امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هنری هفتم (انگلستان)

#1
هنری هفتم (به انگلیسی: Henry VII of England) (زادهٔ ۲۸ ژانویه ۱۴۵۷ در دایفد، ولز – درگذشتهٔ ۲۱ آوریل ۱۵۰۹ در انگلستان) که تا پیش از نشستن بر تخت پادشاهی هنری تودور (به انگلیسی: Henry Tudor) نام داشت، پادشاه انگلستان و فرمانروای ایرلند (لرد ایرلند) بین سال‌های ۱۴۸۵ تا ۱۵۰۹ بود. او نخستین فرمانروای خاندان تودور در انگلستان به حساب می‌آید.
هنری هفتم با شکست دادن و قتل ریچارد سوم در نبرد بازورث فیلد با پایان دادن به جنگ رزها خود و خاندانش را به قدرت رساند. بدین ترتیب او آخرین پادشاه انگلستان نام گرفت که با پیروزی در میدان نبرد به سلطنت رسیده‌است. پس از پایان جنگ داخلی هنری هفتم با موفقیت ثبات و آرامش را به کشورش بازگرداند.
دوره سلطنت هنری هفتم با نوآوری‌های اقتصادی، اداری و دیپلماتیک همراه بود. حمایت او از صنعت پشم ریسی انگلستان و تجارت خارجی موجب شکوفایی پایدار اقتصادی این کشور شد. گفته می‌شود هنری هفتم با اجتناب زندگی مصرفانه، به دنبال ایجاد منابع درآمدی جدید برای کشورش بود. با وجود این که پس از مرگ او رد پاهای گسترده‌ای از فساد در این بخش کشف شد، نظام مالیاتی سازمان یافته از این فعالیت‌های جدید، به توان مالی دولت ثبات بخشید.
هنری هفتم پس از ۲۴ سال حکومت در ۵۲ سالگی درگذشت و پسرش با عنوان هنری هشتم جانشین او شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هنری هفتم (انگلستان) 1
هنری هفتم در ۲۸ ژانویه ۱۴۵۷ در قلعهٔ پمبروک در دایفد در ولز زاده شد. او نوهٔ اوئن تودور و کاترین والوا، بیوهٔ هنری پنجم بود. هنری از خاندان تودور بود و تا پیش از رسیدن به سلطنت انگلستان، هنری تودور نام داشت. او در ۱۴۸۵ موفق به شکست و کشتن ریچارد سوم، پادشاه وقت انگلستان در نبرد بازورث فیلد از سری جنگ رزها شد و خود با عنوان هنری هفتم به جای او بر تخت پادشاهی نشست. ریچار سوم از دودمان یورک بود و هنری، دودمان تودور را بنیان نهاد و خود نخستین پادشاه آن شد. او با الیزابت یورک ازدواج کرد و پیمان صلحی را با فرانسه منعقد ساخت. هنری هفتم تا زمان مرگش در ۲۱ آوریل ۱۵۰۹ پادشاه انگلستان بود و پس از او، پسرش هنری هشتم بر تخت شاهی این کشور نشست.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  Story|چارلز دوم انگلستان
Book Story|جیمز دوم انگلستان
  عکس های هنری پادشاهان اتریشی[مارگراف اتریش]
  جان، پادشاه انگلستان
  هنری چهارم (انگلستان)
  ریچارد یکم انگلستان
  نوادگان ادوارد سوم انگلستان
  ادوارد سوم انگلستان
  هنری هشتم
  مصوبه‌های ۱۷۰۷ اتحاد انگلستان و اسکاتلند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان