امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کباب پز تابشی – طرز تهیه کباب ششلیک در خانه با سس ورستر شایر

#1
کباب پز تابشی خانگی محصول شرکت  است.  به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی، انواع کباب پز تابشی، کباب پزتابشی اتوماتیک، کباب پز بدون دود، کباب پزتابشی خانگی بدون دود، کباب پز خانگی استاندارد، کته پز ریلی، فر پیتزا ریلی، سرخ کن دو سبده و غیره در نظر دارد با ارائه مجموعه مقالاتی در خصوص روش‌های طبخ غذا، به مشتریان خود در این زمینه کمک کند.
با توجه به تداوم شرایط کرونا در کشور اکثر افراد از رفتن به رستوران‌ها و تجمع در محیط‌های شلوغ پرهیز می‌کنند. عدم تجمع در رستوران‌ها و سفر نکردن‌ها به کنترل بیماری کرونا کمک زیادی می‌کند. با توجه به همین شرایط هم امروزه اکثر افراد اقدام به تهیه کباب پزهای خانگی کرده‌اند. بااین‌حال مشکل دود و بوی این نوع کباب پزها در خانه‌ها مخصوصاً خانه‌های آپارتمانی به مهم‌ترین دغدغه دوستداران کباب تبدیل‌شده است.
برای حل این مشکل شرکت  به‌عنوان مخترع و تولیدکننده تخصصی کباب پز تابشی خانگی اقدام به تولید و ارائه کباب پز تابشی خانگی در دو مدل کرده است. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود هرکدام از این کباب پزهای تابشی را خریداری کرده و در منزل خود هر نوع کبابی که دوست دارید را طبخ کنید.


طرز تهیه کباب ششلیک در خانه با استفاده از سس ورستر شایر –  کباب پز تابشی محصول
در این مقاله ما سعی داریم به شما روش طبخ کباب ششلیک شاندیز را در خانه با استفاده از کباب پز تابشی توضیح دهیم. شما می‌توانید این کباب خوشمزه را به‌راحتی در خانه طبخ کرده و از آن به‌عنوان یک غذای عالی و خوشمزه استفاده نمایید. در یک مقاله دیگر ما نحوه طبخ کباب ششلیک را با ماست توضیح داده بودیم. در این مقاله ما از سس ورستر شایر برای مزه دار کردن گوشت استفاده می کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
کباب ششلیک یکی از غذاهای محبوب در ایران است. این نوع کباب در بین کشورهای ایران، روسیه و حتی مغولستان بسیار محبوب است. اصل کباب ششلیک با گوشت بره تهیه می‌شود بااین‌حال در بعضی از مناطق از گوشت گاو و گوشت خوک هم استفاده می‌شود.
کباب ششلیک که در ایران با عنوان کباب ششلیک شاندیز شناخته می‌شود یکی از انواع کباب خوشمزه و البته گران‌قیمت است. دلیل نام‌گذاری این کباب به‌عنوان کباب ششلیک شاندیز هم طبخ گسترده این کباب در منطقه شاندیز مشهد است. درواقع کباب ششلیک شاندیز مشهد را می‌توان بهترین نوع این کباب دانست که در ایران طبخ می‌شود. البته امروزه ششلیک شاندیز در شهرهای دیگر هم طبخ می‌شود و از مشهد تا شمال و حتی قشم و کیش هم ششلیک شاندیز را طبخ می‌کنند.

مواد لازم برای کباب ششلیک شاندیز برای 4 نفر

در این مقاله ما قصد دریم طرز تهیه کباب ششلیک در خانه را به شما آموزش بدهم. روش پخت ششلیک در خانه با نوع رستورانی آن و مخصوصاً ششلیک شاندیز خیلی تفاوتی ندارد. برای طبخ بهتر و عالی‌تر کباب ما از کباب پز تابشی خانگی استفاده می‌کنیم. این کباب پز با عنوان کباب پز بدون دود و کباب پز خانگی استاندارد نیز شناخته می‌شود.

دنده گوسفند:680 گرم
نمک: به‌اندازه لازم
سیر:2 حبه
سرکه سیب:1 قاشق چای‌خوری
روغن‌زیتون:2 قاشق چای‌خوری
سس تند: به میزان دلخواه
زعفران دم‌کرده: دوسوم استکان
پیاز: 3 عدد بزرگ
کره: 100 گرم
سس ورستر شایر:2 قاشق چای‌خوری


معرفی سس ورستر شایر – یکی از معروف ترین سس ها برای مزه دار کردن گوشت و ماهی

سس ورستر شایر یک چاشنی و طعم‌دهنده عالی برای انواع گوشت و مرغ و ماهی است. به‌عنوان طعم‌دهنده سس‌ها نیز بسیار استفاده می‌شود. این سس پر از ادویه‌های مختلف است. شما می‌توانید این سس را از فروشگاه‌ها تهیه کنید. نسخه‌های خانگی این سس هم وجود دارد که در آن از انواع ادویه‌ها استفاده‌شده است.درصورتی‌که سس ورستر شایر در اختیار ندارید می‌توانید ادویه‌ و مواد زیر را باهم ترکیب کرده و آن‌ها را به‌عنوان سس ورستر شایر استفاده کنید.

مواد لازم :

روغن‌زیتون: 2 قاشق چای‌خوری
پیاز خردشده: 1 عدد
فلفل سبز بدون هسته و خردشده: 1 عدد
سرکه: 2 فنجان
شربت ذرت: 1 و 1/2 فنجان
آب:1 فنجان
لیموشیرین پوست‌کنده و درشت خردشده: نصف لیمو
ترب سفید رنده شده: 2 قاشق غذاخوری
فیله ماهی خشک و خردشده: 1 و 1/2 قاشق غذاخوری
سیر خردشده: 2 حبه بزرگ
نمک: 1 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: 3/4 قاشق چای‌خوری
میخک پودر شده: 1/8 قاشق چای‌خوری
طرز تهیه سس ورستر شایر

روغن‌زیتون را داخل ماهیتابه بزرگی ریخته و روی حرارت ملایم گرم می‌کنیم. پیاز و فلفل سبز را اضافه کرده حدود 3 دقیقه روی حرارت می‌گذاریم تا پیاز نرم شود.
سرکه، شربت ذرت، آب، لیمو، ترب سفید، ماهی، سیر، نمک، فلفل سیاه و میخک را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به جوش بیاید. سپس حرارت را کم می‌کنیم و حدود 40 دقیقه روی حرارت کم می‌گذاریم تا کم‌کم بجوشد و اندازه آن به 3 فنجان برسد. در این مدت هم چند دقیقه یک‌بار هم می‌زنیم. سس را در ظرف موردنظر (نباید آلومینیومی باشد) می‌ریزیم و روی ظرف را می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم سس خنک بشود.

نکته در مورد نگهداری سس ورستر شایر:

از این مقدار مواد اولیه 3 فنجان سس به دست می‌آید.
این سس در یخچال در ظرف دربسته به مدت 1 هفته قابلیت نگهداری دارد.
از این سس برای مزه دار کردن انواع گوشت کبابی و ماهی کباب استفاده می‌شود.
این سس یکی از معروف‌ترین سس‌های دنیا برای مزه دار کردن گوشت در هنگام کباب کردن است.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

شما می توانید از طریق صفحات اجتمایی ما در اینستاگرام ، و یا با جست جو کردن محصول مورد نظر خود در صفحات نماشا، آپارات و همچنین جست و جو کردن آگهی های تبلیغاتی ما در سایت دیوار، با محصولات ما آشنا شوید.



روش پخت ششلیک در خانه با استفاده از کباب پز خانگی استاندارد

مرحله اول – آماده کردن گوشت برای طبخ کباب ششلیک شاندیز

در این مرحله باید پوست‌های اضافه را از روی دنده‌ها جدا کنیم. لازم نیست در این مرحله دنده‌ها را خردکنید. بهتر است که دنده‌ها را خوب شسته و سپس آن‌ها را با استفاده از یک دستمال نخی خوب خشک‌ کنید. این کار باعث می‌شود که در هنگام کباب کردن، گوشت‌ها خشک بوده و بهتر کباب شوند.
گوشت‌های خشک ‌شده را در یک ظرف جداگانه قرار داده و در یخچال قرار دهید. مراقب باشید که گوشت برای طولانی‌مدت در دمای اتاق قرار نگیرد چراکه فاسد می‌شود.
بعدازاینکه گوشت‌ها به مدت یک ساعت در یخچال ماند، آن‌ها را به‌ اندازه‌های دلخواه تکه‌تکه می‌کنیم و مجدد در یخچال قرار می‌دهیم تا سس مزه دار کردن را آماده کنیم.
روش پخت ششلیک در خانه با استفاده از کباب پز خانگی استاندارد
روش پخت ششلیک در خانه با استفاده از کباب پز خانگی استاندارد
مرحله دوم مزه دار کردن گوشت کباب ششلیک شاندیزی

یک ظرف بزرگ برای مخلوط کردن مواد آماده کنید. سپس پیاز را رنده کنید و با فشار دست آب آن‌ها را بگیرید و در ظرف بزرگ بریزید. مراقب باشید تفاله پیاز وارد ظرف نشود. تفاله باقی مانده را دور بریزید.
گوشت‌ها را داخل ظرف بریزید و با آب پیاز به‌خوبی و به آرامی هم بزنید تا همه آن‌ها آغشته به آب پیاز شوند.
سپس باید زعفران را به گوشت‌ها اضافه کنید. نیمی از زعفران دم‌کرده را به‌صورت کامل به روی گوشت‌ها بریزید و به‌خوبی هم بزنید تا همه آن‌ها به زعفران هم آغشته شوند. نیم دیگر را در داخل ظرف جداگانه نگه‌دارید.
در هنگام مخلوط کردن گوشت‌ها را خیلی فشار ندهید تا بافت آن‌ها از هم جدا نشود. به‌ آرامی گوشت‌ها را با مواد آغشته کنید.
حال باید سیر و سس ورستر شایر و سرکه سیب را به مواد اضافه کنید. سره سیب باعث می‌شود که گوشت ترد شود. آن‌ها را به‌آرامی با گوشت مخلوط‌کنید.حال درب ظرف را بگذارید و آن را به مدت 7 ساعت در یخچال قرار دهید.
بعد از 7 ساعت گوشت‌های مزه دار شده را خارج کنید. به آن‌ها مقداری نمک بزنید و در مرحله آخر سس تند و روغن‌ زیتون را اضافه کنید. سپس درب ظرف را گذاشته و به مدت 6 ساعت گوشت‌ها را در یخچال قرار دهید تا مجدد گوشت‌ها مزه دار شوند. بعد از سپری شدن این مدت گوشت‌ها آماده به سیخ کشیده شدن خواهند بود.
روش پخت ششلیک در خانه با استفاده از کباب پز خانگی استاندارد
روش پخت ششلیک در خانه با استفاده از کباب پز خانگی استاندارد
مرحله سوم – به سیخ گرفتن کباب ها برای طبخ در کباب پز خانگی استاندارد

برای به سیخ گرفتن کباب ششلیک شاندیزی شما باید از سیخ‌های بزرگ استفاده کنید و بهترین سیخ برای این کار سیخ‌های نوک‌تیز هستند. از سیخ کباب کوبیده استفاده نشود.
اگر سیخ نوک‌تیز ندارید می‌توانید از 2 سیخ جوجه‌کباب که در کنار هم قرارگرفته است استفاده کنید.
گوشت دنده مزه دار شده را به‌آرامی به سیخ بگیرید به‌نحوی‌که همه گوشت‌ها در یک راستا قرار داشته باشند و دنده‌ها در یک‌طرف قرارگرفته باشند. در هر سیخ شما می‌توانید چهار تکه از دنده‌ها را قرار دهید.
روش پخت ششلیک در خانه با استفاده از کباب پز خانگی استاندارد
روش پخت ششلیک در خانه با استفاده از کباب پز خانگی استاندارد
مرحله چهارم – پخت ششلیک در خانه با استفاده از کباب پز تابشی خانگی

در این مرحله باید ابتدا ارتفاع کباب پز را تنظیم کنید. برای طبخ کباب ششلیک شاندیزی ردیف وسط کباب پز بسیار مناسب است.
در داخل سینی کباب پز آب ریخته و سپس کباب پز تابشی را روشن کنید. در حدود دو دقیقه صبر کنید تا سرامیک‌ها کاملاً سرخ و گداخته شوند.
حال باید سیخ‌ها را ترتیب در داخل کباب پز خانگی استاندارد قرار دهید. کباب ششلیک شاندیزی ابعاد بزرگ‌تری نسبت به جوجه‌کباب دارد و به همین دلیل در هر نوبت طبخ شما می‌توانید از 3 یا نهایت 4 سیخ استفاده کنید.
کباب‌ها را قرار داده و بعد از گذشته 30 ثانیه سیخ کباب‌ها را بچرخانید تا هر دو طرف کباب‌ها به‌اصطلاح خود را بگیرند.
کره را آب کرده و آن را با زعفران دم‌کرده مخلوط‌ کنید. زمانی که گوشت روی کباب پز از حالت پخته‌شده تغییر شکل داده و به حالت کباب شدن می‌رسد شما باید سیخ‌ها را از کباب پز به ‌نوبت خارج کنید. به ‌آرامی با فرچه مخلوط زعفران و کره را روی کباب‌ها بکشید و همه آن‌ها را آغشته به این مخلوط‌ کنید.
مجدد سیخ‌ها را در داخل کباب پز قرار داده در فواصل زمانی مناسب سیخ‌ها را بچرخانید تا هر دو طرف آن‌ها به‌خوبی کبابی شوند.
در کنار کباب ششلیک می‌توانید گوجه را نیز کباب کنید. بعد از طبخ کباب‌ها آن‌ها را روی برنج و یا در ظرف جداگانه قرار دهید.
از خارج کردن کباب‌ها از سیخ روی نان پرهیز کنید چراکه نان چربی و روغن کباب را جذب خود می‌کند و درنتیجه کباب خیلی سریع خشک می‌شود.
از ویدئو های محصولات ما بازدید نمایید
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان