امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بزرگ شدن قلب ورزشکاران که به اشتباه مشکل قلبی تشخیص داده می شود!

#1
بزرگ شدن قلب ورزشکاران که به اشتباه مشکل قلبی تشخیص داده می شود! 1
اگر تغذیه شما خوب است و به طور مرتب میوه و سبزی می خورید و 3 روز در هفته ورزش می کند قلب سالمی خواهید داشت. اما شاید به پزشک مراجعه کنید و متخصص قلب بعد از تست های زیاد تشخیص دهد که قلب شما بزرگ شده است! آیا بزرگ شدن قلب خطرناک است و باید ورزش را کنار بگذاریم؟
بزرگ شدن قلب به دلیلی ورزش کردن | بزرگ شدن قلب خطرناک است؟
در تحقیقی که روی ۱۰۹۶ فرد با قلب سالم انجام شد، محققان کالج سلطنتی لندن دریافتند آن‌هایی که در هفته ۳ تا ۵ ساعت ورزش می کردند، نسبت به آن‌هایی که ورزش نمی‌کردند، دو برابر بیشتر در معرض بزرگ شدن قلب قرار داشتند. افرادی هم که در هفته ۵ ساعت یا بیشتر ورزش می‌کردند، قلبی داشتند که نسبت به غیرورزشکارها ۹ برابر بیشتر در معرض بزرگ شدن بود و بطن راست ۴۲ درصد از این افراد فعال تا حدی بزرگ بود که کاردیومیوپاتی دیلاته که نوعی بیماری قلبی پیشرونده است در موردشان تشخیص داده شد.

هرچند متخصصان قلب مدت‌های طولانی است که می‌دانند تمرینات ورزشی منظم می‌تواند منجر به تغییراتی در قلب شود (مثلاً بزرگ شدن قلب) اما این تحقیق جالب بود چون بیشتر روی افراد غیرورزشکار متمرکز بود. مطالعات پیشین در این زمینه بیشتر تمرکزشان روی افراد ورزشکاری بوده که تمرینات با شدت بالا داشته‌اند. اما این تحقیق روی جمعیت عمومی انجام شد و بزرگ شدن قلب در میان کسانی که فعالیت‌های فیزیکی بیشتر داشتند اما لزوماً ورزشکاران تعلیم دیده نبودند، مشاهده گردید.
قلب یک عضله است. همانطور که وقتی وزنه می‌زنید و عضلات‌تان بزرگ‌تر می‌شوند، وقتی روی قلب‌تان کار می‌کنید آن هم می‌تواند بزرگ شود. فعالیت بدنی می‌تواند موجب شود دیواره‌های قلب ضخیم‌تر شوند، تا جایی که قلب بتواند نیروی بیشتری برای پمپاز خون تازه و اکسیژن‌دار به عضلات و بافت‌های بدن جمع کند.چگونه قلب بزرگ می‌شود؟
هرچند این تغییرات مضر محسوب نمی‌شوند اما ممکن است با علا‌ئم بزرگ شدن غیرطبیعی قلب یا نشانه‌های ضعف عضله‌ی قلب اشتباه گرفته شوند؛ بیماری‌هایی مانند کاردیومیوپاتی دیلاته یا کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (رشد دیواره و ضخیم‌شدن عضله قلب).

پس اگر سالم و سرحال هستید این چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟
برای مبتدی‌ها لازم است که در مورد میزان فعالیت‌شان با پزشک مشورت کنند. بسیار خوب است به پزشک‌هایی مراجعه کنید که با ورزشکاران سروکار دارد و با طب ورزش‌ آشنایی دارند و مشاهده‌ی تغییرات در وضعیت قلب یک ورزشکار را دور از انتظار نمی‌دانند. کسی که تشخیص اشتباهی در موردش داده شود، ممکن است مورد آزمایش‌های بسیار زیادی قرار بگیرد، اضطراب و نگرانی نابجایی به سراغش بیاید و از ورزش و فعالیت دست بکشد، در حالی که لازم نیست چنین اتفاقاتی بیافتد. یک متخصص قلب با تجربه و آشنا با طب ورزشی می‌تواند فرق بین فرایندهای نرمال و غیرنرمال را تشخیص دهد.
اجازه ندهید احتمال بزرگ شدن قلب، اشتیاق شما را برای ورزش منظم از بین ببرد چون ثابت شده که ورزش منظم، فواید ارزشمندی برای قلب و عروق دارد. این شواهد هم صریح و خالی از ابهام هستند که سبک زندگی یکجا نشینی باعث افزایش ریسک حملات قلبی، سکته‌ی مغزی، نارسایی قلبی و دیابت می‌شود. مطالعات بارها و بارها نشان داده‌اند که ورزش متوسط و به طور منظم، خطرات قلبی را کاهش داده و سلامت عمومی را دربر دارد.
یک نکته‌ی قابل توجه و بسیار مهم این که هرچند ورزش منظم سلامت قلب را به دنبال دارد اما دلیل نمی‌شود کسی که مشکل قلبی دارد، زیر پوشش ورزش، مشکلش را پنهان کند و آن را نادیده بگیرد. ورزشکاران باید به بدن‌شان گوش دهند و هر گونه علامت مانند درد قفسه‌ی سینه حین ورزش و یا هر گونه احساس خستگی مفرط و یا تنگی نفس  را به پزشک‌‌شان اطلاع دهند. ورزش منظم فواید زیادی به سلامت‌تان هدیه می‌دهد اما درست مانند هرچیز دیگری در زندگی، اعتدال، شرط اصلی است. علم ورزش

منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  بزرگ شدن زبان کوچک نشانه چه مشکلی است؟
  10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد
  9 مشکل سلامتی و بیماری که دستانمان به ما نشان می دهند
  چگونه خال سرطانی را از خال معمولی تشخیص دهیم؟
  درد پاشنه پا : روش‌های موثر برای پیشگیری، تشخیص و درمان
  ۱۴ اشتباه رایج در شستشوی صورت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان