امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عصر تازه تیم ملی با یک سرگروه تازه!

#1
درست در روزهایی که تیم ملی تحت هدایت برانکو خود را مهیای جام جهانی 2006 آلمان می‌کرد، حاج صفی درخشش خود را در تیم جوانان ایران دنبال می‌کرد و به عنوان بازیکن ثابت برای ایران در قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۶ بازی کرد.

 
حاج‌صفی دو سال بعد و در شرایطی که 21 سال داشت اولین تجربه ملی خود را در استادیوم آزادی و در تقابل تدارکاتی با زامبیا دنبال کرد؛ جایی که با دو پاس گل خود زمینه ساز پیروزی تیم ملی نیز شد. او خیلی زود فرصت اینکه نام خود را به عنوان گلزن ملی مطرح کند نیز به دست آورد و توانست مقابل قطر در مسابقات منطقه غرب آسیا جشن گل خود را برپا کند. 
 
اما جالب است بدانید که او به عنوان یکی از جوانترین کاپیتان‌های تیم ملی و در حالیکه هنوز به 25 سالگی نرسیده بود بازوبند کاپیتانی تیم ملی را نیز در جدال مقابل کویت بر بازو بسته بود. حاج صفی اکنون با 109 بازی ملی، بعنوان باتجربه‌ترین بازیکن در اردوی دراگان اسکوچیچ به عنوان کاپیتان اول این تیم شناخته می‌شود. 
 


1- اولین بازی احسان حاج صفی مقابل زامبیا رقم خورد و او با دو پاس گل پاسخ مثبتی به این انتخاب داد.
 
10- حاج صفی در دهمین بازی خود با پیراهن تیم ملی برابر چین در استادیوم آزادی حاضر شد و شاهد پیروزی 3-1 تیم بود.
 
20- بیستمین بازی بازیکن کاشانی و خوش اخلاق فوتبال ایران با پیراهن تیم ملی در دوحه و مقابل کره شمالی بود. جایی که ایران با برتری 1-0 به کار خود پایان داد.
 
30- سی‌امین بازی حاج صفی نیز برای او در استادیوم الریان قطر به انجام رسید و او اینبار با تیم ملی مقابل آنگولا حاضر شد و برتری یک بر صفر تیمش را جشن گرفت.
 
40- او در چهلمین بازی خود با پیراهن تیم ملی در جاکارتا مقابل اندونزی قرار گرفت و در مسیر انتخابی جام جهانی به پیروزی4-1 برابر حریف دست یافت.
 
50- تیم ملی در دیداری تدارکاتی مقابل تاجیکستان قرار گرفت و حاج صفی بازی شماره 50 خود با پیراهن تیم ملی را در چهارمین سال حضور در این تیم، با برتری 6-1 جشن گرفت.
 
60- بازی شماره شصت برای حاج صفی مقابل تیمی اروپایی رقم خورد واو برابر تیم ملی مونته نگرو در نهایت با تساوی کار را به پایان رساند.
 
70- حاج صفی که اکنون برابر ازبکستان به عنوان کاپیتان اول تیم ملی شناخته می‌شود، بازی شماره هفتاد خود با پیراهن تیم ملی را برابر این کشور برگزار کرده بود و در تاشکند برتری یک گله را جشن گرفتند. 
 
80- در مرحله انتخابی جام جهانی 2018، حاج صفی در استادیوم آزادی و برابر تیم ملی قطر بازی شماره 80 خود را برگزار کرد.
 
90- در مسیر آماده سازی برای حضور در جام جهانی، تیم ملی در دیداری تدارکاتی پیش از این رقابت‌ها مقابل تونس قرار گرفت و حاج صفی در بازی شماره نود، با شکست یک بر صفر از زمین خارج شد.
 
100- ورود به باشگاه صدتایی‌های تیم ملی با انجام دیدار مقابل قطر و در دوحه همراه شد. جایی که او با تیم ملی به برتری 2-1 رسید تا خاطره‌ای خوش دیگر به جا بگذارد.
 
109- آخرین بازی احسان حاج صفی تحت هدایت مارک ویلموتس بود. جایی که تیم ملی مقابل بحرین با شکست مقابل حریف، یک گام دیگر از مسیر صعود دورتر شده و اکنون امیدوار به تغییر شرایط است.
 
حاج صفی اکنون برابر ازبکستان شانس این را خواهد داشت تا با انجام بازی شماره یکصد و دهم خود، با بازوبند کاپیتانی به میدان برود و در 30 سالگی اهداف بزرگ خود برای حضوری دوباره در جام جهانی را تجربه کند.
 
5 گل در 109 بازی
 
حاج صفی که حضور در پست‌های مختلف تیم ملی را تجربه کرده، تاکنون 5 گل نیز به ثمر رسانده است. قطر، هند (2گل)، بحرین و ترینیداد و توباگو تیم‌هایی بودند که این بازیکن شوتزن موفق به گشودن دروازه آنها شده است.
 
دو جام جهانی و 456 دقیقه نمایش بی نقص

حاج صفی در دوران بازی خود فرصت حضور در دو جهانی را داشته است و در برزیل و روسیه به عنوان یکی از مهره‌های ثابت کارلوس کی‌روش، تجربه حضور برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی هرزگوین (2014) و مراکش، اسپانیا و پرتغال (2018) را در کارنامه دارد. او در جام جهانی برزیل 241 دقیقه و در روسیه نیز 215 دقیقه در ترکیب ایران مقابل رقبا قرار گرفته است.
 
تفکیک رقبای ملی؛ قطر بیشترین همیشه آشنا

زامبیا،امارات (3 بازی)، کره جنوبی (7 بازی)، فلسطین 2 بازی، قطر (8بازی)، سوریه (3 بازی)، اردن (5 بازی)، آذربایجان، اکوادور، چین (4بازی)، کویت (4 بازی)، سنگال، بحرین (5 بازی)، ازبکستان (5 بازی)، ایسلند، کره شمالی (2 بازی)، سنگاپور، تایلند (2 بازی)، عراق (3 بازی)، برزیل، آنگولا (2 بازی)، روسیه (2 بازی)، ماداگاسکار، مالدیو، اندونزی (2بازی)، موریتانی، موزامبیک، آلبانی، اوکراین، تونس (2 بازی)، لبنان (2بازی)، تاجیکستان، عمان (3بازی)، گینه، بلاروس، مونته نگرو (2 بازی)، ترینیداد و توباگو (2 بازی)، نیجریه، آرژانتین، بوسنی و هرزگوین، ترکمنستان (2 بازی)، گوآم، هند (2 بازی)، ژاپن (2 بازی)، مقدونیه، توگو، ونزوئلا، الجزایر، ترکیه، لیتوانی، مراکش، اسپانیا، پرتغال، بولیوی، یمن، ویتنام، هنگ کنگ و کامبوج 109 حریفی بودند که احسان حاج صفی سابقه حضور برابر آنها را به دست آورده است. 
بازی شماره 110 با ششمین تقابل با ازبکستان

احسان حاج صفی اکنون در شرایطی احتمالا با بازوبند کاپیتانی مقابل ازبکستان قرار خواهد گرفت که این ششمین تقابل او مقابل این حریف خواهد بود و بازی شماره 110 او را با پیراهن تیم ملی رقم خواهد زد. یک تساوی و 4 برد ماحصل 5 تقابل قبلی مقابل این حریف بوده و اکنون باید دید اینبار چه نتیجه‌ای برای او و هم‌تیمی هایش رقم خواهد خورد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شاهکار تازه تلویزیون
  جزئیات تازه از اختلاف پرسپولیس و کارگزار
  پول یا پوچ؛ خدشه‌ای تازه به اعتبار فوتبال ایران!
  اسکوچیچ: خون تازه‌ای به تیم ملی تزریق خواهد شد
  تازه‌ترین واکنش اینستاگرامی علی کریمی/ عکس
Shocked مقابل پرسپولیس ؛ همسر مرحوم پورحیدری: تا صبح گریه کردم روایتی تازه از باخت شش تایی ا
Wink تازه ترین شوک استوکس به پرسپولیس
  رونمایی از دوقلوهای تازه به دنیا آمده رونالدو
  از قائدی تا مصلح؛ تازه واردهای لیگ برتر
  اخبار تازه از مصدومیت جیمز؛ رودریگز 5 هفته دور از میادین

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان