امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

احتمال قهرمانی جهانبخش با برایتون: یک به پانصد

#1
هواداران برایتون در چهارمین فصل پیاپی حضور این تیم در لیگ برتر ، رتبه ای بهتر از را گراهام پاتر سرمربی 45 ساله و انگلیسی تیمشان می خواهند. این تیم در اولین فصل حضورش در لیگ برتر در فصل 2017/2018 در رده پانزدهم و فصل بعد از آن نیز در رتبه هفدهم فصل را تمام کرده بودند. اهمیت این تیم برای علاقمندان به فوتبال ایران به خاطر حضور علیرضا جهانبخش وینگر ایرانی و سابق تیم آلکمار که به عنوان آقای گل لیگ هلند به برایتون پیوست. 


وبسایت "هفت-یک" در گزارش دنباله داری که شرایط تیم های لیگ برتر را در فصل 2020/2021 بررسی می کند در این قسمت به معرفی و تحلیل وضعیت برایتون پرداخته است که این گزارش را در زیر می خوانید:

یافتن راهی برای گلزنی بیش‌تر باید اولویت این تیم باشد و نیل موپای در اواخر فصل گذشته نشانه‌هایی از خود به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسید می‌تواند تعداد گل‌های زده خود را از 10 گلی که در اولین فصل حضورش در لیگ برتر پس از پیوستن از برنتفورد به این تیم در تابستان گذشته به ثمر رساند بالاتر ببرد.

فصل گذشته اولین فصلی که گراهام پاتر جانشین کریس هیتن شد؛ مربی‌ای که پس از 5 سال از این تیم کنار گذاشته شد –  تیم همیشه به نظر در دوره گذار بود. برایتون پیش از این سبکی واقع گرایانه داشت که به آنها کمک کرد پس از بیش‌تر از سه دهه بار دیگر به سطح اول فوتبال انگلیس برگردند و دو فصل نیز در این مسابقات ماندگار شوند و گاهی تصمیم شجاعانه قطع همکاری با هیتن به نظر عجولانه می‌آمد؛ چرا که سرمربی جدید در جا انداختن سبک جدیدش در این تیم به مشکل خورد.
 
احتمال قهرمانی جهانبخش با برایتون: یک به پانصد 1



وقتی برایتون علی‌رغم در اختیار داشتن مالکیت توپ و ثبت رکورد 23 شوت، اولین شکست خانگی‌اش در لیگ برتر برابر کریستال پالاس، رقیب قدیمی، را در آخر فوریه تجربه کرد به نظر می‌رسید که در آستانه سقوط قرار دارد. اما پیروزی خانگی برابر آرسنال پس از قرنطینه نه تنها اولین پیروزی سال 2020 در ماه ژوئن بود بلکه کاتالیزوی برای نجاتی آرام از سقوط به حساب می‌آمد؛ حتی با این‌که برایتون برابر منچستریونایتد، لیورپول و منچسترسیتی 11 گل در خانه دریافت کرد.

خط دفاع به خوبی توسط لوییس دانک رهبری شد و با حضور مت رایانِ قابل اطمینان در دروازه و طارق لامپِتی، ستاره نوظهور در دفاع راست – بازیکنی که در ماه ژانویه با قیمت ناچیز 4 میلیون پوند جذب شد – باعث شده که این منطقه نگرانی اصلی پاتر پیش از این فصل نباشد، با این حال اضافه شدن یوئل ولتمان، بازیکن باتجربه تیم ملی هلند، گزینه‌های بیش‌تری در خط دفاع در اختیار او می‌دهد.

یافتن راهی برای گلزنی بیشتر باید اولویت این تیم باشد و نیل موپای در اواخر فصل گذشته نشانه‌هایی از خود به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسید می‌تواند تعداد گل‌های زده خود را از 10 گلی که در اولین فصل حضورش در لیگ برتر پس از پیوستن از برنتفورد به این تیم در تابستان گذشته به ثمر رساند بالاتر ببرد.

پشت سر او، لیندرو تروسارد و آرون کانلی با 5 و 4 گل زده بهترین گلزنان برایتون بودند و دانک و آدام وبستر، دیگر دفاع این تیم، هر کدام سه گل به ثمر رساندند. پیوستن آدام لالانا می‌تواند از این نظر به برایتون کمک کند؛ هرچند ممکن است دوران اوج هافبک تیم ملی انگلیس در سن 32 سالگی سپری شده باشد اما تجربه‌اش می‌تواند به پاتر که به دنبال یافتن بهترین فرمول برای موفقیت است، کمک بسیاری کند. جذب جنسن ویر، بازیکن ارزشمند 18 ساله، از ویگان – پسر دیوید که دفاع سابق اورتون و رنجرز است – می‌تواند یک شاهکار به حساب بیاید اما این بازیکن تیم ملی جوانان انگلیس با رقابتی جدی برای اثبات خودش در خط میانی روبرو است.
 
احتمال قهرمانی جهانبخش با برایتون: یک به پانصد 1
آدام لالانا بعد از قهرمانی با لیورپول، راهی برایتون شد و گراهام پاتر امیدوار است که تجربه او به کمک تیمش بیاید

درخشش ایو بیسوما بالاتر از دیل استفنز در اواخر فصل گذشته باعث شد که این بازیکن تیم ملی مالی مورد توجه آرسنال قرار بگیرد و پیشرفت ادامه‌دار او پس از 18 ماه سخت ابتدایی، بعد از انتقال 15 میلیون پوندی از لیل در سال 2018، می‌تواند نقش مهمی در کاری که پاتر به دنبال انجامش است، داشته باشد. الکسیس مک آلیستر، بازیکن تیم ملی آرژانتین که نیم فصل اول را به صورت قرضی در بوکاجونیورز حضور داشت و تنها 9 بازی در خط میانی به میدان رفت، نیز می‌تواند نقش مهمی در رسیدن برایتون به هدف پشت سر گذاشتن رکورد حضور در رتبه سیزدهم جدول رده‌بندی، که بهترین رتبه آنها تحت هدایت مایک بیلی در سال 1982 است، داشته باشد.
 
با توجه به استعدادهایی که این تیم در اختیار دارد چنین اتفاقی محتمل است و تماشای این‌که پاتر چطور از بن وایت، مدافع تیمش، استفاده می‌کند نیز بسیار جذاب خواهد بود؛ خصوصا که این باشگاه تا به حال حاضر به فروش او به لیدز که فصل گذشته به صورت قرضی در آن تیم درخشید، نشده است. گفته می‌شود پیشنهادهای بیش از 20 میلیون پوندی تا به حال رد شده و برایتون باور دارد که این بازیکن 22 ساله را نباید به باشگاهی که ممکن است در کورس بقا، رقیب آنها باشد بفروشد. این یعنی منچستریونایتد و سایر علاقمندان به این بازیکن شانس خریدش را خواهند داشت.

فصل برای آنها با دیدارهای خانگی برابر چلسی و یونایتد آغاز می‌شود و سپس سفری به سلهرست پارک خواهند داشت تا انتقام بگیرند و بدین ترتیب چهارمین فصل حضورشان در لیگ برتر می‌تواند به هر شکل ممکنی شروع شود. پاتر تیم هیجان‌انگیزی را در کنار هم قرار داده که پر از استعداد است و به نظر می‌رسد که برای برداشتن قدم بعدی مجهز است – سوال این است که آیا آنها قادر به انجام چنین کاری هستند.
سرمربی

این مدافع سابق استوک و وست بروم که دوره حرفه‌ای مربیگری‌اش را از لیگ دسته چهارم فوتبال سوئد و با تیم اوسترشوند آغاز کرد، در کنار زمین بسیار دقیق است و هرگز در جریان بازی از اتفاقات چشم برنمی‌دارد. و به نظر می‌رسد که دستورالعمل‌هایش توسط بازیکنان درک و اجرا می‌شود.

گراهام پاتر در کنفرانس مطبوعاتی که به دلیل شرایط خاص فعلی در برنامه زوم برگزار می‌شود، هیچ وقت شخصیتی نیست که پیش‌بینی‌های عجیب انجام بدهد و پس از یک پیروزی بزرگ یا باخت خجالت‌آور، واکنش هیجانی و بیش از اندازه ندارد. اما او به شوخی‌های عجیب معروف است؛ مانند روزی که گفت با توجه به انتقاداتی که گاهی متوجهش می‌شود، بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر برایش اهمیتی ندارد:” شاید این اتفاق دوران حرفه‌ای من را چند سال اضافه کند.”
 
احتمال قهرمانی جهانبخش با برایتون: یک به پانصد 1
گراهام پاتر در اولین فصل حضور روی نیمکت برایتون، توانست این تیم را به سختی در لیگ برتر نگه دارد و احتمالا در فصل پیش رو هم برای بقا خواهند جنگید
بازیکن کلیدی

لوییس دانک، کاپیتان و نقطه اتکای دفاع، با تمدید قرارداد 5 ساله به شایعات پیرامون احتمال پیوستنش به چلسی پایان داد. او در برایتون به دنیا آمده و بزرگ شده و بیش از 300 بازی با پیراهن این تیم انجام داده است. او ضربان اصلی تیمی است که تلاش می‌کند حضورش در سطح اول فوتبال انگلیس را برای اولین بار به 5 فصل برساند.
 
احتمال قهرمانی جهانبخش با برایتون: یک به پانصد 1
کاپیتان محبوب برایتون با تمدید قراردادش، به شایعات در مورد جدایی از این باشگاه پایان داد
مالکان

وقتی تونی بلوم، موسس شرکت شرط بندی، – که وقتی پوکر بازی می‌کرد به مارمولک معروف بود – سرمایه‌گذاری 90 میلیون پوندی لازم برای پیشبرد برنامه بلندپروازانه برایتون در ساخت ورزشگاه جدید در فالمر در سال 2009 را پرداخت کرد، حتی سرسخت‌ترین هوادار این تیم نیز باور نمی‌کرد که این ورزشگاه به فاصله 8 سال بعد به صحنه برگزاری مسابقات لیگ برتر تبدیل شود. چند انتخاب سرمربی زیرکانه و جذب بازیکنان هوشمندانه باعث شد که برایتون به پیشرفتش در زمین ادامه دهد.
 
احتمال قهرمانی جهانبخش با برایتون: یک به پانصد 1
تونی بلوم که ثروت هنگفتش را از بازی پوکر به دست آورد، با مربیان خوبی که به خدمت گرفت، برایتون را به لیگ برتر رساند
ستاره جوان

بن وایت که پیش از پیوستن به برایتون در سن 16 سالگی از ساوتهمپتون جدا شد، با عملکردش در ترکیب لیدز تحسین بسیاری را جلب کرده است. او در دوران حضور قرضی در تیم‌هایی چون نیوپورت کانتی (لیگ دو)، پیتربرا (لیگ یک)، و لیدز (چمپیونشیپ) بیش از 100 بازی انجام داده اما تنها دو بار در سال 2016 و در دسته پایین‌تر برای برایتون به میدان رفته است. مطمئنا اولین حضور او در لیگ برتر چندان دور نیست.
خرید جدید

هزینه 900 هزار پوندی برای فعال کردن بند فسخ در قرارداد ولتمان نشان می‌دهد که این پول به درستی خرج شده است. این بازیکن 28 ساله که برای ادای احترام به عبدالحق نوری، هم‌تیمی سابقش در آژاکس، پیراهن شماره 34 را بر تن خواهد کرد، بیش از 20 بازی ملی برای هلند در کارنامه دارد و از یک مصدومیت جدی زانو که در آوریل 2018 گریبانگیرش شد بازگشته است.
داستان لباس

برایتون در سه سال اول تاسیس خود پیراهن آبی به رنگ لباس ماهیگیران داشت اما پس از آن، در سال 1904 این لباس را به پیراهن راه راه آبی و سفید معروف خود تغییر داد. به جز یک فصل در سال 1974 که پیراهن سفید بر تن کرد و دهه 1980 که رنگ غالب پیراهن‌شان آبی بود، آنها بیش‌تر به استفاده از این پیراهن راه راه وفادار بوده‌اند و حتی در دو فصل در سال‌های 1991 و 1993 از شلوارک‌های راه راه نیز استفاده کردند.
 
احتمال قهرمانی جهانبخش با برایتون: یک به پانصد 1
نکته‌هایی از ورزشگاه خالی

امکس نیز مانند بیش‌تر ورزشگاه‌های مدرن بدون حضور هواداران جایی ترسناک و عجیب است. خوشبختانه منعی برای حضور مرغان دریایی وجود ندارد و آنها حداقل می‌توانند جوی را ایجاد کنند.
 
احتمال قهرمانی جهانبخش با برایتون: یک به پانصد 1
در غیاب تماشاگران، مرغ‌های دریایی همیشه حاضر در اَمِکس وظیفه دارند تا به بازیکنان برایتون حس بازی در خانه را بدهند
 
چشم‌انداز یورو

ادامه حذف نام دانک از فهرست تیم ملی انگلیس توسط گرت ساوت‌گیت پس از تنها بازی ملی او برابر آمریکا در سال 2018 باعث ناراحتی بسیاری از هواداران برایتون شده است. یک فصل موفقیت‌آمیز دیگر می‌تواند او را وارد این فهرست کند و ساوت‌گیت پیشرفت وایت و لامپتی را نیز زیر نظر خواهد داشت.

پیش‌بینی نویسندگان گاردین از رتبه تیم: شانزدهم (‌این لزوم پیش‌بینی اد آرون نیست بلکه میانگین نظرات نویسندگان ماست )
رتبه فصل گذشته: پانزدهم
احتمال قهرمانی در لیگ با محاسبه  (Oddschecker): پانصد-یک
منبع : وبسایت "هفت-یک"
عنوان اصلی مقاله: Premier League 2020-21 preview No 3: Brighton
نویسنده: Ed Aarons
نشریه / وبسایت: Guardian
زمان انتشار: سپتامبر 2020
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
  دیاباته قید جشن قهرمانی را هم زد
Clocket پایان حواشی درباره غیبت آقا کریم در جشن قهرمانی (عکس)
  رسمی شد: علیرضا جهانبخش به فاینورد پیوست
  واکنش برایتون و فاینورد به انتقال جهانبخش(عکس)
  این دانمارک به فکر قهرمانی است (عکس)
  مرگ هوادار نوجوان اتلتیکو در جشن قهرمانی
  جام قهرمانی از دست طارمی و یارانش لیز خورد
Subarrow مطهری: پرسپولیس ژن قهرمانی دارد
  نایب قهرمانی ماسیک در بلژیک با لژیونرهای والیبال ایران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان