امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهر زیبای دالاس در امریکا.

#1
دالاس (به انگلیسی: Dallas)، چهارمین بزرگترین کلان-شهر آمریکا و نهمین شهر بزرگ در آمریکا (در محدوده شهری)، و سومین شهر بزرگ در ایالت تگزاس (در محدوده شهری) است. دالاس نقطه تمرکز کلان‌شهر دالاس-فورت وورث است بطوریکه بر طبق گزارش اداره آمار آمریکا، جمعیت دالاس در آخرین تخمین اداره سرشماری آمریکا در سال ۲۰۱۸ برابر بود با ۱٫۳۴۵٫۰۴۷ نفر و جمعیت کلان‌شهر دالاس روی هم در سال ۲۰۱۸ برابر ۷٫۸۰۰٫۹۹۱ نفر تخمین زده شده.
دالاس از دوران قدیم بخاطر صنعت نفت، پنبه و خطوط راه‌آهنش شهر بسیار مهمی محسوب می‌شده. خود شهر دالاس در سال ۱۸۴۱ شکل گرفت ولی در فوریه ۱۹۵۶ رسماً به عنوان یک شهر معرفی شد. اقتصاد دالاس امروزه بر پایه بانکداری، تجارت، صنعت نیرو، خدمات مخابراتی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل، خدمات درمانی و تحقیقات پزشکی استوار است. مرکز چندین شرکت بزرگ در جهان در دالاس قرار دارد. از جمله جی. سی. پنی، ساوت‌وست ایرلاینز، امریکن ایرلاینز، ای‌تی اند تی، و اکسان‌موبیل. اقتصاد کلان-شهر دالاس نیز جزء اقتصادهای برتر آمریکا بوده و با ۵۳۵٬۴۹۹ میلیون دلار تولید ناخالص داخلیرتبه چهارم بزرگترین اقتصاد در میان شهرهای آمریکا را دارد. دالاس امروزه مرکز ۲۴ شرکت فورچون ۵۰۰ می‌باشد. در سال ۲۰۱۳ و با موفقیت در توسعه اشتغال و کاهش بیکاری، این منطقه کلان‌شهری با داشتن بیش از ۳ میلیون شغل غیر کشاورزی توانست به چهارمین مرکز اشتغال‌زایی در آمریکا تبدیل شود و امروزه همچنان از مراکز بزرگ اشتغال در آمریکا می‌باشد.
در سال ۱۸۱۹ و بر اساس پیمان فلوریدا که بین آمریکا و اسپانیا امضاء شد، رودخانه‌ای به نام رودخانه سرخ در نواحی جنوبی آمریکا، مرز رسمی‌ای بین آمریکا و اسپانیای نو ایجاد می‌کرد که بر این اساس، منطقه فعلی شهر دالاس به شکل رسمی جزئی از خاک اسپانیا محسوب می‌شد. این منطقه همچنان تا سال ۱۸۲۱ تحت حاکمیت اسپانیا بود تا اینکه کشور مکزیک از استعمار اسپانیا اعلام استقلال کرد و بدین ترتیب منطقه فعلی وارد ایالت تجاس در کشور مکزیک شد. چندی بعد و در سال ۱۸۳۶، جمهوری تگزاس نیز از مکزیک اعلام استقلال و تشکیل می‌شود. در نهایت در سال ۱۸۴۵ جمهوری تگزاس به خاک کشور آمریکا ضمیمه شده و در ۲ فوریه ۱۸۵۶ شهر دالاس به شکل رسمی تشکیل می‌شود.
شاید دلیل اصلی توسعه دالاس را بتوان به دلیل وجود راه‌آهن دانست. خطوط راه‌آهن باعث شد این شهر تبدیل به نقطه ارتباطی بین هیوستون و چند شهر دیگر که آن‌ها نیز خط آهن داشتند شود. به همین دلیل صنایع کوچک دالاس همچون چرم کم‌کم روند روبه رشدی را طی کردند. در نتیجه با گسترش راه‌آهن به دالاس، این شهر شروع به پیشرفت کرده و مرکز ارتباطی بین چندین شهر شد. همچنین با استفاده از موقعیت بدست آمده، صنایع خود را گسترش داده و تبدیل به یک شهر صنعتی می‌شود که کارگران زیادی را از ایالت تکزاس به سوی خود جذب می‌کرد.
سپاس و نظر یادتون نره.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی
#2
شهر زیبای دالاس در امریکا. 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart ارومیه و دیدنی های شهر زیبای ارومیه
  پلهای زیبای راه آهن
  روستای زیبای شیمن ؛ ایذه - خوزستان
  هتل زیبای 15 طبقه زير زميني در چين ، عکس
  10تا از ناشناخته ترین جاذبه های زیبای دنیا
  عکس هایی از طبیعت بکر و زیبای کشور کوبا
  منحصر بفردترین عمارت کلبادی و زیبای ساری (عکس)
  ..ـمکان های زیبای فراموش شدهـ..
  35 جاده شگفت‌انگیز و زیبای دنیا +عکس
  عکس هایی دیدنی از عجایب زیبای صحرای سفید برزیل

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان