امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نشست خبری چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

#1
Brick 
سردار فضلي :دفاع مقدس((جنگ هويت)) بود
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نشست خبری چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛ 1
تهران-ایرنا- جانشین معاونت هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را «جنگ هویت» توصیف کرد و گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ۴۰ هفته در سراسر کشور برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت و همه نیروها به تدوین و تشریح دستاوردهای عالی دفاع مقدس در همه زمینه‌ها می‌پردازند.
سرتیپ پاسدار «علی فضلی» صبح سه شنبه در نشست خبری «چهلمین سالگرد دفاع مقدس»، افزود : جنگ در حالی در ۳۱ شهریورماه ۵۹ به‌شکل رسمی آغاز شد که ۶۳۶ بار پیش از آن رژیم بعث عراق به مرز های ایران تجاوز کرده بود، ۱۲ هزار کیلومتر مربع و بیش از ۲۵ شهر و  ۱۵۰۰ شهرک و روستا اشغال شد که با فرمان امام خمینی (ره) بر همه تکلیف شد که به جبهه‌های جنگ بروند و رزمندگان به کمک ارتش آمدند و دفاع هویت پیدا کرد.
جانشین معاونت هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ایستادگی مردم در دفاع مقدس موجب شد دشمن به اهداف خود نرسد، در این راه شهدای فراوانی چون سپهبد شهید صیاد شیرازی، شهید «مصطفی چمران» حماسه آفریدند و امروز شهید «حاج قاسم سلیمانی» با همان ایثارگری دفاع مقدس جبهه مقاومت را نیز اداره کرد و مفتخر به سربلندی از آرمان‌ها و دفاع از مردم هستیم.
دفاع مقدس، «جنگ هویت» بود
سردار فضلی، دفاع مقدس را «جنگ هویت» توصیف کرد و گفت: در دفاع مقدس همه نیروهای مسلح و مردم ترکیب شدند و اتفاقات بزرگی را رقم زدند، هیمنه دشمن را در هم شکستند.
رییس بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با اشاره به برنامه‌های نیروهای مسلح برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: چهل هفته به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت، در این فرایند چهل هفته‌ای، همه نیروها شرکت خواهند داشت و به تدوین دستاوردهای عالی دفاع مقدس در همه زمینه‌ها می پردازند.
وی ادامه داد: امروز در همه ساعت شبانه روز فرزندان انقلاب اسلامی ایران با چشمان باز دشمنان را رصد می کنند و با وجود همه مشکلات کشور در بهترین شرایط دفاعی قرار دارد، ما در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال تدوین دستاوردهای عالی دفاع مقدس برای جوانان هستیم، البته در اجرای همه برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونا پروتکل‌های مختلف بهداشتی رعایت و از ظرفیت‌های رسانه‌ها استفاده خواهیم کرد.
شعار هفته دفاع مقدس: ما قوی هستیم
سردار فضلی گفت: شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس «ما قوی هستیم» است، همچنین مرکز تحقیقات دفاع مقدس سپاه با برنامه ریزی و مستندات متقن نشست‌هایی را پیش بینی کرده تا به شبهاتی که در مورد دفاع مقدس وجود دارد پاسخ دهند.
همه اقشار و اصناف جامعه در دفاع مقدس نقش داشتند
در ادامه سردار «احمد حق طلب» دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب، حیات انقلاب اسلامی را مدیون دفاع مقدس می‌دانند و در هر حوزه‌ای که به پیشرفت رسیده ایم مانند عرصه دفاعی نتیجه همین روحیه و فرهنگ دفاع مقدس است.
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران را تا سال‌ها بیمه کرد و فرصتی ایجاد کرد که ما برای مخاطرات احتمالی آمادگی پیدا کنیم.
سردار حق طلب با اشاره به برنامه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: برنامه های ما در چهار محور برنامه ریزی شده که در محور اول به دنبال بازگویی نقش نیروهای شرکت‌کننده در دفاع مقدس هستیم در این زمینه نیروها به بازگویی نقش آفرینی‌های خود در دفاع مقدس و بعد از آن می‌پردازند.
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مقایسه توانمندی‌های دفاعی امروز نیروهای مسلح با دوران جنگ تحمیلی را یکی دیگر از برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانست و افزود: همه اقشار و اصناف مختلف جامعه ما در دفاع مقدس نقش داشتند و در فرصت چهل هفته می‌توان به نقش آنها پرداخت.
وی، بازگویی و تدوین حوادث بزرگ دفاع مقدس را یکی دیگر از برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس ۹۹ ارزیابی کرد و گفت: در این چهل هفته حوادث بزرگ دفاع مقدس از جمله آزادی خرمشهر، مجاهدت در صادرات نفت و جنگ نفتکش‌ها  را بازگو می‌کنیم و با برپایی جشنواره های مختلف مانند جشنواره، تئاتر فیلم و شعر آثار منتخب در معرض دید عموم قرار می گیرد.
سردار حق طلب درباره برنامه‌های استانی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ۳۲ سپاه استانی را انتخاب کرده ایم تا آنها به نقش‌آفرینی آن استان در دفاع مقدس بپردازند.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم یکی دیگر از برنامه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که در همین راستا ۴۰ هزار جهیزیه، چهل هزار بسته کمک معیشتی و برپایی ۱۴ بیمارستان سیار از جمله مهمترین برنامه های سپاه و بسیج است.
نقش نیروی دریایی سپاه را در دفاع مقدس بازگو می کنیم
سردار ابوذر رشیدی معاون اجرایی نیروی دریایی سپاه نیز در این نشست خبری با اشاره به تاریخ و نحوه تشکیل نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه نخستین نیروی جمهوری اسلامی ایران است که به‌طور مستقیم با نیروهای آمریکایی وارد جنگ شد و توانست بالگرد آمریکایی را منهدم کند و بعد از آن نیز در چندین نوبت متجاوزان به آب‌های سرزمینی ایران از جمله تفنگداران دریایی آمریکا و انگلیس را بازداشت کرد.
وی در ادامه به برنامه‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این چهل هفته به دنبال بازگویی نقش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس هستیم تا جوانان با ابعاد مختلف فعالیت نیروی دریایی سپاه در دفاع مقدس آشنا شوند.
مقدمات اشتغال برای ۲۵۰ هزار نفر را دنبال می‌کنیم
در ادامه این مراسم، سردار «قدرت‌الله استقامت» فرمانده دانشکده عاشورا نیروی هوافضای سپاه و نماینده این نیرو در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: تمام دستاوردهایی که امروز وجود دارد منبعث از ایمان و توکل بر خداوند و پیروی از منویات رهبر انقلاب است و به‌شکل علمی و تخصصی در حال پیشبرد اهداف هستیم.
وی گفت: در رژه امسال تمام دستاوردهای نیرو را به منصه ظهور می‌گذاریم. در سرتاسر کشور اسلامی هم این موضوع را در دستور کار داریم؛ در کنار این نمایشگاه‌های علمی و تخصصی را خواهیم داشت.
معاون اجرایی سازمان بسیج نیز درباره برنامه‌های بسیج برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: در سازمان بسیج در سه سطح برنامه داریم. بخشی از برنامه مربوط به همه مردم، بخش دیگر مرتبط با بسیجیان و بخش دیگر مرتبط با اقشار مختلف است. ارائه خدمات به مناطق محروم هم از برنامه‌هایی است که در دستور کار داریم و در رابطه با شعار سال نیز مقرر شد تا سازمان بسیج مقدمات اشتغال ۲۵۰ هزار نفر را فراهم کند.
منبع:www.irna.ir/news/83830961/
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Rainbow فرهنگ دفاعی رمز پیروزی در دفاع مقدس
  وزیر دفاع: توان صادرات موشک را داریم
  وحیدی: در حوزه دفاع و امنیت باثبات‌ترین وضعیت را دارا هستیم
  یک زن وزیر دفاع ژاپن شد !
  سامانه دفاع هوایی اسرائیل نتوانست پهپاد ایران در سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد .
  حمله گسترده جنگنده‌های سوریه به نشست سرکردگان تروریست‌ها
  پروژه موشک موعود به ثمر نشست
  رونمایی های وزارت دفاع در اولین روز هفته دولت
  وزیر دفاع:هواپیمای جدید گشت دریایی به زودی رونمایی می شود!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان