امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ترکیدن آپاندیس چه علائم و نشانه هایی دارد؟

#1
ترکیدن آپاندیس چه علائم و نشانه هایی دارد؟ 1
باید با نشانه های ترکیدن آپاندیس آشنا باشید و خیلی سریع به بیمارستان مراجعه کنید. اگر معده درد خیلی شدید و همچنین درد شدید در سمت راست شکم احساس کردید علائم هشدار دهنده ترکیدن آپاندیس است.
 
علائم ترکیدن آپاندیس 
 
به بافت کوچک و کرم مانندی در ابتدای روده بزرگ آپاندیس و به التهاب یا عفونت آن آپاندیسیت گفته می شود. مردها تا دو برابر بیشتر از زن ها به آن مبتلا می شوند. عفونت آپاندیس در کودکان کمتر است، اما اثرات پارگی آن خطرناک تر است. در صورت تشخیص دیرهنگام التهاب و آپاندیسیت، عوارض آن رفته رفته بیشتر و بیشتر می شود.
درد ناشی از آپاندیسیت در شکم و از نواحی ناف، به صورت اندک شروع می شود و در حرکتی به سمت راست شکم به سوی قسمت های زیرین و تا نزدیکی جلوی کشاله ران می رود. در این زمان مشخصا می توان مکان دقیق و پردردتر آن را روی زائدهآپاندیس حس کرد. درد با سرفه، عطسه، لمس، راه رفتن و حتی تنفس بدتر می شود.
همه ما حداقل یک تا دوبار دچار مشکلات گوارشی مانند یبوست و اسهال و همچنین مسمومیت غذایی یا ویروس معده شده ایم . این درحالی است که آپاندیسیت کمتر شایع است و درنهایت حدود 55 درصد از جمعیت دچار آن می شوند. افرادی که در این گروه قرار می گیرند باید سریع عمل کنند، زیرا در صورت سهل انگاری احتمال پارگی کشنده وجود دارد. به گفته متخصصان، هر مورد آپاندیسیت به ترکیدن آن منجرنخواهد شد، اما تأخیر در درمان، احتمال خطر را افزایش می دهد.
در ادامه مطلب به برخی از علایم هشداردهنده آپاندیسیت اشاره شده است که در صورت بروز باید فوری به پزشک یا بیمارستان مراجعه شود.
5 علامت هشداردهنده ترکیدن آپاندیس
[b]معده درد بیشتر از همیشه:
[/b]آپاندیسیت معمولاً باعث درد شدید می شود که از ناف به سمت راست و پایین شکم پخش می شود. اگرچه این حالت لزوماً به معنای ترکیدن آپاندیس نیست اما ممکن است به سی تی اسکن نیاز باشد.به گفته متخصصان، برخی از بیماران دچار ناراحتی های متفاوت می شوند. درد هنگام راه رفتن، سرفه کردن، عبور از دست انداز جاده ، می تواند نشانه ملتهب بودن کل دیواره شکم باشد.در این شرایط آپاندیس در آستانه ترکیدن است.
ترکیدن آپاندیس چه علائم و نشانه هایی دارد؟ 1
ترکیدن آپاندیس با درد شدید همراه است
[b]حالت تهوع، استفراغ و بی اشتهایی:
[/b]باید دانست که این علایم می تواند نشانه وجود باکتری معده باشد؛ از طرفی هر فردی که آپاندیسیت دارد، لزوما با این علایم روبه رو نخواهد شد. اما اگر دچار حالت تهوع و درد شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید. زیرا التهاب آپاندیس گاهی اوقات آثاری روی دستگاه گوارش و سیستم عصبی می گذارد که به تهوع و استفراغ منجر می شود.
تکرر بیش ازحد ادرار:
در برخی افراد، آپاندیس در قسمت پایین ترو در لگن قرار دارد و خیلی نزدیک به مثانه است.
هنگامی که مثانه با آپاندیس ملتهب تماس پیدا می کند، مثانه نیز ملتهب می شود. درنتیجه، احساس نیازبه دفع مکرر ادرار پیدا می کنید که دردناک نیز است. البته، این حالت می تواند از علایم عفونت لوله ادراری باشد اما زمانی که با علایم دیگری همراه است می تواند نشانه آپاندیسیت باشد.
تب و لرز:
تب و لرز به معنای التهاب در جایی از بدن است. زمانی که آپاندیس ملتهب می شود، این حالت می تواند به شکل درد موضعی و با تب و لرز بروز کند، بنابراین اگر درد معده بدتر شد و یا این که دچار تب شدید به پزشک مراجعه کنید.
گیج هستید:
حالت گیجی می تواند نشانه بدتر شدن عفونت باشد؛ حتی ممکن است عفونت وارد جریان خون شده باشد و منابع زیادی از بدن مانند اکسیژن را مصرف کند به طوری که مغز به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کند و عملکرد مناسبی ندارد.


منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
اگه یه صدای شاتارااااخ از تو شیکم شنیدیم یعنی ترکیده؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علت شقاق در بارداری، درمان و نشانه های آن سوزش و خارش
  علائم اضطراب و استرس
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان