‌تواند یکی از گزینه های جدی پرسپولیس باشد. باتوجه به این که هر تیم در تابستان تنها شش بازیکن لیگ برتری می‌تواند بخرد، جذب دروازه بان از لیگ آزادگان این فرصت را به یحیی گل محمدی می‌دهد که بقیه سهمیه های خود را صرف تقویت تیم در 10 پست دیگر کند. بررسی ها نشان می‌دهد که در این لیگ دروازه بان های بااستعداد، توانا و باتجربه ای هستند که می‌توانند در تیم سطح بالایی چون پرسپولیس بازی کنند. همچنین خرید گلر لیگ یکی در این وضعیت مالی پرسپولیس هم می‌تواند انتخاب مهمی باشد و حاشیه خاصی هم درباره اش ایجاد نخواهد شد؛ هرچند که بُعد فنی هم باید در نظر گرفته شود.
* گلر از خارج یا خارجی؛ دوگانه سوشا- عابدزاده

خرید دروازه بان خارجی باحضور رادوشوویچ تقریبا منتفی است. اما خرید دروازه بان از خارج، گزینه ای است که می‌توان به آن توجه بیشتری کرد. در خارج از ایران امیر عابدزاده و سوشا مکانی دروازه بان های شناخته شده ایرانی هستند که البته شاید خرید سوشا کمی عجیب باشد. امیر عابدزاده اما گزینه جذابی است که در ماریتیمو حضور دارد ولی شاید با پیشنهاد پرسپولیس راهی ایران شود. او در این سال ها نشان داده که توانایی بالایی دارد و حالا گلر شماره یک ماریتیمو و یکی از دروازه بان های تیم ملی محسوب می‌شود. پسر احمدرضا عابدزاده که حالا کاملا از زیر سایه پدر خارج شده، چند هفته پیش در برابر پورتو عملکرد درخشانی داشت و بدون تردید از سطح فنی بالایی برخوردار است.
 
شما بنویسید: چه کسی جانشین بیرانوند شود؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رکورد بیرانوند در کتاب گینس ثبت شد
  بیرانوند به بواویشتا پرتغال پیوست+عکس
  بازگشت بیرانوند و توقف آنتورپ
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  تصمیم جدید بیرانوند چیست؟
  الاهلی با جانشین ابراهیمی به توافق نرسید
  یوونتوس جانشین رونالدو را پیدا کرد
  درخواست جدی بیرانوند؛ به ما واکسن بزنید
  جانشین آقایی در پرسپولیس مشخص شد
  انتقاد تند بیرانوند: تیم ملی تنهاست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان