امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیراهن دایی و پیوس را به آل‌کثیر دادند!

#1
کمتر کسی باور می‌کرد که خریدهای جدید تیم فوتبال پرسپولیس تا این حد بدرخشند و در قامت ستاره برای تیم خود ظاهر شوند. پس از این که در سه بازی نخست، مهاجمان پرسپولیس از گلزنی مقابل التعاون و الدحیل باز ماندند، انتقادات بسیار زیادی به آن ها وارد شد اما حالا پس از گذشت شش بازی، مهاجم نوک سرخپوشان در نزدیکی صدر جدول گلزنان دیده می‌شود.

 
عیسی آل کثیر که شب گذشته در دو صحنه بدون مکث و با ضربات استادانه دروازه پاختاکور را باز کرد، در حالی خود را چهار گله می‌بیند که بعد از جدایی علی علیپور، بسیاری از هواداران نگران جایگزین وی و هماهنگی او با دیگر بازیکنان بودند اما آنچه که برای مهاجم شماره ۷۲ رقم خورده، چیزی فراتر از تصور خوشبین ترین هوادار پرسپولیس بود؛ گلزنی مقابل الشارجه، السد و پاختاکور.
 
این چهار گل، عیسی آل کثیر را در جایگاه ویژه ای قرار می‌دهد. او در کنار فرشاد پیوس، علی دایی و محسن خلیلی قرار می‌گیرد که در شروع کار مثل این مهاجم دزفولی خیلی زود گلزنی های خود را آغاز کردند و توانستند در ترکیب پرسپولیس بدرخشند. 
 


 
پیراهن دایی و پیوس را به آل‌کثیر دادند! 1

اولین بازی علی دایی با پیراهن پرسپولیس؛ او شماره ۱۲ را برتن کرد و تا پایان فصل توانست ۱۵ گل بزند.

 
 
فرشاد پیوس پس از این که در سال ۱۳۶۴ پیراهن پرسپولیس را برتن کرد، سه فصل متوالی آقای گل جام باشگاه های تهران شد و البته در ۴-۵ بازی اول به شکلی عمل کرد که علی پروین سرقفلی پست مهاجم نوک را به او داد و پیوس نیز آقای گلی خود را تا سال ۱۳۷۳ و زمانی که با ۲۰ گل کفش طلا را به دست آورد، ادامه داد. جالب است بدانید که این ۲۰ گل، همچنان بهترین آمار مهاجمان پرسپولیس در لیگ برتر است. او در آن سال ها مثل یک مار زنگی برای پرسپولیس گلزنی می‌کرد و دروازه رقبا را یکی پس از دیگری به تسخیر خود درمی‌آورد.
 
اما پس از فرشاد پیوس که در سال ۱۳۶۴ شروع فوق العاده ای با سرخ ها داشت، پرسپولیس در آخرین سال آقای گلی فرشاد پیوس ستاره ای اردبیلی را به خدمت گرفت که در همان سال نخست یعنی ۱۳۷۳ درخشش خود برای پرسپولیس را استارت زد و در پایان فصل با ۱۵ گل پایین تر از فرشاد پیوس، دومین گلزن برتر لیگ آزادگان شد.
 
 
پیراهن دایی و پیوس را به آل‌کثیر دادند! 1

 

فرشاد پیوس که استارتی فوق العاده با پیراهن پرسپولیس داشت، توانست ۱۵۳ گل تا پایان دوران فوتبالش با پیراهن این تیم بزند؛ این رکورد حتی برای علیپور که از ۱۸ سالگی با پیراهن پرسپولیس گلزنی کرد نیز غیرقابل دستیابی است.

 
 
اما سال ها بعد از این دو مهاجم بود که پرسپولیس دوباره ستاره ای در قواره آقای گلی به خدمت گرفت. بازیکنی که از همان بازی نخست، نشان داد که اسبش را برای کسب کفش طلا زین کرده؛ یعنی محسن خلیلی. او البته آماری بهتر از عیسی آل کثیر دارد. خلیلی در شش بازی اول فصل ۸۶-۸۷ توانست دروازه فجرسپاسی، پیکان، ابومسلم و صنعت نفت را باز کند و با شش گل، صدر جدول گلزنان را به خود اختصاص دهد.
 
 
پیراهن دایی و پیوس را به آل‌کثیر دادند! 1

 

محسن خلیلی، گلزنی مقابل ۱۰۰ هزار پرسپولیسی را آرزوی همیشگی خود می‌دانست؛ سرانجام در آخرین بازی های لیگ هفتم به این آرزو دست یافت و با ۱۶ گل کفش طلا را از خود کرد.

 
 
البته نباید فراموش کرد که بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان در میزان سختی به هیچ عنوان برابر نیستند. همچنین شاید اگر بازی های لیگ قهرمانان در ایران برگزار می‌شدند، ال کثیر می‌توانست زودتر به فرم خوب برسد.
 
حالا پرسپولیسی ها انتظار دارند که این روند فوق العاده برای مهاجم دزفولی ادامه پیدا کند و او در بازی هفتم خود هم بتواند همانطور که دوئل با بونجاح را با پیروزی پشت سر گذاشت، عبدالرزاق حمدالله را نیز شکست دهد؛ انتظاری که اگر به حقیقت بپیوندد، آل کثیر را مدعی جدی آقای گلی در لیگ قهرمانان می‌کند و پرسپولیس را در آستانه نخستین قهرمانی اش در ACL قرار می‌دهد.
 
پیراهن دایی و پیوس را به آل‌کثیر دادند! 1

 

عیسی آل کثیر برای هر بازی خوشحالی خاص خود را دارد؛ او حالا امیدوار است تا پایان لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ رکورد ۱۱ گل آسیایی پیوس را بشکند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لواندوفسکی-هالند؛ دیدار با پیراهن‌های جدید (عکس)
  چرا آل کثیر به کمیته انضباطی احضار نشد؟
  آل‌کثیر - مغانلو؛ مامور یک رکوردشکنی مهم
  تکرار شادی گل آل‌کثیر در خاک امارات(عکس)
  پیراهن بوفون به مهدی طارمی رسید
Wink بازگشت آل کثیر به اردوی پرسپولیس
  خطر محرومیت دوباره از بیخ گوش آل‌کثیر گذشت!
  تصمیم یحیی گل محمدی در خصوص عیسی آل کثیر/ مهاجم محبوب به مشهد می‌رود
  نگاه خشمگین رونالدو به علی دایی (عکس)
  قانون خاص مسی برای تعویض پیراهنش | دو بازیکنی که لئو از آنها درخواست پیراهن کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان