امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خانواده ی شما ، معرف شخصیت شماست !

#1
خانواده ی شما ، معرف شخصیت شماست !

جامعه شناسان از پنج نهاد در جوامع انسانی یاد می کنند که در این میان "کانون خانواده"، نخستین نهادی است که پایه ها و زیربنای شخصیت کودک در آن پی ریزی میشود و والدین با اولین "واژه" ای که بکار می برند، مفاهیم را در ذهن کودک خود ذخیره میکنند.

در واقع، در کانون خانواده، اولین نقطه های اثرگذار بر ضمیر کودک نقش میبندد و از جمع نقاط شکل گرفته، خط به عنوان یک تصویر هندسی مسیر حرکت کودک را معنی میدهد و در فرآیند این فراگیری، قدرت تصویرسازی کودک به سمت ترسیم فضاهای هندسی در خلق آثار رشد میکند. بنابراین وقتی در حوزه روانشناسی، علل رفتارهای یک فرد را به وراثت و شرایط محیطی نسبت میدهند به این معناست که کودک بخشی از رفتارهای خود را بصورت ارثی از والدین و بخش های دیگر را از محیط خانواده و سایر محیط هایی که در آن فعالیت میکند، کسب مینماید.


بدون تردید نمیتوان در عصر ارتباطات، منکر تاثیرگذاری وسایل ارتباط جمعی بر فرآیند رفتارهای پیچیده انسان بود، ولی این واقعیت را هم باید پذیرفت که "شخصیت" افراد معرف خانواده آنان است.
قدر مسلم وقتی نهاد خانواده یک شخص معیوب باشد عضو چنین خانواده ای در هر جایگاهی که قرار گیرد (غیر از آنچه که هست) نباید انتظاری از او داشت. این مسئله بیانگر این واقعیت است که شخصیت افراد معرف خانواده آنان است و کسانی میتوانند به خود، خانواده و جامعه خویش بهترین خدمات را ارائه کنند که در کانون خانواده ای اصیل بزرگ شده باشند و افرادی سرمایه های خود، خانواده و جامعه را هدر میدهند که بنیاد خانواده آنان سست باشد.

لذا بحث "مدیریت خانواده" به منظور هدایت آن به سمت کمال یک ضرورت است. بنابراین مقوله "مدیریت در خانواده" را باید برای رشد و تعالی جدی بگیریم تا بتوانیم از استعدادها و پتانسیل هایی که در جامعه داریم حداکثر استفاده مطلوب را ببریم.


منبع : روزنامه ابتکار
پاسخ
 سپاس شده توسط ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ ، شـــقآیــق ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
با اینکه خیلی میتونه تاثیر گذار باشه ولی نه اونقدری که "معرف شخصیت" کسی باشه . مثالشم زیاد. خیلیا هستن که والدین خوبی نداشتن و خانواده شون محیط مناسبی برای رشدشون فراهم نکرده ولی خودشون تونستن به مقام های بالایی برسن.

خانواده فقط وسیله است . تا یه جایی میتونه موثر باشه ولی نبودش به معنی شکست کسی نیست
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
پاسخ
 سپاس شده توسط Ɗєя_Mσηɗ ، شـــقآیــق ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
#3
Star 
خانواده خیلی میتونه تاثیرگذار باشه
ولی تا موقعی که اعضای خانه واده به هم وابسته باشن و بیشتر تو اجتماع شون اختلاف نظر نداشته باشن
وگرنه یکی هست که توی خانواده کناربقیه ست ولی شخصیت..یا بقیه رفتار هاش مثال زدنی نیست حتی برای یک نفر از  افراد اون خانواده 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
The truth of love is living in heaven with you
پاسخ
 سپاس شده توسط Ɗєя_Mσηɗ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان