امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توسعه زیربناهای کشور با اجرایی شدن توافق ۲۵ ساله ایران و چین

#1
توسعه زیربناهای کشور با اجرایی شدن توافق ۲۵ ساله ایران و چین 1
وزیر اسبق بازرگانی اجرای توافق راهبردی با چین را موجب توسعه امور زیربنایی در کشور خواند و افزود: این حوزه ها در آتیه کشور نقشی کلیدی و جهشی دارد و در اشتغالزایی بسیار تاثیر گذار است.



یحیی آل اسحاق در مصاحبه با در گفتگو با برنامه رودررو شبکه 4 در رابطه با کم و کیف توافق 25 ساله میان ایران و چین اظهار کرد: چین مقام دوم تجارت جهانی را داراست و به زودی نفر اول اقتصاد بین الملل خواهد بود.

وی در خصوص سیاه نمایی استکبار در قبال این توافق گفت: ایران بدکرداری های غرب را بارها دیده است؛ این ها قصد دارند ایران را در قفس نگه داشته و هر بلایی خواستند سر کشورمان بیاورند.

آل اسحاق بازار چین را عمده ترین کشور مقصد صادراتی ایران معرفی کرد و افزود: صادرات ایران به کل اروپا کمتر از یک میلیارد  دلار است و به عراق 12 میلیارد دلار صادرات داریم. ولی دشمن می گوید درها را به روی چین هم ببندید و از طرفی پول شما را نمی دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که از منظر اقتصادی چرا امریکا و اروپا نگران روابط اقتصادی ایران و چین هستند، گفت: ما با 18کشور در ارتباط تنگاتنگ هستیم و دروازه طلایی برای غرب و شرق بوده و اتصالات منطقه در دست ماست.

آل اسحاق با بیان اینکه کشور در شرایط کنونی نیاز پولی ندارد، گفت: کشوری داریم که از منظر منابع طبیعی و آورده اقتصادی اقتدار بالقوه بسیار بالا داریم. پس نیازی به استقراض نیست.

این فعال اقتصادی با اشاره به سرمایه گذاری بلند مدت در حوزه ریلی با چین گفت: در حال حاضر بالغ بر 17 میلیارد ریال پروژه تعریف شده ریلی در اختیار داریم و چین یکی از پیشرفته ترین کشورها در این حوزه است.

آل اسحاق آی تی و مخابرات، امور زیر بنایی، نفت و پالایشگاه و پتروشیمی را پروژه های بالقوه و معطل مانده ای دانست که در انتظار این توافق بلند مدت است و افزود: این حوزه ها در آتیه کشور نقشی کلیدی و جهشی دارد و در حوزه اشتغال نیز بسیار تاثیر گذار است.

وزیر اسبق بازرگانی همچنین تاکید کرد: وضعیت قوانین ما اینگونه است که قوانین بین المللی حتی در مسئله ای سطح پایین نظیر تعرفه ترجیحی، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و اگر مجلس آن را تصویب نکند، اجرای آن قرارداد شدنی نیست.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  «عیار ۱۵»/ پیش‌بینی صادرات ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی ۲۱ استان به ۱۵ کشور همسایه در سال ۹۹
  توطئه‌ برخی کشورها عامل وضعیت فعلی بازار ارز در کشور است
  ارائه گزارش دخل‌وخرج ارزی کشور در سال ۹۹ توسط همتی
Shocked واردات ۱.۴ میلیون دستگاه تلفن همراه به کشور !
Thumbs Up مشکلات اساسی کشور مربوط به مدیریت است!
  ۶۰ تن ذخیره طلای کشور هدر رفت
  5‌کشور‌ برتر برای‌ سرمایه‌گذاری‌ اقتصادی مسکن
  آشنایی با توسعه اقتصادی
  توسعه کارآفرینی توسط خانواده
  توسعه مالی و رشد اقتصادی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان