امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«فرزندان شب» و «نهنگ سفید» در ۲ جشنواره خارجی اکران می‌شوند

#1
«فرزندان شب» و «نهنگ سفید» در ۲ جشنواره خارجی اکران می‌شوند 1

مستند «فرزندان شب» در اولین اکران جهانی خود در بخش رسمی مسابقه مستند بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان کره‌جنوبی به نمایش گذاشته می‌شود.


اولین حضور بین‌المللی «فرزندان شب» در جشنواره بوسان

فیلم مستند «فرزندان شب» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی بهروز نورانی‌پور، در اولین حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه جشنواره «بوسان» کره‌جنوبی راه یافت.

«فرزندان شب» که پخش‌کننده‌ بین‌المللی آن الهه نوبخت است، در اولین اکران جهانی خود در بخش رسمی مسابقه مستند بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان کره‌جنوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره بوسان قدیمی‌ترین فستیوال فیلم در کره‌جنوبی است که از سال 1996 پایه‌گذاری و طی این 25 سال به یکی از معتبرترین جشنواره‌های آسیایی تبدیل شده است.

امسال و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، این جشنواره از 7 تا 16 اکتبر 2020 (16 تا 25 مهر 99) به شکل آنلاین برگزار خواهد شد و تنها نمایش‌های محدودی برای کره‌ای‌ها در برخی سالن‌ها دارد و میهمانان خارجی هم برای شرکت در این رویداد دعوت نشده‌اند.

فرزندان شب، زندگی کودکان سرباز در جنگ‌ها را روایت می‌کند. این فیلم در اولین نمایش ملی خود، آذرماه 1398 در بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده رفته بود.

عوامل تولید مستند 83 دقیقه‌ای «فرزندان شب» به این شرح‌ است: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: بهروز نورانی‌پور، فیلمبردار: فردین باتمانی، صدابردار: فرهاد عسگری، تدوینگر: لقمان سخنور، صداگذار: مسلم رضوی، گوینده: اقدس بهزادی‌پور، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انیمیشن «نهنگ سفید» در بخش رقابتی جشنواره «ورشو» لهستان

نخستین حضور بین‌المللی فیلم کوتاه انیمیشن «نهنگ سفید» ساخته‌ «امیر مهران» در بخش رقابتی فیلم کوتاه جشنواره فیلم «ورشو» لهستان خواهد بود. این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

سی و ششمین دوره جشنواره فیلم «ورشو» از 18 تا 27 مهرماه 1399 به‌صورت حضوری در کشور لهستان برگزار می‌شود و انیمیشن «نهنگ سفید» به کارگردانی امیر مهران، به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی فیلم کوتاه این رویداد حضور خواهد داشت.

«نهنگ سفید» در مدت زمان 10 دقیقه، روایتگر تلاش مردی تنهاست که در پی یافتن دوستانی است که سالیان پیش در حمله‌ای هوایی از دست داده است. نهنگ سفید تنها تصویر و نشانه‌ برجای مانده از آن حادثه در ذهن اوست...

این فیلم هفتمین اثر انیمیشن امیر مهران است.

عوامل ساخت «نهنگ سفید» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: امیر مهران، متحرک‌سازی: جلال نعیمی، طراحی فضا و کانسپت: نعیم آزاد، طراحی شخصیت: ابوالفضل برومندی، آهنگساز: پژمان خلیلی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی و محمد قاسمی، افکت و کامپوزیت سه‌بعدی: مسعود تقی‌مؤمنی، کامپوزیت و تدوین: امیر مهران، استوری‌بورد: عمار قنبرزاده، تصحیح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان و برنا جمشیدی، مدل‌سازی سه‌بعدی: محمد شهرابی، ساخت تیزر: آرین وزیردفتری، مجری طرح: استودیو آدورن، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی. 



*تسنیم*
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم های خارجی که میشه راحت با بچه ها دید
  فیلم سینمایی واکنش فرازمینی ها به کارگردانی علی پوراحمد در هالیوود اکران شد
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  تاریخ اکران فیلم اکشن جدید گای ریچی و جیسون استاتهام
  فیلم Mortal Kombat همچنان برای اکران در سینماها در نظر گرفته شده است
  تاریخ اکران فیلم ترسناک بعدی جردن پیل مشخص شد
  تاخیر مجدد تاریخ اکران فیلم Ghostbusters: Afterlife
  تاریخ اکران تازه بازسازی فیلم Candyman اعلام شد
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان