امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«خط باریک قرمز» روی پرده سینما/ ۷هزار و ۷۴۳ اثر در «کروناروایت»

#1
«خط باریک قرمز» روی پرده سینما/ ۷هزار و ۷۴۳ اثر در «کروناروایت» 1

مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست که قرار بود نوروز امسال اکران شود، با پایان‌بندی متفاوت، اکران خود را از دوشنبه ۶ مرداد در سینماهای هنروتجربه آغاز می‌کند.

دبیر رویداد کروناروایت اعلام کرد 7هزار و 743 اثر در سامانه کروناروایت ثبت شده است و مدیران بخش‌های مختلف، فرایند انتخاب آثار را آغاز کرده‌اند.

محمد کیاسالار با قدردانی از کلیه افراد و نهادهای همراه کروناروایت، به توافق با دبیران جشنواره‌های سینمایی امسال برای حضور ویژه کروناروایت در آن رویدادها اشاره کرد و گفت: آثاری که در بخش کرونا به روایت سینما انتخاب شود، در جشنواره‌‌های بین‌المللی سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران و فیلم‌های کودک و نوجوان حضور خواهد یافت و داوری خواهد شد.

دبیر کروناروایت همچنین از توافق با بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای ساخت آثار سینمایی مستقل و مبتنی بر مجموعه راش‌ها و روایت‌های منتخب کروناروایت خبر داد و گفت سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز برای ثبت روند و رویداد کروناروایت اعلام آمادگی کرده است.

کیاسالار با اشاره به آثار متنوع و متعددی که در بخش «کرونا به روایت تصویر» ثبت شده، گفت در این بخش نیز با خانه هنرمندان ایران توافق شده است تا دو نمایشگاه از آثار منتخب برپا شود که اولین نمایشگاه در حوالی روز پزشک از 24 مرداد تا 10 شهریور به صورت محدود در یک گالری برگزار می‌شود و دومین نمایشگاه به شکل فراگیرتری در پاییز برپا می‌شود و در آن تمام گالری‌های خانه هنرمندان به آثار منتخب کرونا به روایت تصویر اختصاص خواهد یافت.

دبیر کروناروایت همچنین از گفتگو با دبیران برخی جشنواره‌های متناظر (مانند کرونا داستان) برای جلب آثار برتر آنها به منظور گنجاندن در مجلدات کروناروایت خبر داد و گفت: همچنین در تفاهمی که با ریاست مرکز استعدادهای درخشان وزارت بهداشت داشتیم، قرار شد موضوع روایت کرونا در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور گنجانده شود تا آثار برتر دانشجویی نیز در کتاب کرونا به روایت علوم انسانی سلامت گردآوری و ثبت و ضبط شود.

محمد کیاسالار در خصوص زمان و شیوه برگزاری اختتامیه کروناروایت نیز گفت در شورای سیاستگذاری، ماه آبان‌ برای برگزاری اختتامیه انتخاب شده است و بر حسب اینکه در آن زمان ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری مراسم و گردهمایی را بدهد یا ندهد، اختتامیه به شکل فیزیکی یا مجازی برگزار خواهد شد.  

دبیر کروناروایت در پایان با اشاره به این موضوع که شعار سال‌های اخیر همواره پیرامون حمایت از تولید داخلی بوده است، گفت با یک شرکت اصیل ایرانی در خصوص حمایت مالی از پروژه کروناروایت گفتگوهایی داشته‌ایم که پس از نهایی شدن مذاکرات و عقد قرارداد رسمی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ایده اولیه کروناروایت که مستندسازی کرونا در 10 روایت بود، گفت در تفاهمی که با یک شرکت مهندسی فعال در عرصه دیجیتال داشته‌ایم، قرار شده است محتوای کروناروایت به شکل کتاب الکترونیکی با فرمت ePUB3 نیز عرضه شود؛ یعنی علاوه بر متن و تصویر، در کتاب‌های کروناروایت از فیلم و پادکست و لینک و محتوای تعاملی نیز استفاده کنیم و کتاب‌هایی چندرسانه‌ای داشته باشیم که خوانندگانش هنگام مطالعه کتاب، تجربه‌ای همانند مشاهده یک مستند داشته باشند و امکان رجوع به منابع خارج از کتاب نیز با استفاده از لینک‌های موجود فراهم باشد.


پوستر جدید مستند «خط باریک قرمز» با طراحی مهدی رایگانی رونمایی شد.

فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست که سال گذشته موفقیت‌های مختلفی در جشنواره‌های داخل و خارج کسب کرده و قرار بود نوروز امسال اکران شود، درنهایت با پایان‌بندی متفاوتی با نسخه جشنواره‌ای، اکران خود را از دوشنبه 6 مرداد در سینماهای «هنروتجربه» آغاز می‌کند.

در آستانه اکران همچنین پوستر جدید فیلم با طراحی مهدی رایگانی رونمایی شد. طراح پوستر فیلم سعی کرده بیشتر به حال و هوای اصلی و محتوای دراماتیک و پرکشش فیلم نزدیک شود تا مخاطب پیش از ورود به سالن‌های سینما بیشتر در فضای فیلم قرار بگیرد؛ فیلمی که باعث شد یک اعدام کمتر شود و میلاد یکی از نوجوانان در آستانه اعدام، مورد عفو قرار گرفت. همچنین این اثر توانست باعث تغییر زندگی عده‌ای مجرم نوجوان دیگر شود.

در این مستند داستانی، توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

«خط باریک قرمز» در آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در آخرین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود و همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت و فیلم منتخب جشنواره پوسان و... نیز است.

«خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته‌های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آنها برای روز اجرا، نقشه فرار می کشند...

تهیه کنندگان این فیلم نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست هستند.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  « سینما وحشت ! »
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  فیلم پینوکیو با بازی روبرتو بنینی در کریسمس ۲۰۲۰ روی پرده سینماهای آمریکا خواهد رفت
  دکتر اکبر عالمی، مستندساز، مجری و استاد سینما درگذشت
  تمرکز اصلی شرکت دیزنی به جای سینما روی شبکه آنلاین خواهد بود
  تریلر تازه A Discovery of Witches از زمان پخش فصل دوم سریال پرده برمی‌دارد
  متاسفانه برای حضور در سینما باید به محفل‌های خصوصی و شبانه بروید
  ماجرای نوجوانی که با دیدن «خط باریک قرمز» از سرقت پشیمان شد
  ۲۹۶ سالن سینما در حال ساخت است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان