امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خطرات رانندگی با باک خالی برای خودرو

#1
خطرات رانندگی با باک خالی برای خودرو 1
در صورت رانندگی با باک خالی رسوبات انتهای باک به داخل فیلتر سوخت رفته و آن را اشباع می کند و فیلتر سوخت به خوبی عمل نمی کند و موتور آسیب می بیند.
رانندگی با باک خالی
صرف‌نظر از نوع خودرویی که دارید باید نکاتی را دراین‌باره ذکر کنیم. چراغ هشدار سوخت نشان می‌دهد که خودرو از سوخت رزرو استفاده می‌کند.

این مقدار از سوخت حدود 10 تا 15 درصد ظرفیت باک سوخت است. شما می‌توانید با استفاده از مصرف سوخت متوسط خودرو میزان سوخت باقی‌مانده را محاسبه نمایید اما ایده‌ی بهتر این است که ریسک استفاده از خودرو تا آخرین قطره‌ی بنزین را به جان نخرید.

در باک سوخت خودرو وسیله‌ای وجود دارد که پمپ سوخت نامیده می‌شود. این پمپ‌بنزین را از باک به پیشرانه می‌فرستد.

پمپ سوخت به منظور خنک و روان ماندن به بنزین متکی است. راندن خودرو با سوخت کم به این معنی است که پمپ روان نمانده و در این زمان ریسک داغ شدن بیش‌ازحد ایجاد می‌شود. بدترین سناریویی که ممکن است پیش بیاید خرابی پمپ است.
تعمیر این پمپ هزینه‌ی زیادی را به مالک تحمیل می‌کند. خرابی پمپ سوخت به کارایی پایین خودرو مخصوصاً شتاب‌گیری ناهنجار آن و یا حتی عدم روشن شدن خودرو منجر می‌شود.

پمپ سوخت خودرو همچنین داری فیلتر سوختی است که اگر با باک خالی خودرو را برانید به سرعت کثیف می‌شود. زمانی که رسوبات و لجن‌های سوخت به کف باک فرو بروند فیلتر سوخت می‌تواند به سرعت مسدود شود که این نیز پیامدهای هزینه‌بر زیادی را در پی خواهد داشت.

نادیده گرفتن هشدار کمبود سوخت خودرو در کل ایده‌ی بدی است و راندن خودرو با این شرایط می‌تواند باعث مشکلات جدی و گران در بخش سیستم سوخت‌رسانی خودرویتان شود. بار بعدی که چراغ باک خودرو روشن شد حتماً در سریع‌ترین زمان به پمپ‌بنزین مراجعه کنید.

چرا نباید خودرو را با باک خالی راند ؟
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در حین رانندگی بنزین تمام کنید و چراغ بنزین شروع به چشمک زدن کند ، عکس العملتان در این مواقع چیست آیا راحت از کنار آن می گذرید و آن را نادیده می گیرید و یا به پمپ بنزین برای پر کردن باک خودرو می روید .

اگر جزو دسته اول هستید باید بدانید هیچ وقت سماجت خودرویتان مبنی بر سوخت گیری دوباره را نادیده نگیرید زیرا با تمام شدن بنزین به طور بالقوه به خودروی خود آسیب می زنید.

همانطور که گفتیم هنگامی که چراغ بنزین شروع به چشمک زدن می کند حدود 10 تا 15 درصد ظرفیت باک سوخت باقی مانده است که شما می توانید تا قطره آخر از آن استفاده کنید.

بنزین خودرو خالی شده است ؟
اما باید بدانید با این کارتان کنار جاده متوقف می شوید ، در این صورت یا باید منتظر یدک کش باشید و یا باید دبه ای در دست بگیرید و از ماشین های دیگر مقداری بنزین بگیرید که این کار به حد کافی شرمنده کننده است و می تواند برایتان گران تمام شود زیرا پر کردن باک بنزین در پمپ بنزین بسیار ارزان تر خواهد بود.
خطرات رانندگی با باک خالی برای خودرو 1
اگر باک خودرویتان خالی است رانندگی نکنید
در باک سوخت خودرو وسیله ای به نام پمپ سوخت وجود دارد که بنزین را از باک به پیشرانه می فرستد. یکی از راه هایی که باعث می شود پمپ سوخت همواره خنک بماند و عملکرد روانی داشته باشد این است که در بنزین غوطه ور است در حقیقت از بنزین به منظور خنک ماندن و روان ماندن استفاده می کند.

راندن خودرو با سوخت کم موجب می شود پمپ روان نماند و بیش از حد داغ شود در نتیجه پمپ بسوزد و یا نیم سوز شود که این خرابی پمپ هزینه زیادی در پی دارد.

رانندگی با باک خالی برای خودرو چه عواقبی دارد ؟
خرابی پمپ سوخت منجر به کارایی پایین خودرو در زمان شتاب گیری و عدم روشن شدن خودرو می شود. اگر با باک خالی خودرو را برانید فیلتر سوخت موجود در پمپ سوخت خودرو به سرعت کثیف می شود.

اگر این رسوبات و لجن های سوخت به کف باک برسند فیلتر سوخت سریع مسدود می شود و این مسدود شدن بسیار هزینه بر است. نادیده گرفتن هشدار کمبود سوخت خودرو و راندن خودرو در این شرایط موجب مشکلات جدی و گران در بخش سیستم سوخت رسانی خودرو می شود پس حتما هنگامی که چراغ باک خودرو روشن شد به پمپ بنزین مراجعه کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
Exclamation 
خودبنزين باعث سرد شدن قطعات ميشه بعد ته باك برسه به رسوب اونارو داغ ميكنه و بخاررسوبات هم مثل اين ميشه كه جاء بنزين شن داغ توي باك
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ
 سپاس شده توسط کــــــــــⓐرمَن


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خودرو ﺭﻭﻟﺰﺭﻭﯾﺲ ﺳﺎﯾﻠﻨﺖ ﺷﺎﺩﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ رسما تایید شد
  ﺗﻘﻮﯾﺖ خودرو ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﻟﻨﺪﮐﺮﻭﺯﺭ ۷۹ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﻪ ﺯﺭﻫﯽ
  خودرو دﺍﻧﮓ ﻓﻨﮓ S50 EV‌ ﭘﻼ‌ﺱ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺳﻤﯽ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﺷﺪ
  خودرو مرسدس ﺁ ﺍﻡ ﺟﯽ EQS رقیب تسلا مدل s پلید
  جزئیاتی از نسخه ویژه خودرو فورد رنجر رپتور
  گزارشی جدید از خودرو ﺁﺋﻮﺩﯼ RS4 مدل کاملا الکتریکی
  رونمایی خودرو جنسیسG70 شوتینگ بریک واگن برای قاره اروپا
  خودرو ﻓﯿﺲ ﻟﯿﻔﺖ ﭼﺮﯼ ﺁﺭﯾﺰﻭ 6 ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪ
  اولین خودرو جهان با قابلیت تغییر رنگ؛ ب‌ام‌و برای CES 2022
  ﻓﺮﻭﺵ خودرو کمیاب ﻣﯿﺒﺎﺥ 57S ﮐﻮﭘﻪ ﺳﺎﻣﻮﺋﻞ ﺍﺗﻮﺋﻮ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان