امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استفاده از سمان در مطب های دندانپزشکی

#1
روش‌های درمانی دندانپزشکی متنوع هستند. در بسیاری از این روش‌ها، دندانپزشک باید قطعات خاصی را روی سطح دندان بچسباند. به عنوان مثال در فرآیند بریج دندان، دندانپزشک باید پل‌های دندانی را روی دندان‌های خالی قرار دهد. برای اینکه روکش دندان یا بریج دندان بهتر به سطح مورد نظر متصل شود، از سمان دندانپزشکی استفاده می‌شود.

عملکرد سمان دندانپزشکی مانند یک چسب است. این ماده غلظت بسیار زیادی دارد. و ابتدا که درون ظرف قرار دارد به شکل مایع است؛ اما هنگامی که روی سطح مورد نظر قرار می‌گیرد به مرور سفت شده و به شکل جامع تبدیل می‌شود. سمان دندانپزشکی انواع مختلفی دارد. دو نوع از بهترین انواع سمان دندانپزشکی سمان پلی کربوکسیلات و سمان زینک اکساید اژنول مروابن هستند.

مزایای سمان دندانپزشکی
بهترین و مهمترین مزیت استفاده از سمان دندانپزشکی این است که نسبت به سایر مواد مصرفی در حرفۀ دندانپزشکی قیمت بسیار مناسبی دارد. به عنوان مثال سمان بایو اکتیو پالپ دنت و سمان پاناویا کوراری از جمله بهترین برندهای سمان دندانپزشکی هستند که با قیمت بسیار مناسبی در مجموعه به فروش می‌رسند.

این ماده پس از قرار گرفتن روی سطح دندان ضخامت بسیار کمی دارد و برای بیمار آزاردهنده نخواهد بود. همراه سمان دندانپزشکی می‌توان از محصولات جانبی دیگر برای چسباندن روکش‌های دندانی یا حتی ارتودنسی استفاده کرد.

مثلاً دو محصول تمپ باند و تمپ باند بدون اوژنول کر از دیگر محصولات مناسب برای انجام این فرآیند هستند. این محصولات در وب سایت مجموعه به تعداد دلخواه قابل سفارش هستند. سمان دندانپزشکی در عین حال از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و هنگامی که روی سطح دندان قرار می‌گیرد، هیچگونه آلرژی برای شخص ایجاد نمی‌کند. تنها ممکن است برای بعضی از افراد، حد کمی سوزش داشته باشد.

کاربرد سمان دندانپزشکی
هر یک از انواع برندهای سمان دندانپزشکی کاربرد مخصوص به خود را در این حرفه دارند. بیشتر آنها برای فرآیند بریج دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی دیگر از مهمترین کاربردهای سمان دندانپزشکی در چسباندن و اتصال روکش‌های دندانی است. همان‌طور که می‌دانید، روکش‌های دندانی انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال برخی از آنها از جنس کامپوزیت بوده یا ممکن است از جنس سرامیک باشند.

روکش‌های سرامیکی به مواد قوی‌تری برای اتصال به سطح دندان نیاز دارند. در وبسایت مجموعه دو پکیج کامل سمان دندانپزشکی از برندهای معتبر وجود دارد که شامل کیت استاندارد پاناویا و کیت سمنتیشن پاناویا کوراری است.

این دو محصول شامل ابزارها و مواد مصرفی سمان دندانپزشکی هستند و با قیمت کاملاً مناسبی در اختیار دندان‌پزشکان قرار می‌گیرند. همچنین از سمان دندانپزشکی برای فرآیند ارتودنسی یا ترمیم دندان مصنوعی موقت نیز استفاده می‌شود. دندانپزشکان می‌توانند در کنار خرید سمان دندانپزشکی محصولاتی از قبیل تمپ باند گلچای و سم سمنت را نیز از سایت مواد دندانپزشکی خریداری کنند.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انواع‌ پست‌های دندانپزشکی کدام اند؟
  قیمت آنگل دندانپزشکی
  عملکرد اسپریدر دندانپزشکی در عصب کشی و ترمیم دندان
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  عوارض پخت نان با آرد سفید و استفاده بیش از حد از آن
  آیا استفاده از وازلین روی پلک ها خطرناک است؟
  بهترین زمان استفاده از قرص های ضد باردار
  نرم کردن مو با استفاده از ۱۲ روش خانگی موثر
  سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟
  هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر از این ۱۲ اشتباه خودداری کنید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان