امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گوشی های سامسونگ و 6G ؟

#1
درحالی‌که هنوز شبکه‌ی 5G کاملا در همه‌جا پیاده‌سازی نشده، سامسونگ از آغاز روند تحقیق‌و‌توسعه‌ی فناوری 6G خبر می‌دهد. کره‌ای‌ها بازه‌ی زمانی ۱۰ ساله برای راه‌اندازی 6G پیش‌بینی کرده‌اند.

شرکت‌های فعال درزمینه‌ی ساخت تجهیزات مخابراتی به‌سختی در تلاش هستند نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) را در سراسر دنیا گسترده‌تر دردسترس قرار دهند تا همه‌ی افراد از مزیت‌های آن برخوردار شوند. درحالی‌که هنوز شبکه‌ی 5G به‌طور گسترده آغاز به ‌کار نکرده است، زمزمه‌هایی از شروع فرایند توسعه‌ی شبکه‌ی 6G به‌گوش می‌رسد. به‌تازگی، سامسونگ گزارشی ویژه با عنوان The Next Hyper-Connected Experience for All منتشر کرده است. در این گزارش جامع، کره‌ای‌ها به حوزه‌های اصلی توسعه‌ی 6G و موانع پیش ‌روی شرکت اشاره می‌کنند.

طبق گزارش سامسونگ، مراحل اولیه‌ی تجاری‌سازی شبکه‌ی 6G احتمالا در سال ۲۰۲۸ به‌وقوع می‌پیوند. سامسونگ انتظار دارد روند تجاری‌‌سازی انبوه این فناوری تا سال ۲۰۳۰ انجام شود. این یعنی تا فرارسیدن شبکه‌ی 6G به‌صورت گسترده ۱۰ سال زمان باقی مانده است.

گوشی های سامسونگ و 6G ؟ 1

سامسونگ که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، در بیانیه‌ی خود می‌گوید نه‌تنها انسان‌ها، بلکه ماشین‌‌آلات نیز به استفاده از شبکه‌ی 6G روی خواهند آورد تا وظایف خود را مؤثرتر انجام دهند. سامسونگ می‌گوید 6G از ظرفیت لازم برای ارائه‌ی تجربه‌ی همه‌جانبه‌ی واقعیت گسترده (XR) و هولوگرام‌های موبایلی و آواتارهای دیجیتالی برخودار است. سونگ‌هیون چوی، مدیر مرکز تحقیقاتی ارتباطات پیشرفته در سامسونگ، می‌گوید او و اعضای تیمش به‌تازگی روند تحقیق‌و‌توسعه‌ی فناوری 6G را آغاز کرده‌اند و در همکاری با سهام‌داران صنعت، خودشان را به رهبری روند استانداردسازی 6G متعهد می‌دانند.

تا سال ۲۰۳۰، هولوگرام‌های موبایلی به‌طور گسترده دردسترس قرار می‌گیرند
به‌طورکلی، سامسونگ ایده‌هایی جاه‌طلبانه برای شبکه‌ی 6G در سر می‌پروراند؛ بااین‌حال، معتقد است برای دستیابی به این فناوری سه نیازمندی مهم وجود دارد که به‌نوعی موانع بزرگی به‌حساب می‌آیند: «کارایی» و «معماری» و «وثوق‌پذیری». اگر بتوان 6G را بدون مشکل راه‌اندازی کرد، این فناوری می‌تواند حداکثر نرخ داده‌ی ۱،۰۰۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه را ارائه دهد که ۵۰ برابر سریع‌تر از شبکه‌ی 5G است. به‌علاوه، میزان تأخیر شبکه موقع استفاده از 6G به کمتر از ۱۰۰ میکروثانیه می‌رسد که یک‌دهم تأخیر شبکه‌ی 5G است.

معیارهای مختلف سامسونگ برای شبکه 6G

با روی‌کار‌آمدن فناوری 6G، در آینده باند فرکانسی تراهرتز (THz)، راهکارهایی نوین برای ساخت آنتن، فناوری‌های پیشرفته‌تر، توپولوژی بهتر شبکه و استفاده از هوش مصنوعی در ارتباطات بی‌سیم را شاهد خواهیم بود. تمامی این معیارها باید کامل طراحی شوند و طبیعتا ساختِ بی‌نقص آن‌ها به‌زمان زیادی نیاز دارد.

آینده‌ای که از فناوری 6G متصور شده است، درحال‌حاضر مرحله تئوری را می‌گذارند و تا دستیابی به آن فاصله‌ی بسیار زیادی داریم. بااین‌حال، آغاز کار شرکت‌ها روی این فناوری نشان می‌دهد که از همین حالا یک ‌قدم به شبکه‌ی 6G نزدیک‌تر شده‌ایم. اگر فناوری‌ها بتوانند زندگی روزمره‌ی ما را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند، قطعا باید زودتر سراغ آن‌ها برویم.
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
اگر بشه کلی از حجم های بیهوده مصرف netکاسته میشه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
The truth of love is living in heaven with you
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود
  پنج دلیل برای نخریدن گلکسی ای ۵۱ سامسونگ
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان