امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم چقدر است؟

#1
ب نام خدا

حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم چقدر است؟ 1

یکی از دغدغه های مهم کاربران اینترنت پرسرعت میزان حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم یا همان استریم است. اینکه چه مقدار حجم برای تماشای یک فیلم مورد نیاز است و یا برای تماشای فیلم بدون وقفه باید اینترنت ما چه سرعتی داشته باشد؟ از سوالات مهم کاربران اینترنت در سراسر دنیاست. با مطالعه ادامه این مقاله ما به هر دو سوال شما پاسخ خواهیم داد. همچنین این مقاله در مورد تماشای ویدئوهای اینستاگرام که با کیفیت 1080P نمایش داده می شود هم صادق است و شما می تونید میزان مصرف اینترنت خود در اینستاگرام را هم اندازی گیری کنید.

آنچه در این مطلب با آن آشنا خواهید شد
1. نکته مهم: تماشای آنلاین و یا دانلود فیلم از نظر میزان حجم مصرفی تفاوتی ندارد.
2. میزان سرعت و حجم مصرفی مورد نیاز برای تماشای فیلم با کیفیت 4K چقدر است؟
3. تماشای آنلاین فیلم با کیفیت HD چه میزان حجم از اینترنت مصرف می کند؟
3.1. رزولوشن 720P:
3.2. رزولوشن 1080P:
3.3. رزولوشن 2K:
4. تماشای آنلاین یک فیلم یک ساعته با کیفیت SD چقدر حجم اینترنت را مصرف می کند؟
5. اگر یک فیلم با کیفیت 320P را به صورت آنلاین تماشا کنید چقدر از حجم اینترنت شما، مصرف می کند؟
5.1. نکته اول:
5.2. نکته دوم:
6. هر گیگ چند ساعت فیلم است؟
7. میزان حجم مصرفی اینستاگرام چقدر است؟ دیدن هر ساعت فیلم در اینستاگرام چند گیگ حجم مصرف میکند؟
8. مصرف اینترنت آپارات چقدر است؟ هزینه دیدن فیلم در آپارت چقدر است؟
9. چگونه مصرف اینترنت آپارات را کاهش دهیم؟
نکته مهم: تماشای آنلاین و یا دانلود فیلم از نظر میزان حجم مصرفی تفاوتی ندارد.
میزان سرعت و حجم مصرفی مورد نیاز برای تماشای فیلم با کیفیت 4K چقدر است؟
تماشای فیلم با کیفیت UHD یا همون 4K در هر ساعت معادل 7.2 گیگ از اینترنت شما رو مصرف میکنه یعنی اگر شما یک فیلم سینمایی با مدت 1.5 ساعت را به صورت 4K تماشا کنید، 10.6 گیگ از حجم اینترنت خودتون رو از دست می دید.



اما برای اینکه بتونید یک فیلم با کیفیت UHD را آنلاین و بی وقفه تماشا کنید، باید به یک سرویس اینترنت با سرعت حداقل 16.3 مگ در اختیار داشته باشید بنابراین برای اینکار قید اینترنت ADSL را بزنید و از اینترنت وایرلس استفاده کنید چون حداکثر سرعتی که این سرویس می تونه در اختیار شما قرار بده 16 مگ هست که در صورت دسترسی کامل به این سرعت هم باز شما 0.3 مگ کم دارید.

تماشای آنلاین فیلم با کیفیت HD چه میزان حجم از اینترنت مصرف می کند؟
اول از همه باید بدانید که کیفیت HD در برگیرنده 3 سطح از رزولوشن است که به ترتیب به توضیح آنها و میزان حجم مورد نیازشون می پردازیم.

رزولوشن 720P:
در این سطح کیفیت تماشای هر ساعت فیلم نیازمند مصرف 0.9 گیگ حجم اینترنت است و شما برای تماشای بی وقفه فیلم با کیفیت 720P باید به یک سرویس اینترنت با سرعت 2.05 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

رزولوشن 1080P:
این سطح از کیفیت پر مصرف ترین رزولوشن برای تماشای آنلاین و حتی آفلاین فیلم است چون اکثر نمایشگرهای موجود آن را پشتیبانی می کنند و از همه مهمتر اینکه کیفیت تصویر مناسبی را هم در اختیار کاربر قرار می دهد.

حجم اینترنت مورد نیاز شما برای تماشای آنلاین یک ساعت فیلم با کیفیت تصویر 1080P معادل 1.5 گیگ بوده و حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز برای تماشای بی وقفه فیلم با کیفیت 1080P، یک سرویس اینترنت با سرعت 3.4 مگابیت بر ثانیه است.

رزولوشن 2K:
برای تماشای یک ساعت فیلم با کیفیت تصویر 2K شما نیازمند مصرف 3 گیگ از حجم اینترنت خودتون هستید. همچنین سرعت مورد نیاز برای تماشای آنلاین بی وقفه فیلم با کیفیت 2K، برابر با 6.82 مگابیت بر ثانیه می باشد.

تماشای آنلاین یک فیلم یک ساعته با کیفیت SD چقدر حجم اینترنت را مصرف می کند؟
رزولوشن 480P در هر ساعت 700 مگابایت از حجم اینترنت شما را مصرف می کند. همچنین برای تماشای بی وقفه این کیفیت تصویر به صورت آنلاین به اینترنت با سرعت حداقل 1.55 مگابیت بر ثانیه نیاز خواهید داشت.

اگر یک فیلم با کیفیت 320P را به صورت آنلاین تماشا کنید چقدر از حجم اینترنت شما، مصرف می کند؟
در این کیفیت هر ساعت تماشای فیلم معادل 300 مگابایت از حجم اینترنت شما را مصرف می کند. برای تماشای آنلاین و بی وقفه ویدئو با این کیفیت شما باید به یک سرویس اینترنت پرسرعت با سرعت حداقل 0.67 مگابیت دسترسی داشته باشید.

با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت حالا شما هم میدونید که تماشای آنلاین فیلم به چه حجمی نیاز دارد هم اینکه میدونید برای تماشای بی وقفه فیلم در این کیفیت ها حداقل باید اینترنت با چه سرعتی در اختیار داشته باشید، اما توجه شما رو به دونکته خیلی مهم در این رابطه جلب میکنم:

نکته اول:
شما باید سرعت اعلام شده برای تماشای هر کیفیت تصویر را به صورت اختصاصی در اختیار داشته باشید و همچنین اگر فقط حداقل سرعت اعلام شده را در اختیار دارید، نباید هنگام تماشای آنلاین فیلم هیچ استفاده دیگه ایی از اینترنت خودتون داشته باشید. معمولا سرور های ارائه کننده خدمات VOD مستقر در ایران مثل فیلیمو، نماوا، آیو، آپارات، میهن ویدئو، تماشا و نماشا را می توانید در ایران بدون وقفه تماشا کنید.

نکته دوم:
تماشای آنلاین فیلم از youtube و یا Netflix شما باید اینترنت بدون فیلتر در اختیار داشته باشید که در ایران امکان پذیر نیست، بنا براین اگر برای این کار از فیلتر شکن استفاده می کنید، باید میزان افت سرعتی که فیلتر شکن برای اینترنت پرسرعت شما ایجاد می کند را هم در نظر بگیرید.

در پایان به شما توصیه میکنم که اگر از فیلم بین های حرفه ایی هستید و تماشای فیلم با کیفیت کمتر از 4K شما را راضی نمیکند، بایستی از یک سرویس اینترنت وایرلس و یا فیبر نوری با سرعت بالاتر از 20 مگابیت بهره مند باشید. اما برای تماشای فیلم با سایر کیفیت ها یک خط اینترنت ADSL با ضریب اشتراک پایین برای شما کفایت می کند.

در پایان از شما درخواست می کنم که اگر محتوای این مقاله برای شما مفید بوده آنرا در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و یا برای دوستان خود ارسال کنید.

هر گیگ چند ساعت فیلم است؟
برای اینکه محاسبه کنیم هر گیگ چند ساعت فیلم است یا به عبارتی دیگر بدانیک با هر گیگ اینترنت می توان چند گیگ فیلم مشاهده کرد، باید به کیفیت فیلم مورد نظر دقت کنیم. اما به طور کلی با یک گیگ حجم ترافیک اینترنت می توان 6 دقیقه فیلم با کیفیت 4K یا UHD، بیست دقیقه فیلم با کیفیت 2K, چهل دقیقه فیلم با کیفیت 1024P یا همان فول HD و یک ساعت فیلم با کیفیت 720p دانلود و یا آنلاین تماشا کرد.

اما اگر بخواهید که یک فیلم یکساعت و نیمه را با یک گیگ ترافیک دانلود کنید باید کیفیت فیلم مورد نظر خود را روی 480p یا SD تنظیم نمایید. با این کیفیت تقریبا می توانید با یک گیگ اینترنت یک فیلم سینمایی کامل را تماشا کنید اما نمی توانید کیفیت بالایی را از آن توقع داشته باشید.

میزان حجم مصرفی اینستاگرام چقدر است؟ دیدن هر ساعت فیلم در اینستاگرام چند گیگ حجم مصرف میکند؟
کیفیت فیلم های اینستاگرام بستگی به سایز آنها دارد اول باید بدانید که ابعاد استاندارد فیلم در اینستاگرام به شرح زیر است:

سایز فیلم مربع اینستاگرام: 1080 در 1080 است

سایز فیلم افقی در اینستاگرام 1080 در 680 می باشد.

سایز فیلم عمودی در اینستاگرام 1080 در 1350 می باشد.


اما بطور متوسط دیدن هر ساعت فیلم در اینستاگرام تقریبا معادل 1.5 گیگ از حجم اینترنت شما را مصرف می کند.

مصرف اینترنت آپارات چقدر است؟ هزینه دیدن فیلم در آپارت چقدر است؟
یکی از نگرانی های کاربران ایرانی اینترنت این است که دیدن و فیلم در آپارات چقدر از حجم آنها را مصرف می کند و همچنین هزینه دیدن فیلم در آپارات چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید کیفیت های مختلف پخش فیلم در آپارات را بررسی کنیم.

کیفیت پخش فیلم در آپارات به ترتیب 1080P, 720p, 480p, 360p, 240p و 148p می باشد در نتیجه اگر شما با بالاترین کیفیت ممکن نیز در آپارات فیلم تماشا کنید حداکثر مصرف اینترنت شما برای تماشای آپارت برای هر ساعت تماشای فیلم 1.5 گیگ و با کیفیت 720p نیز 1 گیگ خواهد بود.

حالا و با دانستن این موضوع کافی است که قیمت هر گیگ اینترنتی که خریداری می کنید را از شرکت خدمات دهنده اینترنت خود پرسیده و در حجم اینترنت مصرفی آپارات ضرب کنید تا هزینه تماشای هر ساعت فیلم در آپارات را بدست آورید.

چگونه مصرف اینترنت آپارات را کاهش دهیم؟
برای اینکار کافی است که در پنجره ویدوئو روی تنظیمات یا علامت چرخ دنده کلیک کنید و بعد روی کیفیت کلیک کنید و کیفیت فیلم مورد نظر خود را از حالت اتومات برداشته و روی کیفیت مد نظر خود قرار دهید. به عنوان مثال اگر قصد تماشای فیلمی را دارید که فقط صدای آن برایتان اهمیت دارد، کافی است که کیفیت را روی 148p قرار دهید تا حجم مصرفی تماشای آپارات به شدت کاهش یابد اگرچه با اینکار کیفیت فیلم نیز کاهش خواهد داشت اما در کیفیت صدا تفاوتی چشمگیری مشاهده نخواهید کرد.
خلاف قوانین؟! تکراری؟! بی کیفیت؟! اسپمزا؟! اسپم؟!کم محتوا؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویلای دو خوابه و ارزان قیمت در نزدیکی دریا در شهر رامسر (:
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
Information 
اگر سرعت اینترنت بیشتر باشه حجم مصرفی هم کمتر میشه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ
 سپاس شده توسط ☪爪尺.山丨几几乇尺☪


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چطور توی اینستاگرام آنلاین باشم و کسی نفهمه؟
  اسکریپت ویرایشگر آنلاین تصاویر Pixie نسخه 2.1.3
  فیلم آموزشی ساخت ماتریکس هکری همانند فیلم ها ، اختصاصی
  بهترین مترجم آنلاین متن در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰
  تلگرام چقدر از ترافیک اینترنتی شما را مصرف می‌کند؟
Video خلاقیت در طراحی سایت فروشگاهی آنلاین
  انجمن آنلاین‌تان را آفلاین مرور کنید!
  بالا بردن فروش طراحی سایت با دنیای آنلاین
  نرم افزار دانلود ویدیوهای آنلاین Bigasoft Video Downloader Pro 3.6
  دانلود نرم افزار پخش موسیقی آنلاین Freemake Music Box

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان