امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طرز تهیه یک غذای ۳۰ دقیقه‌ای ساده و خوشمزه با بادمجان

#1
طرز تهیه یک غذای ۳۰ دقیقه‌ای ساده و خوشمزه با بادمجان 1


بادمجان از جمله مواد غذایی است که با آن می‌توان همه کار کرد. چه بادمجان را به صورت ساده سرخ کنید و با گوجه فرنگی سرو کنید و چه با آن کشک بادمجان، حلیم بادمجان، موساکا و هزار و یک غذای کبابی و بخار پز و دلمه‌ای درست کنید هیچ چیز از این ماده خوشمزه اصالتا خاورمیانه‌ای-مدیترانه‌ای کم نمی‌شود. کراکت بادمجان از جمله غذا‌های خوشمزه و پرطرفدار و البته ساده با بادمجان است. کراکت بادمجان در عرض ۳۰ دقیقه تهیه می‌شود. کراکت بادمجان و سیب زمینی و کراکت مرغ و بادمجان جمله غذا‌های محبوب خیابانی در ایتالیا هستند.



مواد لازم کراکت بادمجان و سیب‌زمینی برای ۴ نفر


بادمجان: ۴عدد کباب شده

جعفری ساطوری شده: ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری

سیب زمینی: ۳ عدد

پنیر پارمزان رنده شده: ۷۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

پودر سوخاری: ۲۵۰ گرم

روغن مایع: به مقدار لازم

سیر له شده: ۴ حبه

پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم

آرد سفید: ۷۰ گرم

تخم مرغ: ۳ عدد



طرز تهیه


برای درست کردن کراکت بادمجان ابتدا سیب زمینی‌ها را بپزید. در این فاصله باید بادمجان‌ها را روی گاز یا منقل کبابی کنید. سپس اجازه دهید بادمجان‌های کبابی خنک شوند و پوست آن‌ها را جدا کنید. بادمجان کبابی پوست گرفته شده را ساطوری و له کنید.

بعد از پخته شدن سیب زمینی‌ها آن‌ها را رنده کرده و با بادمجان‌های ساطوری شده مخلوط کنید. جعفری ساطوری شده، سیر له شده، پنیر پیتزا و پنیر پارمزان رنده شده و نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید.

تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید. دو عدد تخم مرغ را خوب بزنید و به مواد کراکت بادمجان اضافه کنید و باز هم بزنید. مایه به آماده شده نباید به دست بچسبد. اگر مایه چسبناک بود تخم مرغ سوم را هم بشکنید، هم بزنید و به مواد داخل مایه کراکت اضافه کنید.

از مایه کراکت بادمجان به اندازه یک گردو جدا کنید، در آرد سوخاری خوب بغلتانید، کمی کف دست پهن کنید یا به همان صورت گرد شده در روغن مایع داغ سرخ کنید. مقدار روغن در ماهیتابه باید به اندازه‌ای باشد که کراکت در روغن غوطه‌ور شود. کراکت را با خیارشور، زیتون و سایر مخلفات سرو کنید. ایتالیایی‌ها معمولا کراکت بادمجان را با انواع پاستا و اسپاگتی یا نان سرو می‌کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط موناجون خوشگل
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان