امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توطئه‌ برخی کشورها عامل وضعیت فعلی بازار ارز در کشور است

#1
توطئه‌ برخی کشورها عامل وضعیت فعلی بازار ارز در کشور است 1

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی درست توطئه تخریب بازار ارزی کشور را خنثی کنیم، گفت: مداخله کشورهای سودجو در اقتصاد ایران یکی از عوامل کاهش ارزش پول ملی است و باید جلوی جولان این عوامل و توطئه های آن ها گرفته شود.


علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه کاهش و مدیریت تقاضای ارز می‌تواند قیمت را تثبیت و در مسیر کاهش هدایت کند، در خصوص مدیریت انتظارات عمومی ابراز امیدواری کرد.

وی با بیان اینکه در بازار ارز در خصوص عرضه مشکلی که در حال حاضر وجود دارد عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور است، تصریح کرد: صادرکنندگان ارز دولتی دریافت کرده و صادرات نیز  انجام شده اما عدم بازگشت آن اکنون مشکلاتی را رقم زده که باید دولت پیگیر رفع هر چه سریع تر آن باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه "در مواردی نیز شاهد اخذ ارز دولتی برای واردات بوده ایم اما آن کالای مورد نیاز به کشور وارد نشده است"، گفت: عدم واردات کالاهایی که ارز دولتی دریافت کرده اند نیز معضلی برای بازار ایجاد کرده و به قیمت ها فشار وارد می کند.

وی با بیان اینکه بحث مدیریت و شرایط روانی بازار در وضعیت فعلی نرخ ارز موثر هستند، افزود: عواملی به صورت روانی بر بازار اثر گذاشته و با دامن زدن به شایعات دغدغه و اضطراب و نگرانی مردم را بیشتر می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بالا بردن مصنوعی قیمت ارز با شیطنت برخی در داخل و برخی دیگر در خارج و کشورهای همسایه و تحت سلطه عوامل تخریب گر اقتصاد ملی ما را تحت تأثیر قرار داده است.

کریمی با بیان اینکه برخی از خارج از کشور  به دنبال توطئه و تخریب بوده و در نوسانات ارزی نقش دارند، گفت:  این افراد قطعاً این اقدامات را برای ایجاد تنش و بحران در اقتصاد ما در حوزه ارزی انجام می‌دهند از این رو  لازم است که مسئولان و مراجع امنیتی و اقتصادی در این موضوعات به طور جدی تر ورود کرده و اطلاع‌رسانی مناسب نیز  به مردم،فعالان اقتصادی،صرافی ها و جایگاه هایی که به این حوزه مربوط است صورت بگیرد که به صورت هیجانی رفتار نکنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با بیان اینکه "باید با برنامه‌ریزی درست توطئه تخریب بازار ارزی کشور را خنثی کنیم"،  تصریح کرد: باید از اثر گذاری عوامل روانی بر بازار جلوگیری شده و این به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً راهکار هایی برای مقابله با مداخله های خارجی در وضعیت نرخ ارز وجود دارد، گفت: مراجع مختلف در وزارت امور خارجه یا مراجع امنیتی ما باید دست به کار شده تا اقدامات علیه اقتصاد ملی و تخریب پول ملی را خنثی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد:مداخله کشورهای سودجو در اقتصاد ایران یکی از عوامل کاهش ارزش پول ملی است از این رو باید جلوی جولان این عوامل و توطئه های آن ها گرفته شود.


منبع:خبرگزاری تسنیم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حاجی دلیگانی: تحریم برای کشوری که بازار ۴۰۰ میلیونی دارد، خنده‌دار است!
  «عیار ۱۵»/ پیش‌بینی صادرات ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی ۲۱ استان به ۱۵ کشور همسایه در سال ۹۹
  ارائه گزارش دخل‌وخرج ارزی کشور در سال ۹۹ توسط همتی
  توسعه زیربناهای کشور با اجرایی شدن توافق ۲۵ ساله ایران و چین
Shocked واردات ۱.۴ میلیون دستگاه تلفن همراه به کشور !
Thumbs Up آینده بورس چه خواهد شد ؟ رشد بازار ادامه می‌یابد؟
Thumbs Up مشکلات اساسی کشور مربوط به مدیریت است!
  بازار خودرو در سراشیبی قیمت قرار گرفت!
  آرامش در بازار مسکن با چاشنی سردرگمی
  ۶۰ تن ذخیره طلای کشور هدر رفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان