امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نشانه های پنهان و خطرناک که باعث بروز مشکلات قلبی می شوند

#1
نشانه های پنهان و خطرناک که باعث بروز مشکلات قلبی می شوند 1
قلب یکی از اندام های اصلی و کلیدی انسان است که خون را به تمام نقاط بدن پمپاژ می کند. همیشه باید به سلامت قلب توجه کنید تا قلب شما بدون مشکل بتپد.
مشکلات پنهانی قلب که باعث بروز مشکل می شوند
 
قلب یکی از پر کارترین اندام های بدن نیز محسوب می شود و از این رو، ممکن است نسبت به اندام های دیگر زودتر با فرسودگی و افت عملکرد مواجه شود. افت عملکرد قلب با نشانه های پیدا و پنهان همراه است که توجه به آنها می تواند از بروز مشکلات جدی‌تر مانند نارسایی قلبی و سکته قلبی پیشگیری کند. در ادامه با برخی از این نشانه های پنهان بیشتر آشنا می شویم.
 
به راحتی خسته می شوید
اگر هر روز به راحتی مسافتی طولانی را می دوید، اما اکنون به ناگاه قادر به انجام این کار نیستید و احساس خستگی شدید به سراغ شما می آید، ممکن است با نشانه ای از عدم پمپاژ خون کافی توسط قلب به نقاط مختلف بدن مواجه باشید. فعالیت هایی که پیش از این به راحتی انجام می شدند، اما اکنون به صورت ناگهانی با دشواری مواجه شده اند می تواند نشانه ای هشدار دهنده از وجود یک مشکل باشد. اگر حتی خواب خوب شبانه در رفع خستگی تاثیری نداشت، هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید تا دلیل دقیق این شرایط مشخص شود.
 
در رابطه جنسی دچار مشکل شده اید
 
اختلال در نعوظ یک نشانه هشدار دهنده کلاسیک از تهدید بیماری قلبی است. اضطراب، افسردگی، و استرس می توانند بر توانایی های جنسی فرد تاثیرگذار باشند، اما این مشکلات می تواند ناشی از مسدود شدن عروق در قلب باشند که از جریان خون مناسب به آلت تناسلی جلوگیری می کنند. اختلال نعوظ عروقی شایع‌ترین نوع ناتوانی جنسی است و اغلب در نتیجه دو بیماری تصلب شرایین و اختلال عملکرد اندوتلیال ایجاد می شود. تصلب شرایین یا آترواسکلروز موجب سخت‌تر و باریک‌تر شدن شریان ها می شود، که این شرایط می تواند موجب حمله قلبی و سکته مغزی شود. اختلال عملکرد اندوتلیال اجازه کسب آرامش را به رگ های خونی نمی دهد، که کاهش جریان خون در سراسر بدن را به همراه دارد.
 
از فشار خون بالا رنج می برید
 
تشخیص فشار خون بالا می تواند خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری قلبی را افزایش دهد. اگر فشار خون را پایین نیاورید، این شرایط می تواند به شریان ها آسیب وارد کند و به جمع شدن پلاک در اطراف دیواره آنها منجر شود، که به آرامی جریان خون را مسدود می کند. هرچه مسیر رگ ها تنگ‌تر می شود، قلب و رگ های خونی سخت‌تر و ناکارآمدتر کار می کنند.

 
گرفتار سرفه مدوام ناگهانی شده اید
 
اجازه ندهید سرفه کردن شما را فریب دهد که یک بار دیگر دچار سرماخوردگی شده اید. اگر سرفه از بین نمی رود، این شرایط می تواند از امکان وجود یک مشکل قلبی حکایت داشته باشد. هنگامی که قلب به خوبی خون را پمپاژ نمی کند، مایعات ممکن است به مکان هایی غیر معمول مانند ریه ها نشت کرده و در آنجا جمع شوند. ورود مایع به ریه ها در نتیجه یک نارسایی قلبی می تواند موجب خس خس سینه و سرفه شود، که این وضعیت می تواند شرایط ابتلا به آسم یا بیماری ریوی را تقلید کند، در شرایطی که به واقع یک مشکل قلبی وجود دارد.
 
نشانه های پنهان و خطرناک که باعث بروز مشکلات قلبی می شوند 1
نشانه های مشکلات قلبی
 
هنگام خواب در تنفس مشکل دارید
 
آپنه خواب انسدادی اغلب موجبی بیدار شدن فرد از خواب در نیمه های شب می شود، در شرایطی که نفس نفس می زند. این شرایط با خطر بالاتر حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی، یک آریتمی قلبی، پیوند خورده است. هنگامی که بیماران مبتلا به آپنه خواب به خواب می روند، سطوح اکسیژن آنها افت می کند و بدن دچار هراس می شود و به رگ های خونی می گوید جریان اکسیژن به قلب و مغز را افزایش دهند که این شرایط تنگی نفس را به همراه دارد. افراد مبتلا به آپنه خواب اغلب در معرض خطر فشار خون بالا نیز قرار دارند که یکی دیگر از نشانه های قلب ناسالم است.
 
هیچ مویی روی پاهای خود ندارید
 
پاهای بدون مو می تواند به معنای کمبود اکسیژن در پاها باشد، زیرا جریان خون در نتیجه تنگ شدن شریان ها کاهش یافته است. بدون حضور خون سرشار از مواد مغذی، فولیکول های مو قادر به رشد نیستند. پاهای بدون مو یا رشد کند موها در پاها به واسطه گردش خون ضعیف یکی از نشانه های بیماری شریان محیطی (PAD) است. مراجعه به پزشک برای تشخیص دقیق بهترین گزینه محسوب می شود.
 
 
پاها متورم شده اند
 
اگر احساس می کنید کفش های شما نسبت به گذشته تنگ شده اند، این می تواند نشانه ای از یک مشکل قلبی باشد. زمانی که قلب به صورت کارآمد خون را پمپاژ نمی کند، سیاهرگ ها دچار مشکل می شوند و مایع اضافی وارد بافت های بدن می شود، که تورم در قسمت هایی از بدن مانند پاها، شکم، و حتی کیسه بیضه را به همراه دارد. اگر متوجه تورم در مکان هایی غیر معمول شده اید، ممکن است با تجمع مایع اضافی در بافت مواجه شده باشید و باید برای تشخیص دقیق به پزشک مراجعه کنید.
 
 
از درد گردن یا آرواره رنج می برید
 
بیشتر مردم فکر می کنند درد در ناحیه قفسه سینه نشانه نخست مشکل قلبی محسوب می شود، اما در واقعیت، نشانه های مشکلات قلبی می توانند در مناطق دیگر بدن پدیدار شوند. درد در ناحیه گردن یا آرواره می تواند نشانه ای از آنژین، یک مشکل قلبی که در زمان کمبود خون سرشار از اکسیژن رخ می دهد، باشد. آنژین ممکن است مانند فشار تنگ کننده یا فشردگی در قفسه سینه احساس شود، اما درد می تواند به دیگر قسمت های بدن مانند گردن، پشت، آرواره یا شانه ها نیز سرایت کند.
 
 
از تنگی نفس رنج می برید
 
اگر هنگام بالا رفتن از پله یا دویدن احساس غیر معمول تنگی نفس به سراغ شما می آید، این می تواند یکی دیگر از نشانه های هشداردهنده وجود یک مشکل قلبی باشد.
 
لثه های شما متورم شده اند
 
افراد مبتلا به بیماری لثه اغلب از تورم آنها رنج می برند، که در نتیجه التهاب شکل می گیرد و التهاب در بدن می تواند به خطر افزایش یافته حمله قلبی منجر شود. افراد مبتلا به بیماری دهان و دندان اغلب دارای یک سطح بالای التهاب هستند. التهاب می تواند محرک شکل گیری التهاب در سراسر بدن باشد.
 
تپش قلب دارید
 
ضربان سریع و غیر معمول قلب می تواند نشانه ای از این باشد که سیستم قلبی عروقی شما به خوبی کار نمی کند. آریتمی، یک وضعیت ضربان قلب نامنظم است، که اگر به درستی درمان نشود، می تواند در آینده موجب بیماری قلبی شود. اگر قلب شما به واقع ضعیف است، این شرایط می تواند موجب اختلالات ریتم قلب شود.


منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علت شقاق در بارداری، درمان و نشانه های آن سوزش و خارش
Shocked بینی هایی که با لیزر کوچک می شوند
  خال هایی که نشانه ی سرطان دارند !
  زردی زبان نشانه کدام بیماری است؟
  سردرد این وقت روز نشانه تومور مغزی است !
  بزرگ شدن زبان کوچک نشانه چه مشکلی است؟
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان
Question درباره کافی میکس این خوشمزه خطرناک بیشتر بدانید
  درمان مشکلات پوستی..ازجمله پیسی:قارچ گانودرما
  با مشکلات و معضلات دندان عقل چکار کنیم ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان