امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصول نورپردازی در اجرای نمای ساختمان

#1
نمای ساختمان بعنوان معرف یک ساختمان می باشد و پیمانکار نما برای اجرای نما وظیفه سنگینی را برعهده دارد زیر نمای ساختمان حکم لباس برای یک انسان را دارد که اولین چیزی که به چشم بیننده می آید نمای یک ساختمان می باشد از همین رو دقت در اجرای نمای یک ساختما از اهمیت بسزایی برخوردار است و پیمانکاران نما باید سعی کنند با تلفیق متریال ها نمای چشم نوازی را برای یک ساختمان اجرا کنند. یکی از عوامل با اهمیت و بسیار تاثیرگذار در جلوه و زیبایی نمای ساختمان، نورپردازی است. نورپردازی نمای ساختمان، علاوه بر جذابیت و چشمگیر شدن، باعث تامین روشنایی ساختمان نیز می شود.

اهمیت نورپردازی در اجرای نمای ساختمان
از آنجایی که نمای ساختمان با محیط اطراف در ارتباط است و اولین چیزی است که از یک ساختمان به چشم تماشاگران می آید، به همین علت، زیبایی آن بسیار مهم بوده و می بایست مورد توجه قرار بگیرد. نمای یک ساختمان، به همان مقدار که در طول روز باید دارای زیبایی و طراحی خاص باشد، مهم است که در طول شب نیز با استفاده از روش های نورپردازی نمای ساختمان، از جذابیت برخوردار گردد. نورپردازی نمای ساختمان، به اندازه ای موثر است که می تواند یک ساختمان را با نمای معمولی بسیار جذاب تر کند و در صورتی که نورپردازی بر اساس اصول صحیح انجام نشود، ممکن است زیبایی نما و جذابیت آن را از بین ببرد. با توجه به مطالب گفته شده به اهمیت نورپردازی در اجرای نمای ساختمان پی می بریم. حال می خواهیم بدانیم یک پیمانکار نما برای نورپردازی در نما باید چه اصولی را رعایت کند تا شیوه صحیح نورپردازی در اجرای نما را رعایت کرده و نمای ساختمان جلوه بصری زیبایی داشته باشد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شیوه های نورپردازی در اجرای نمای ساختمان
یک پیمانکار نما بخوبی می داند نورپردازی نمای ساختمان اشکال مختلفی دارد. ممکن است کل نمای ساختمان نورپردازی شود یا عکس آن هدف پیمانکار نما از نورپردازی نمای ساختمان، برجسته کردن بخشی از نما نسبت به سایر بخش‌ها می باشد. در قدم اول پیمانکار نما به این نکته در اجرای نورپردازی ساختمان توجه می کند که کاربری ساختمان چیست؟ آیا یک ساختمان مسکونی می باشد یا یک مجتمع ادرای یا تجاری می باشد و با توجه به نوع کاربری آن تصمیم می گیرد از کدام شیوه اجرای نورپردازی دراجرای نمای ساختمان استفاده کند. شیوه های نورپردازی در اجرای نمای ساختمان به ۳ روش زیر می باشد:
روش نور پردازی خشن
روش نور پردازی یکدست
نورپردازی از داخل و خارج
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اجرای رنگ پلی اورتان
  کاربرد شیشه رنگی در ساختمان های تجاری و اداری
  مقایسه سرعت اجرای فایبر سمنت برد با سایر مصالح
  اصول فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی
  فایبرسمنت راه حلی ارزان برای نمای ساختمان
  راحت ‌ترین و مطمئن ترین روش برای خرید محصولات ساختمان و معماری
  نماشویی ساختمان
  چگونه اصول سئو سایت را یاد بگیریم ؟
  17 بنا و معماري که ساختمان سازي را به کاري هنري تبديل کرد
  عکسی بسیار زیبا از یک حلزون از نمای نزدیک

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان