امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

داروی استاتین عفونت باکتریایی خون را کاهش می دهد

#1
داروی استاتین عفونت باکتریایی خون را کاهش می دهد 1
داروی استاتین برای کاهش چربی خون تجویز می شود و طبق امار از هر چهار نفر 40 سال به بالا، یک نفر از این دارو استفاده می کند.
قرص استاتین داروی ضد چربی خون
آتورواستاتین یک استاتین یا مهارکننده آنزیم 3HMG COA. هیدروکسی ـ 3. متیل گلوتاریل کوآنزیم A) ردوکتاز و یک داروی تنظیم کننده چربی خون با عملکرد بر روی چربی های پلاسما است.
در اثر مصرف دارو در درمان هیپرلییدمی، LDL کلسترول، تری گلیسیریدها و آپولیپوپروتئین B کاهش یافته و HDL کلسترول افزایش می یابد.اشکال داروئی موجود در دنیا شامل قرص های 20mg ،10mg و 40mg هستند.
مطالعات محققان نشان می دهد استاتین علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی، خطر ابتلا به عفونت خون باکتریایی استافیلوکوک اورئوس را به میزان 27 درصد کاهش می دهد.
محققان بیمارستان های دانشگاهی Aalborg و Aarhus در دانمارک و بیمارستان Seville در اسپانیا با بررسی اطلاعات پزشکی حدود 30 هزار نفر به مدت 12 سال دریافتند مصرف استاتین احتمال عفونت خون باکتریایی استافیلوکوک اورئوس را کاهش می دهد. این عفونت بسیار جدی است و می تواند منجر به مرگ بیمار شود. مطالعات بیشتری برای تاثیر این دارو بر دیگر عفونت ها در دست بررسی است.
استاتین پرکاربردترین داروی کاهش دهنده چربی خون است و بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، از هر چهار فرد 40 سال به بالا، یک نفر از این دارو استفاده می کند. این دارو معمولا برای کاهش چربی خون و جلوگیری از تصلب شرایین تجویز می شود.
مطالعات جدید محققان دانشگاه بریستول در انگلیس با بررسی 3.2 میلیون پرونده پزشکی نشان می دهد استاتین از ترومبو آمبولی وریدی (VTE) جلوگیری می کند. حرکت لخته در داخل وریدهای عمقی را ترمبوآمبولی می نامند. مطالعات نشان می دهد استاتین خطر بروز VTE را 15 تا 25 درصد کاهش می دهد. VTE یکی از مهمترین دلایل حمله قلبی و سکته مغزی است.
داروی استاتین عفونت باکتریایی خون را کاهش می دهد 1
کاربردهای استاتین
البته داروی استاتین با برخی داروها تداخل دارد و باید تحت نظر پزشک مصرف شود؛ ولی این مطالعه دستورالعمل های جدیدی را برای درمان بیماری های قلبی پیش روی محققان قرار می دهد.
چندی پیش نیز محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون دریافتند استاتین کاربرد دیگری نیز دارد و مرگ و میر بیماران مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان و آرتریت پسوریاتیک را تا یک سوم کاهش می دهد.
اسپوندیلیت آنکیلوزان شکلی از آرتریت است که با التهاب مفاصل در ستون فقرات و مناطق دیگر بدن بروز می کند. شایع ترین علایم این بیماری، درد و سفت شدن کمر و قسمت پشت بدن است. این بیماری معمولا در اواخر دوران بلوغ و اوایل جوانی بروز می کند.
ورم مفاصل پسوریاتیک نوعی آرتریت مزمن است که با التهاب پوست و مفاصل همراه است. این حالت معمولا بین 30 تا 50 سالگی بروز می کند و در افراد مبتلا به پسوریازیس شایع تر است. معمولا این بیماران در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار دارند که مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود.
نتایج این مطالعه در Mayo Clinic Proceedings منتشر شده است.

منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  6 ترفند آشپزی برای کاهش کلسترول
  میوه هایی که برای کاهش اشتها معجزه می کند!
  دلایلی مهم برای دوری از پلاستیک ها و کاهش مصرف آنها
  5 روش یوگا برای کاهش استرس
  عفونت قارچي را با اين روغن برطرف کنيد
  داروی جدید حملات میگرن را کاهش میدهد
  داروی “ویتاگنوس” برای بانوان عوارض و کارکرد این دارو
  اطلاعاتی در مورد داروی “سنکل” و موارد مصرف آن
  قرص لاغری و داروی ضد چاقی ساخته شد!
  عقاید غلط در مورد کاهش وزن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان