امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تحلیل البوم folklore از تیلور سویفت

#1
تحلیل البوم folklore از تیلور سویفت 1

آرن دسنر ، کسی که روی بیشتر آهنگ های آلبوم Folklore با تيلور کار کرده در طی مصاحبه ای داستانی که پشت هر آهنگ وجود داره رو گفته . البته آرن که آهنگ ها رو از دید خودش بیان کرده و گفته قطعا معنی آهنگ برای تیلور که خودش نویسنده ی آهنگ هاست یه چیز متفاوته

The 1
" اهنگ های The 1و hoax اخرين آهنگ هایی بودن که تيلور و آرن روی اونا کار کردن . آلبوم تقريبا تموم شده بود تا این که تیلور ایده ی این دو آهنگ به ذهن رسیدن و اونا رو با فاصله ی زمانی کم پشت سر هم نوشت . آرن میگه آهنگ 1 the از دید تیلور نوشته نشده و درواقع درباره ی تجربه ی یکی از دوستای تیلوره . با این حال تيلور کمی از شوخ طبعی و احساسات خودش به آهنگ اضافه کرده .


Cardigan
 این آهنگ از اولین آهنگایی بود که من و تيلور با هم نوشتیم . وقتی تیلور بهم پیام داد و ازم خواست که روی آلبوم جدیدش با هم کار کنیم من براش یه پوشه از آهنگایی که داشتم فرستادم و کاردیگن درواقع Maple بود . من فایل آهنگ رو ساعت ۹ شب براش فرستادم و تيلور ساعت ۲ شب کل متن آهنگ رو برام تكست کرد ! من واقعا شگفت زده شده بودم . این آهنگ درباره ی تجربه های دوران جوونیه .



The last great american dynasty
این آهنگ رو قبل از این که به پیاده روی برم برای تیلور فرستادم و وقتی برگشتم تیلور آهنگ رو کامل نوشته بود . تیلور بهم گفت که این آهنگ درباره ی ربکا هاركنسه ، کسی که صاحب قبلی خونه ی ساحلی تیلور بوده و زنی بوده که مهمونی های بدی برگزار میکرده . ربکا خیلی با بقیه جور نبوده و توی جامعه شهرت خوبی نداشته . تيلور در آخر آهنگ اشاره میکنه که حالا خودش خونه رو خریده

Exile ( feat . bon iver )
آرن دسنر گفته که تیلور و ویلیام بوواری این آهنگ رو تنهایی و با همدیگه نوشتن و بعدا براش آهنگ رو ارسال کردن . این آهنگ مثل یه دیالوگ بین دو نفر میمونه . وقتی برای اولین بار آهنگ رو ضبط کردیم تیاو هم بخش مرده رو میخوند و هم زنه رو ولی بعد تصمیم گرفتیم به دوستم جاستين ورنن پیام بدیم و بخوایم که قسمت های مرد رو بخونه چون تیلور فکر میکرد انتخاب عالي ايه

My tears ricochet
این آهنگ یکی از آهنگ های مورد علاقه ی من توی آلبومه . به نظرم آهنگ خیلی مهميه و من عاشق كلمات تيلور و صدای تیلور توی این ا تیلور و جک آنتونوف به این هنگ خیلی اهمیت میدن و به ظرشون این آهنگ مثل بيكن برای آلبوم میمونه .

Mirrorball
این آهنگ برای من به طرز مبهمی زیباست و منو ياد آهنگ های دهه ۹۰ میلادی میندازه . این آهنگ مه و درخشندگی خاصی داره . توصيفات تيلور در این آهنگ خیلی زیبان .

Seven
این آهنگ دومین آهنگی بود که من و تيلور با هم نوشتیم . سون درباره ی خاطرات بچگی و مرور کردن اوناست . یه خط مهم توی آهنگ هست که میگه مثل یه آهنگ Folk عشق ما مت موندگار میشه . و این به توصيف عالی برای کل آلبومه . چون آلبوم فوکلور درباره ی مرور کردن خاطرات و عشق های قدیمی و بچگيه.

August
 این آهنگ احتمالا تنها آهنگ البومه که به سبک پاپ نزدیکه . آگوست احساس تابستون رو به آدم منتقل میکنه . آهنگ انگار ادامه ی داستان آهنگ قبلی یعنی Seven رو تعریف میکنه . البته شاید هم فقط من این احساس رو دارم .


This is me trying
این آهنگ یه جورایی به كل آلبوم مرتبطته . شاید خیلی دارم از دید خودم صحبت میکنم ولی به نظرم کل آلبوم داره به ما میده . من عاشق احساس این آهنگ هستم.

Illicit affairs
این آهنگ به ما همه کاره بودن و قدرت فوق العاده ی تیلور توی آهنگ نویسی رو نشون میده . قلم تیلور توی این آهنگ واقعا تيزه . این یه آهنگ عالی هستش.


Invisible string
این از اون آهنگ هاست که من تا ماه ها زیر لب میخونم و زمزمه میکنم . برای ضبط کردن این آهنگ روی سیم های گیتار به لاستیک گذاشتیم تا صداشون واقعا قديمی به نظر بیاد . این آهنگ واقعا صدای یه آهنگ توی سبک folk رو میده .

Mad woman
 این یکی از گیرا ترين آهنگ های آلبومه . مد وومن تاریکی خاصی داره و آدم رو یاد شکار جادوگرها و چراغ گازی و قلدری میندازه . تبدیل به چیزی میشی که مردم مجبورت میکنن باشی . مد وومن آهنگی با تم گوتیکه

Epiphany
این آهنگ دو داستان رو تعریف میکنه . اولیش داستان پدربزرگ تيلوره که توی جنگ سرباز بوده و دومی داستان پرستارها و دکترهاست . این آهنگ میخواد بکه که مدرسه ی پزشکی به شما یاد نمیده که وقتی یه نفر جونش رو جلوتون از دست میده چه حسی باید داشته باشید . قبلا فقط سربازها قهرمان بودن ولی حالا متخصصان حوزه ی سلامت هم قهرمان هستن.



Betty
این آهنگ رو تيلور و ويليام با هم نوشتن و بعد من وجک | روش کار کردیم . یه جورایی به همدیگه پاسش پاسش میدادیم . بتی یه داستان زیبا رو تعريف ميكنه و کامل کننده ی آهنگ کاردیگن هم هست و به همدیگه مرتبطه.

Peace
من بيت این آهنگ رو ساخته بودم و تیلور به محض این که شنیدش عاشقش شد و آهنگ رو نوشت . این به آهنگ عاشقانه ی قویه و بریج آهنگ یه جورایی سبک آهنگ های جاز رو داره و تيلور همه ی این چیزا رو به طرز عالی ای کنار هم قرار داده . این آهنگ قطعا یکی از آهنگ های موردعلاقه ی من توی آلبومه .

Hoax
 موقع ساختن این آهنگ تیلور بهم گفت : سعی نکن به جز چیزی که خودت احساس میکنی چیز بیشتری بهش اضافه کنی . بعد از نوشتن همه ی اون آهنگ ها این یکی با احساس ترین و به نوعی خام ترینشونه . آهنگ یه ناراحتی خاصی داره ولی ناراحتی ای که امیدوارانه هم هست . "
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست کامل دوست پسر های تیلور و آهنگ هایی که از آنها الهام گرفته
  به تمسخر گرفته شدن تیلور سوییفت توسط نیکی میناج ؟! :|
  سـلـنـا گـومـز و تیلور سوئیفت از نـایـل هـوران سـواستفاده کـردند!
Music تاپ البوم های 2020 اسپاتی فای
  نهمین البوم تیلور سویفت به نام evermore
  نکاتی درباره البوم اشتباه خوب بهرام
  هشتمین البوم تیلور سویفت به نام Folklore
  آیا دوره ی اوج تیلور سویفت به پایان رسیده ؟
  سرگرمی تیلور در قرنطینه
  صحبت های تیلور سویفت درباره ی کسایی که ازش متنفرن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان