امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بدن انسان به چقدر آب در طول روز نیاز دارد؟

#1
مصرف ۸ لیوان آب در روز پیشنهاد شده است، با این حال باز هم این مقدار پایه و اساس علمی ندارد. کارشناسان توصیه می کنندکه هر فرد باید با توجه به وزن بدن، سطح فعالیت بدنی و آب و هوای جایی که در آن زندگی می کند، مقدار مناسبی آب بنوشد. بنابراین اگر هشت لیوان نه، پس چقدر؟ IoM یک سازمان علمی مستقل است که در این زمینه ۲.۷ لیتر آب در روز برای زنان بالغ و ۳.۷ لیتر برای مردان بالغ را توصیه می کند. به طور کلی این مقدار برای بزرگسالانی که از سلامتی معقولی برخوردارند و در منطقه ای با آب و هوای معتدل زندگی می کنند قابل اجراست. با این حال، مواردی وجود دارد که ممکن است به مصرف آب بیشتری نیاز داشته باشید.

به عنوان مثال برای این موارد می توان به زندگی در منطقه ای با آب و هوای گرم و یا فعالیت جسمی بیشتر اشاره کرد. طبق گفته یک کالج پزشکی ورزشی آمریکایی شما باید برای اضافه کردن ۱۲ اونس آب به مصرف روزانه خود، ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.
حد مجاز مصرف روزانه آب آشامیدنی برای خانم ها و آقایان چه مقدار است؟

هیچ قانون ثابتی مبتنی بر نوشیدن روزانه هشت لیوان آب وجود ندارد. متخصصان تغذیه و پزشکان می گویند خانم ها باید هر روز 5/11 فنجان و آقایان 5/15 فنجان آب بنوشند؛ اما 20 درصد از این مقادیر از طریق غذاها تأمین می شود؛ پس اگر هر روز حدود 9 فنجان آب بنوشید، کافی است اما نباید زیاد خود را درگیر این اندازه ها کنید. بعضی از روزها برحسب میزان فعالیتی که در طول روز داشته اید، نیاز به آب بیشتری دارید؛ در ضمن نوع تغذیه، وضعیت آب و هوایی و برخی عوامل دیگر در میزان مایعات دریافتی افراد تأثیر می گذارند.

آیا می توانید هر چقدر که دل تان می خواهد آب بنوشید؟

نوشیدن آب اگر بسیار سریع تر از عملکرد کلیه ها صورت بگیرد، باعث بر هم خوردن تعادل الکترولیت ها در خون، همچنین تورم مغز، حملات ناگهانی و کما می شود. در سال 2007 یک زن کالیفرنیایی، در اثر نوشیدن 2 گالون آب در عرض سه ساعت بدون ادرار کردن، جان خود را از دست داد. البته نوشیدن مقدار بسیار زیاد آب نیز علائم هشداردهنده و خطراتی به دنبال دارد؛ اما اگر می خواهید با نوشیدن آب فراوان دچار مشکل نشوید، بهتر است هیچ گاه حجم زیادی از آب را به یکباره ننوشید و آن مقدار را به طور متناسب در چند نوبت بنوشید تا در عملکرد کلیه ها نیز اختلالی ایجاد نشود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟
Exclamation یه سوال دارم اگه دورس جواب بدی با فهم ترین انسان هستی
  چه هنگام نیاز به تعمیر چرخ گوشت صنعتی چگا است؟
  معما(دهقان چند گوسفند دارد؟؟)
  این جا معلوم میشه چقدر منحرفی!
  4 مدل جوراب زنانه که خانم ها به آن‌ها نیاز دارند
  چگونه انسان موفقی باشیم..♡
Heart مطمئن نیستید که آیا او هم همین احساس را نسبت به شما دارد یا خیر.
  به چند نفر برای تعمیر قطعات اسانسور نیاز داریم.
Heart زیبایی در ازدواج چقدر مهم است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان