امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

باشگاه 100تایی؛ باشگاهی که کلوپ را به آن راه ندادند

#1
لیورپول دیشب در حالی در هفته سی و ششم لیگ برتر به خانه آرسنال رفته بود که امیدوار بود با پیروزی مقابل شاگردان میکل آرتتا مجموع امتیازهایش در این فصل را به عدد 96 برساند. اگر این اتفاق می‌افتاد شاگردان یورگن کلوپ در دو بازی باقی‌مانده به چهار امتیاز احتیاج داشتند تا به رکورد 100 امتیاز در یک فصل برسند.

 
اما لیورپول در مقابل آرسنالی‌ها با نتیجه 2-0 شکست خورد. این شکست باعث شد شانس این تیم برای رسیدن به رکورد 100 امتیاز به کلی از بین برود. چرا که لیورپول درحالیکه دو بازی دیگر از این فصل در پیش دارد 93 امتیازی است و حتی اگر هر دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد 99 امتیازی خواهد شد.
 
یورگن کلوپ و لیورپولی‌ها که مدتی است قهرمانی‌شان را در این فصل قطعی کرده‌اند تمایل زیادی برای ثبت رکورد 100 امتیاز داشتند. چرا که رقیب اصلی‌شان در انگلیس منچسترسیتی در سالهای اخیر موفق به ثبت این رکورد شده و یورگن کلوپ احساس می‌کند اگر به رکوردی که گواردیولا با سیتی بدست آورده نرسد چیزی کم خواهد داشت.
 
باشگاه 100تایی؛ باشگاهی که کلوپ را به آن راه ندادند 1

 

در مجموع در 5 لیگ بزرگ فوتبال اروپا تا کنون تنها 4 تیم موفق شده‌اند در یک فصل 100 امتیاز بدست بیاورند. این تیمها عبارتند از منچسترسیتی، یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا.
 
منچسترسیتی  2017-2018
شاگردان پپ گواردیولا در فصل 2017-2018 لیگ برتر انگلیس درخشان ظاهر شدند. آنها در روز آخر موفق شدند رکورد امتیازهای کسب شده توسط خود را به عدد 100 برسانند و اولین تیم در تاریخ لیگ برتر باشند که موفق شده به چنین رکوردی دست پیدا کند.
 
باشگاه 100تایی؛ باشگاهی که کلوپ را به آن راه ندادند 1

 

شاگردان گواردیولا فصل بعدی یعنی در فصل 2018-2019 هم از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده و جام قهرمانی را برای دومین بار پیاپی بالای سر بردند ولی در تکرار رکورد 100تایی ناکام شدند و در نهایت به 98 امتیاز رضایت دادند.
 
یوونتوس 2013-2014
یوونتوس با هدایت آنتونیو کونته در فصل 2013-2014 به اولین تیم ایتالیایی تبدیل شد که توانست رکورد 100 امتیاز را بشکند. شاگردان کونته در آخرین بازی فصل با پیروزی مقابل کالیاری به رکورد 102 امتیاز دست یافتند. یوونتوس در آن فصل هر 19 بازی خانگی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و در 38 مسابقه فصل سری آ تنها 23 گل دریافت کرد.
 
باشگاه 100تایی؛ باشگاهی که کلوپ را به آن راه ندادند 1

 

این قهرمانی سی‌امین قهرمانی یوونتوس در سری آ بود و سومین قهرمانی پیاپی آنها بعد از رسوایی موسوم به کالچوپولی بود. رسوایی‌ای که باعث شده بود یوونتوس در سال 2006 به لیگ سری ب سقوط کند.
 
رئال مادرید 2011-2012
ژوزه مورینیو در فصل 2011-2012 موفق شد بعد از چهار سال ناکامی رئال در فتح لیگ اسپانیا این تیم را فاتح لالیگا کند. اما رئال تنها به قهرمانی در این لیگ بسنده نکرد و در آن فصل به اولین تیم اسپانیایی تبدیل شد که در طول یک فصل لالیگا موفق به کسب 100 امتیاز می‌شود.
 
باشگاه 100تایی؛ باشگاهی که کلوپ را به آن راه ندادند 1

 

کریستیانو رونالدو در این درخشش رئال نقشی کلیدی داشت. رونالدو که در پایان فصل با اختلافی 9 امتیازی نسبت به بارسلونا قهرمان شد شاهد 46 بار گلزنی کریستیانو در بازی‌هایش بود
 
بارسلونا 2012-2013
یک سال بعد از رکوردشکنی رئال مادرید در تاریخ فوتبال اسپانیا و کسب 100 امتیاز در یک فصل، بارسلونا هم موفق شد به این رکورد برسد تا از این نظر از رقیب سنتی‌اش عقب نمانده باشد. بارسا در فصل پیش با اختلاف 9 امتیاز نتوانسته بود به رئال برسد و قهرمانی را هم تقدیم مادریدی‌ها کرده بود.
 
باشگاه 100تایی؛ باشگاهی که کلوپ را به آن راه ندادند 1

 

بارسلونا در این فصل عملکرد درخشانی داشت. آنها برای مثال در نیمه اول فصل تنها دو امتیاز از دست دادند. لیونل مسی در این فصل موفق شد به رکورد سال گذشته کریستیانو رونالدو برسد و 46 گل به ثمر برساند. درخشش مسی به حدی بود که موفق شد به هر کدام از تیمهای حاضر در لالیگا دست‌کم یک گل بزند. این اولین بار بود که چنین رکوردی توسط یک بازیکن در لالیگا ثبت می‌شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  سیمئونه: می دانستم این باشگاه آینده بزرگی دارد
  چاهی که مدیران پرسپولیس برای باشگاه کنده‌اند + سند
  زیدان: کلوپ در رئال؟ فعلا من سرمربی این تیم هستم
  بازیکنان پرسپولیس علیه مدیران باشگاه
  موافقت باشگاه استقلال با جدایی مهاجم مغضوب
  دلخوری کلوپ؛ فصل جدایی در راه است؟
  وعده باشگاه پرسپولیس به هواداران: خبری خوب در راه است!
  بیرانوند :از اینجا به بهترین باشگاه جهان خواهم رفت.
  افشاگری جواد نکونام از حواشی باشگاه استقلال و عوامل ناکامی آبی پوشان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان