امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روز پسر مبارک

#1
در این اوضاع نابسامان و مشکلاتی که همگی از آن اطلاع داریم، تربیت فرزند کار سخت و دشواری‌ست. امروز ۲۶ شهریور روز تولد کمبوجیه پسر کوروش کبیر است که بعضی رسانه‌ها معتقدند این روز به‌نام روز پسر نام‌گذاری شده است و بعضی‌ها هم آن‌را رد کرده‌اند. اما صحت این ماجرا خیلی اهمیتی ندارد و برترین‌ها این روز را به تمام پسران ایرانی تبریک می‌گوید. همین مناسبت بهانه‌ای شد تا در مطلب امروز به چند نکته در تربیت فرزندان پسر بپردازیم. با ما همراه باشید.
روز پسر مبارک 1
۱. آموزش مسئولیت‌پذیری
شاید یکی از مهم‌ترین موضوع در تربیت فرزندان چه دختر و چه پسر، مسئولیت‌پذیری باشد. شما از همان سن کمِ کودکتان باید به او آموزش مسئولیت‌پذیری بدهید تا در آینده بتوانید از او انتظار داشته باشید فردی مسئول باشد. می‌توانید با سپردن مسئولیت‌هایی مانند چیدن سفره یا میز غذا، مرتب کردن اسباب‌بازی‌هایش، بستن بند کفش خود و کار‌هایی مشابه این‌ها، این حس را در کودکتان تقویت کنید. همین کودکِ امروز، در آینده مردی مسئول می‌شود که تکیه‌گاه محکمی برای همسرش است.
۲. با همسرتان بااحترام رفتار کنید
همیشه پدر و مادر الگوی اولیه‌ی کودکان هستند. شما به‌عنوان الگو‌هایی موثر باید احترام گذاشتن را به فرزندتان آموزش دهید. در خانه بایکدیگر محترمانه رفتار کنید تا فرزندتان احترام گذاشتن به شما و اطرافیان را یاد بگیرد و در زندگی شخصی برای همسر خود فردی ایده‌آل باشد.
اگر در برخورد با اطرافیان از فرزندتان بی‌احترامی سرزد، می‌توانید به‌دور از جمع، کار اشتباهش را به او گوشزد کنید تا فرزندتان متوجه اشتباهش شود.
۳. سعی کنید زنان قوی در اطرافش باشد
سعی کنید اطراف فرزندتان زنانی قوی و باهوش، مانند زنان موفق فامیل و یا حتی معلم‌هایش باشند و نقش آن‌ها را بسیار مهم و پررنگ برایش تداعی کنید. فرزند شما وقتی در کودکی زنانی موفق اطراف خود ببیند ویا حتی در صورت نبودن چنین افرادی، اگر مادر بتواند برایش نقش یک زن قوی و موفق را ایفا کند، به مرور به توانایی و استعداد زنان ایمان پیدا می‌کند و در آینده در زندگی شخصی برای توانایی‌های همسر خود ارزش و احترام قائل می‌شود.
۴. به‌او اجازه بدهید گریه کند
«مرد که گریه نمیکنه»، جمله‌ای که شاید یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی‌ست که جاافتاده است. به پسر خود یاد بدهید اگر از چیزی بسیار ناراحت است می‌تواند گریه کند و این کار اصلا ربطی به دختر و پسر بودنش ندارد. در این‌صورت هم پسرتان از نظر روحی سالم بزرگ می‌شود و هم در آینده گریه کردن کسی برایش موضوع تمسخرآمیزی به‌نظر نمی‌آید.
روز پسر مبارک 1
۵. به او یاد بدهید احساساتش را ابراز کند
شاید شما هم در اطرافیان خود خانم‌هایی را دیده باشید که همیشه از اینکه شوهرانشان احساسات خود را ابراز نمی‌کنند گله دارند. این مسائل دقیقا ریشه در کودکی دارد. چرا که اگر یک مادر از همان روز‌های کودکی به فرزند خود ابراز احساسات را آموزش دهد، در آینده هم پدرو مادر از اینکه فرزندمان حتی یک‌بار هم نگفته دوستتان دارم گله نخواهند داشت، و هم برای همسر آینده‌اش مردی بی‌احساس تلقی نمی‌شود.
۶. عزت نفس را در او تقویت کنید
شما کدام مرد‌ها را مورد تحسین قرار می‌دهید؟ کافی‌ست در اطرافیان خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید دقیقا آقایانی مورد تحسین دیگران قرار می‌گیرند که عزت‌نفس بالایی دارند. شما می‌توانید با کار‌هایی مانند برچسب نزدن، تعریف و تمجید نکردن دروغین و ... عزت‌نفس را در فرزندتان قوی کنید. اگر به دروغ همیشه در تعریف‌هایتان او را باهوش‌ترین، زیباترین، بهترین و امثال این «تَرین‌ها»، خطاب کنید در آینده وقتی در جامعه کسی موفق‌تر از خودش، باهوش‌تر و... را ببیند به‌جای تلاش کردن برای بهتر شدن، ضربه‌ای بزرگ خواهد خورد چراکه همیشه توهم بهترین بودن را داشته.
۷. بگذارید آموزش موسیقی ببیند
روانشناسان می‌گویند یاد گرفتن یک ساز می‌تواند به رشد استعداد و خلاقیت کودک کمک شایانی کند. اگر شرایطش را دارید پیشنهاد می‌کنیم از همان کودکی فرزندتان را در معرض آموزش موسیقی قرار دهید. یادگیری موسیقی هم‌چنین به تقویت حافظه و مهارت اندیشیدن فرزندتان کمک می‌کند.
۸. در دعواهایش دخالت نکنید
پسربچه‌ها عموما بیشتراز دختر‌ها دعوا می‌کنند. پیشنهاد ما به شما این‌است در دعوا‌ها و اختلاف با دوست و هم‌سالانش دخالت نکنید و اجازه بدهید خودش مشکلاتش را حل کند. در این‌صورت فرزندتان در آینده خودش قادر به حل مشکلاتش خواهد بود و از همه مهم‌تر به‌عنوان یک همسر می‌تواند به‌راحتی مشکلات زندگی را مدیریت و حل کند.
۹. در انجام کار‌های خانه تفاوت جنسیتی قائل نشوید
امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی‌ها و شاغل شدن اکثر خانم‌ها، در یک زندگی ایده‌آل، مسئولیت خانه‌داری نباید به‌تنهایی برعهده‌ی خانم‌ها باشد. شما در جایگاه یک الگو، باید پسرهایتان را در کار‌های خانه سهیم کنید و مسئولیت‌هارا فقط به دخترانتان ندهید. در این‌صورت پسرها کمک کردن را یاد می‌گیرند و کمک بزرگی برای شما هستند و هم یک خانواده‌ی سالم و شاد خواهید ساخت. هم‌چنین در آینده فرزند دلبندتان یک همسر ایده‌آل خواهد بود.
۱۰. مهارت ارتباط گرفتن را در او تقویت کنید
سعی کنید فرزندتان را در محیط‌هایی قرار بدهید که بتواند با هم‌سن و سالانش ارتباط بگیرد. اجازه بدهید خودش دوست پیدا کند و در جمع صحبت کند. شما با تقویت این مهارت در فرزندتان باعث می‌شوید او در آینده با مدیریت کردن و ارتباط گرفتنِ خوب، جایگاه اجتماعی خودش را پیدا کند و بتواند در کار و زندگی اجتماعی، فردی موفق باشد.
روز پسر مبارک 1
پسربچه‌ای که امروز فرزند کوچک شماست، فردا قرار است همسر، سرپرست و مرد یک زندگی باشد. پس نقش شما به‌عنوان پدر و مادر، نقشی اساسی و مهم است. شاید در این میان نقشی که مادر در تربیت فرزند دارد قوی‌تر و پررنگ‌تر باشد، اما نمی‌توان از نقش پدر در تربیت مردی بااعتماد به‌نفس و مسئول چشم‌پوشی کرد.
رفتار و شیوه‌ی تربیت امروز شما، جامعه‌ی فردا را خواهد ساخت. پس همگی به ساختن جامعه‌ای سالم و خانواده‌هایی موفق و شاد کمک کنیم.
اگر شماهم توصیه‌ای در این‌باره داشتید حتما در قسمت نظرات باما به‌اشتراک بگذارید.
پاسخ
آگهی
#2
روزم مبارک
پاسخ
#3
روز بدبخت ترین ادم ها کره زمین مبارک (مخصوص دهه هشتادی ها)
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یلدا مبارک
  نوروز مبارک
  رسوم ماه مبارک رمضان در شیراز
Rainbow روزتان مبارک

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان