امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حقایق جالب وباورنکردنی

#1
آبشار زیر آب

حقایق جالب وباورنکردنی 1

سواحل جنوب غربی موریتیس به نظر می رسد در حاشیه یک آبشار در حال غوطه ور شدن و طغیان قرار دارد، اما این حاشیه فقط یک توهم بصری است. جریان های چرخشی اقیانوس که دارای گل و لای و ماسه هستند ، الگوی عجیبی در آن ایجاد کردند که تصویر آبشاری که در زیر آب قرار دارد می دهد.

بزرگ ترین جاندار جهان، قارچ

حقایق جالب وباورنکردنی 1

وقتی صحبت از بزرگ ترین موجودات زنده روی زمین می شود می توان به راحتی در مورد نهنگ های آبی، فیل ها و درختان فکر کرد و حتی ممکن است صخره های مرجانی بزرگترین مجموعه مخلوقات به شمار بیایند. اما بزرگترین ارگانیسم گزارش شده قارچ آرمیلاریا (Armillaria) است. در سال ۱۹۹۲ یکی از انواع این قارچ ها در میشیگان در مساحتی به اندازه ۳۷ هکتار پیدا شد. اما اخیرا تیم هایی که در حال بررسی یک درخت مرموز بودند، متوجه شدند که قارچ عظیم الجثه ای که حداقل۲۰۰۰ هکتار را پوشش می دهد و تخمین زده می شود که هزاران سال قدمت داشته باشد در میان آن درخت وجود دارد.

یادداشت های مادام کوری هنوز رادیواکتیو هستند!

حقایق جالب وباورنکردنی 1

دست نوشته های مادام کوری، برنده دو جایزه نوبل شیمی و فیزیک و کاشف اورانیوم و پولونیوم، هنوز رادیواکتیو هستند و محققانی که مایل به مطالعه آن ها هستند باید برای این کار برگه رضایت امضا کنند. هنوز هم بعد از گذشت بیش از ۱۰۰ سال بسیاری از وسایل شخصی کوری از جمله لباس، مبلمان، کتاب آشپزی و یادداشت های آزمایشگاهی وی در خود اشعه رادیواکتیو در بر دارند و تا ۱۵۰۰ سال دیگر رادیواکتیو باقی خواهند ماند.

عجیب ترین پیام اضطراری

حقایق جالب وباورنکردنی 1

در سال ۱۹۴۸ میلادی، کشتی هایی که در حال عبور از مالزی بودند، پیغام های اظطراری عجیبی دریافت کردند. کشتی های آمریکایی با سیگنال هایی از سوی یک کشتی هلندی به نام «SS Ourang Medan» مواجه شدند. پیغام به این شرح بود: “تمام افسران به همراه کاپیتان مرده اند. احتمالا تمام کارکنان کشته شده اند؛ من در حال مرگ هستم.”

هنگامی که کشتی ها برای نجات آن ها به محل مراجعه کردند، تمام خدمه و افسران را مرده و در حالتی شبیه به یخ زدن پیدا نمودند. در چهره های آن ها ترس و وحشت زیادی وجود داشت و دست هایشان نیز به صورت کشیده قرار گرفته بود. حتی سگ آن ها نیز به همین شکل جانش را از دست داده بود. نکته ترسناک این بود که هیچ جراحتی روی بدن آن ها دیده نمی شد.

زیبایی دردناک آسیایی

حقایق جالب وباورنکردنی 1

در گذشته بانوان چینی پاهای خود را می بستند و به این ترتیب از رشد آن ها جلوگیری می شد. این کار به این دلیل انجام می گرفت که داشتن پاهای کوچک به عنوان مظهر زیبایی و زنانگی به شمار می رفت. همین امر سبب می گشت که پاهای آن ها بد فرم شوند.

مرغی که ۱۸ ماه بدون سر زنده ماند

حقایق جالب وباورنکردنی 1

این ماجرا به عبارت «مثل مرغ سر کنده است» معنای جدیدی می‌دهد. در سال ۱۹۴۵ یک کشاورز سر یکی از مرغ هایش را برید، ولی نه تنها مرغ نمرد بلکه در مزرعه می‌دوید و رفتار معمولی داشت. وقتی مرغ سرش را از دست می‌دهد، مغزش هم از دست می‌دهد، اما نخاع تا مدت کوتاهی از اکسیژن باقی مانده استفاده می‌کند. در این مورد خاص این فرآیند به طور عجیبی طولانی شد. این مرغ به سرعت مشهور شد و صاحبش با قطره چکان غذا را وارد مری او می‌‌کرد. بنابراین مرغ ۱۸ ماه بدون سر زنده ماند و بعد تسلیم سرنوشت شد.

جنگلی با روح های سرگردان

حقایق جالب وباورنکردنی 1

جنگل «آئوکیگاهارا» یکی از وحشتناکترین مناطق ژاپن به شمار میرود؛ جایی که به اعتقاد مردم این کشور «یورئی»ها یا روحهای سرگردان در میان شاخ و برگ درختان این جنگل مخوف پرسه میزنند و با زمزمهای آرام از مرگ میگویند. هرچند وزش باد و پیچیدن آن در میان شاخ و برگ درختان این جنگل باعث به وجود آمدن
چنین صدای مخوفی میشود اما سابقه این مکان رعب آور باعث شده خیلیها از تنها ماندن در جنگل آئوکیگاهارا هراس داشته باشند.آئوکیگاهارا که بین محلیها با نام «جنگل تاریک» هم شناخته میشود و در کوهستان فوجی قرار گرفته و همه جای آن از درختهای انبوه انباشته شده است.
نکته عجیب اینجاست که خیلیها معتقدند این جنگل، بهترین مکان برای مردن است! تعداد زیاد خودکشیهای انجام گرفته در این جنگل هم به این شایعات دامن زده و اینطور به نظر میرسد که شاخ و برگ درختان، افرادی را که در این جنگل تنها میمانند به مرگ دعوت میکند.
نکته جالب اینجاست که اگر کسی قدم به این جنگل تاریک بگذارد، از همان ابتدا در گوشه و کنار آن با تابلوهایی روبه رو میشود که روی آنها جمله هایی مثل «لطفا در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.» یا «قبل از اینکه تصمیم به خودکشی بگیرید با پلیس مشورت کنید.» نوشته شده است! اما هیچ کدام از این راهکارها نتیجه مطلوبی نداشته‌اند و خودکشیها در آئوکیگاهارا همچنان ادامه دارد.

سپاس همانند خاموش کردن برق اضافه فراموش نشود
خسته کننده‌ترین برنامه کهکشان راه‌شیری:"انسان (زنده)، تکرار: هرروز"
پاسخ
 سپاس شده توسط _sehun_
آگهی
#2
واای چه جایه باصفایی
پاسخ
 سپاس شده توسط _ƇRAƵƳ_


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حقایق جالب زنان ودختران که نمیدانستید(ورود آقایان اکیداممنوع)
  حقایق جالب درباره سیب زمینی
  حقایق جالب درباره مسائل روانشناسی
  حقایق جالبی درباره پیانو که نمی‌دانستید!!
  دروغ گفتن و حقایق بسیار جالب آن
  حقایق جالب در مورد گیتار
  حقایق علمی در مورد اختاپوس ها
  بدن انسان: آناتومی، حقایق و کارکردها
  حقایق و دانستنی های جالب از دنیای گرگ ها
  حقایق غیر قابل باوری که از شنیدن‌شان حیرت زده خواهید شد+تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان