امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فلیپه سوم

#1
فیلیپ سوم (به اسپانیایی: Felipe III) (۱۴ آوریل ۱۵۷۸–۳۱ مارس ۱۶۲۱) پادشاه اسپانیا و پرتغال بود و تا زمان مرگش در آن سرزمین‌ها فرمان راند. پس از مرگ فیلیپ دوم اسپانیا، وی به حکومت اسپانیا رسید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فلیپه سوم 1
او از سال اول پادشاهی بی‌کفایت بود و عملاً تمام قدرت خود را به صدراعظم دوک لرما واگذار کرد. دوک‌لرما استقلال هلند را به رسمیت شناخت، جدایی هلند از اسپانیا ضربه‌ای سخت بر مقام و موقعیت اسپانیا وارد ساخت.
در دورهٔ فیلیپ سوم، پادشاهی اسپانیا همچنان حضور مسلمانان را تهدیدی برای امنیت خود تلقی می‌کرد. مسلمانان، قصد داشتند با مسلمانان آفریقا، ترکان عثمانی و هانری چهارم پادشاه فرانسه علیه اسپانیا متحد شوند. از سوی دیگر، مسلمانان نوشیدن شراب و مصرف گوشت را تحریم کرده بودند، و در نتیجه همهٔ مالیاتی که بر این کالاها بسته شده بود، به مسیحیان اسپانیا تحمیل می‌شد.
از سوی دیگر، خوان دریبرا، اسقف والنسیا اظهار نگرانی کرد که مسلمانان که به ندرت مجرد می‌ماندند، فرزندان بیشتری داشته باشند و بر مسیحیان قدیمی مسلط شوند. خوان دریبرا، از فیلیپ سوم درخواست کرد که دستور بدهد همهٔ مسلمانان و مسلمان‌نژادهای بزرگ‌سال اسپانیا، اخراج شوند. دوک‌لرما نیز موافقت کرد که همهٔ مسلمان‌ها و مسلمان‌نژادهای اسپانیا، به آفریقا بروند. در نتیجه کوچ اجباری اقوام مسلمان‌نژاد به آفریقا آغاز شد. مسلمانان اسپانیا عموماً صنعتگر و کشاورز بودند، و از پرکارترین به‌شمار می‌رفتند، و در نتیجه کوچ اجباری ایشان، اسپانیا را از تجربیات و قابلیت‌های این طبقهٔ کارآزموده محروم ساخت.
تا سال ۱۶۱۸، اسراف پادشاه و درباریان، رشوه‌خواهی کارمندان، و هرج و مرج امور اقتصاد اسپانیا، سبب شد که این پادشاهی رو به انحطاط گذاشت و از عظمت و شکوه دوران شارلکن فاصله گرفت.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فلیپه چهارم
  فلیپه دوم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان