امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اثر منفی مصرف غذاهای ناسالم بر یادگیری کودکان

#1
اثر منفی مصرف غذاهای ناسالم بر یادگیری کودکان 1
 
رابطه یادگیری کودکان با تغذیه صحیح
والدین با شروع فصل درس و مدرسه باید توجه بیشتری به تغذیه دانش آموزان داشته باشند و مواد غذایی سالمی را برای وعده های غذایی و میان وعده دانش آموزان انتخاب کنند زیرا مصرف مواد غذایی ناسالم باعث کاهش رشد ذهنی و یادگیری دانش آموزان می شود.
بدترین غذاها برای یادگیری دانش آموزان چیست؟
بررسی نتایج دروس ریاضی، علوم و خواندن در بچه های 10 تا 11 سال نشان می دهد دانش آموزانی که بیشتر از فست فود استفاده می کنند ( 4 تا 6 بار در هفته) از نظر موفقیت تحصیلی تا 20% پایین تر از دانش آموزانی هستند که تغذیه سنتی دارند. همچنین دانش آموزانی که یک تا سه بار در هفته از این غذاها مزه چشی می کنند تنها در دروس ریاضی نمرات کمتری دارند. این مسئله نشان می دهد که درک مفاهیم ریاضی با تغذیه ارتباط بیشتری دارد.
این نتایج مستقل از از دیگر عوامل مانع رشد شناحتی کودکان مانند سلامتی، وزن، سطح اجتماعی اقتصادی، زمان تماشای تلویزیون، بی تحرکی و… است.
تغذیه صحیح؛ مؤثر در یادگیری
تاثیر سوء فست فودها در روند یادگیری دانش آموزان به این دلیل است که این غذاها از نظر ریزمغذی های ضروری برای رشد شناختی بسیار پایین هستند و از طرفی مقدار خیلی زیادی چربی و قند دارند که این دو ماده بر حافظه و روند یادگیری بچه ها تاثیر می گذارند.
اثر منفی مصرف غذاهای ناسالم بر یادگیری کودکان 1
تغذیه صحیح نقش موثری در تغذیه دانش آموزان دارد.
شیوه غذاخوردن قطعا نقش اساسی در هر سطح و هر سنی دارد. تغذیه سالم و متعادل در حفظ سلامت جسمی و ذهنی مؤثر است و متضمن موفقیت تحصیلی دانش آموزان خواهد بود.
میان وعده های مدرسه:
گاهی اوقات والدین توجهی به تغذیه ندارند و برای میان وعده تنقلات مضر را در کیف بچه ها قرار می دهند. اما این نگرانی وجود دارد که با ادامه این روند، پس از مدتی، کودکان دیگر ذائقه شان در مورد مصرف مواد غذایی مناسب تغییر یافته و به مصرف فرآورده های غذایی روی بیاورند.
این فرآورده ها که در بسیاری از موارد دارای مقادیر زیادی از انرژی می باشند، دارای مقادیر اندک و نامناسبی از ریزمغذی ها بوده و تعادل مناسب را در برنامه غذایی کودک ایجاد نمی کنند.
بر این اساس بهتر است مادران گرامی، ساندویچ های خانگی با همان ترکیبات ذکر شده در صبحانه و نیز انواع میوه هایی که شسته شده و درون کیسه فریزر آماده مصرف می باشند، را برای کودک به عنوان میان وعده مدرسه تهیه و درون کیف او قرار دهند.
باید بچه ها را به خوردن آب تشویق و ترغیب کنید. نوشیدنی های شیرین مثل ساندیس و آبمیوه های مصنوعی برای یک رژیم غذاییسالم توصیه نمی شود. مصرف سه وعده در روز لبنیات برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن ضروری است. بهتر است تا حد ممکن از لبنیات کم چرب استفاده شود.

منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان