امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

☚آیا میدانید و دانستنی های خود را در اینجا قرار دهید☛

#32
1. گربه ها خرخر می کنند .

صاحبان گربه ها معمولا به چرایی این اتفاق جواب روشنی می دهند. گربه ها نه تنها در زمان خوشحالی این صدا را در می آورند ، بلکه می توانند هنگام جنگ یا گرسنگی نیز این صدا را از خود تولید کنند و حمایت یا تهدید را به گربه مقابل نشان دهند.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فرکانس صدای خر خر گربه بین 50 تا 150 می باشد و گربه می تواند در مواقع مختلف خر خر کردن خود را تغییر دهد . این کار توسط گربه ها یکی از نشانه های سلامت جسمی آن ها می باشد و آن ها در هنگام دوره بهبودی از یک بیماری نیز این صدا را از خود تولید می کنند .

2. فلامینگو ها روی یک پا می ایستند .

فلامینگو ها به خاطر آناتومی بدن غیر متعادل از یکدیگر تفکیک داده می شوند و بدن آن ها بسیار بزرگ است . گردن آن ها بسیار دراز است و تمام این بدن روی یک پای نازک قرار گرفته است . این پرنده ها می توانند مدت زمان طولانی را به این حالت بایستند و تعادل خود را روی یک پا حفظ کنند اما واقعا چرا چنین پوزیشن سختی برای آن ها وجود دارد .

علت آن به دلیل رد و بدل کردن گرما می باشد و فلامینگو ها معمولا گرمای بدن خود را بیش از بقیه پرندگان از دست می دهند و بنابراین ایستادن روی یک پا باعث می شود که احساس گرمای بیشتری داشته باشند زیرا گرما بین دو پا تقسیم نمی شود . از طرفی هیچ سختی هنگام انجام این کار به آن ها وارد نمی شود .

3. برج پیزا به هیچ عنوان سقوط نمی کند .

مهندسی های بسیار پیچیده در برج پیزا به کار رفته است که همگان آن را می دانند . این برج از سال 1973 میلادی ساخته شده است . در طول قرن ها تلاش های زیادی برای ساخت برجی این چنینی شده اما هنوز کسی به این موفقیت دست نیافته است .

در سال 1990 در این برج به روی توریست ها بسته شد زیرا مردم عقیده داشتند که ممکن است این برج با بازدید های بیشتر فرو بریزد . چند سال است که مراقبت های اورژانسی برای این برج در دسترس می باشد و به شدت مراقب آن هستند اما در نهایت متخصصان به این نتیجه رسیدند که به دلیل تکنولوژی مهندسی پیشرفته ، این برج تا قرن ها می تواند سرپا باشد .

پوزیشن این ساختمان هنوز در حالت بسیار پایداری می باشد و هیچ جای نگرانی برای آن وجود ندارد .

4. منقار بعضی از پرندگان می درخشد .

طبق مطالعات انجام شده ، رنگ های روشن در منقار پرندگان معمولاً برای نرها وجود دارد و باعث می شود که توجه زیادی به آن ها جلب شود و معمولاً در فصل های جفت گیری رنگ منقار ها جذاب تر خواهد شد .
5. پروتئین انرژی بخش است .

پروتئین ها معمولا در یک جا جمع نمی شوند و به این معنا که می توانید آن ها را در میوه ها، سبزیجات، غلات و گوشت پیدا کنید . اگر بخواهیم به سادگی موضوع انرژی بخش بودن پروتئین ها را توضیح دهیم، می توانیم این گونه بگوییم که پروتئین ها در درون خود یک حافظه دارند . این حافظه می تواند در زمان هایی که ما دچار کمبود انرژی هستیم ، انرژی ما را تامین کند و به این معنا که با مصرف پروتئین می توانید انرژی و توان خود را تا مدت زمان زیادی تضمین کنید ، پس نباید این ماده با ارزش را نادیده بگیرید .

6. بعضی از افراد اثر انگشت ندارند .

حتما این موضوع را شنیده اید که بعضی از افراد هرگز اثر انگشتی از خود به جا نمی گذارند و در واقع اثر انگشتی ندارند . این یک راز بزرگ برای متخصصان و دانشمندان می باشد .

نداشتن الگویی برای اثر انگشت به دلیل سندرومی خاص در این افراد می باشد .

در کل جهان فقط 4 خانواده هستند که به طور ژنتیکی اثر انگشت را دارا نیستند و این اتفاق به دلیل ژن خاصی در بدن آن ها می باشد و دانشمندان این افراد را مورد آزمایش قرار دادند اما هیچ مشکل خاصی در سلامتی آن ها پیدا نکردند .

7. پرندگان یا با استعداد هستند یا زیبا.

پرندگان نر توانایی زیادی برای جلب توجه پرندگان ماده دارند . مطالعه در مورد پرندگان به این موضوع اشاره می کند که پرندگان نر همراه با ظاهری جذاب تنها می توانند سیگنالهای یکنواختی را ایجاد کنند .

در حالی که پرندگان دیگر توانایی تولید انواع مختلفی از صدا ها را دارند و این به دلیل استعداد بیشتر آن ها می باشد .

8. بستنی هایی در ژاپن هستند که آب نمی شوند .

مطالعات اخیر به کشف این موضوع پرداخته است که بستنی که آب نمی شود. حتی اگر آن ها را در گرم ترین روزهای تابستان قرار دهیم و علت آن هم این است که پلی فنول موجود در توت فرنگی به این بستنی ها اضافه شده است و آن ها می توانند از سر زیر شدن روغن و آب در بستن جلوگیری کنند .

9. چای سبزی که بنفش می شود .

اگر به جزایر آزور سفر کرده باشید و در آنجا چای سبز سفارش داده باشید ، با چیزی عجیب روبرو می شوید. این چای ها در وهله اول سبز می باشند و کم کم به خاکستری می گرایند و بعد از مدت کوتاهی این چایی حالتی غلیظ پیدا می کند و کاملا بنفش می شود . از این موضوع تعجب نکنید. صاحبان این کافی شاپ ها قصد مسموم کردن شما را ندارند و علت آن به دلیل آب دریای خاص در این منطقه می باشد .

10. بخش اصلی ماچوپیچو قابل دیدن نیست .

با شنیدن نام ماچوپیچو، حتماً به یاد دیوارها و ساختمان های بلند می افتید اما جالب اینجاست که بخش اصلی ماچو پیچو هنوز قابل دیدن نمی باشد . قسمت هایی در ابن شهر هنوز توسط هیچ انسانی مورد بازدید قرار نگرفته است .

حدس ها حاکی بر آن است که این قسمت دیده نشده دارای ساختمان های سنگی است که بین دو قله کوه قرار گرفته است . تقریباً 60 درصد از ساختمان های ماچوپیچو در زیر زمین پنهان هستند و باید سنگ های زیادی را کنار بزنیم تا بتوانیم به این ساختمان ها برسیم و ممکن است این اتفاق تا سال های زیادی رخ ندهد .

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
☚آیا میدانید و دانستنی های خود را در اینجا قرار دهید☛
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16290184051222
پاسخ
 سپاس شده توسط کــــــــــⓐرمَن


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
دانستنی های عجیب و جالب - _sehun_ - 05-07-2020، 20:51

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانستنی های جالب و ترسناک درباره ی مرگ
  آیا میدانید چرا رنگ لب قرمز است؟
  دانستنی‌های جالب درباره رنگ چشم فندقی
  چند دانستنی دیوانه کننده
Star دانستنی های جالب*-*
  دانستنی عجیب و غریب
  دانستنی علمی
  دانستنی جالب انسان
Lightbulb دانستنی هایی جالب و شگفت انگیز درمورد برج ایفل !
  دانستنی های جالب درباره عدد 7

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان