امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دودمان گوجوسان

#1
گوجوسان (هانگول: 고조선؛ هانجا: 古 朝鮮)، که در اصل به نام چوسان (هانگول: 조선؛ هانجا: 朝鮮)، پادشاهی باستانی در شبه جزیره کره بود. پیشوند گو (Go، 고، 古)، به معنی "باستانی"، به این دلیل مورد استفاده قرار می گیرد تا آن را از پادشاهی چوسان که از (۱۳۹۲-۱۸۹۷) حکومت کرد تمایز دهد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دودمان گوجوسان 1
با توجه به سامگوک یوسا (۱۲۸۱)، گوجوسان در سال ۲۳۳۳ قبل از میلاد توسط دانگون تاسیس شد، که به گفته دانگون وی فرزند یک شاهزاده بهشتی و یک ماده خرس بود. اگرچه دانگون یک شخصیت اسطوره ای است و برای اثبات او هیچ مدرک مشخصی یافت نشده این حساب باز کردن بر روی اثبات وجود او نقش مهمی در توسعه هویت کره ای ایفا کرده است.امروزه روز تاسیس گوجوسان به طور رسمی به عنوان روز تاسیس ملی در کره شمالی و کره جنوبی جشن گرفته می شود.
برخی منابع باستانی ادعا می کنند که در قرن دوازدهم قبل از میلاد یک نجیب زاده چینی به نام گیجا (همچنین به نام جیزی نیز شناخته می شود)، که جزو خاندان سلطنتی سلسله شانگ چین بود ، به شبه جزیره کره مهاجرت کرد و گیجا چوسان را تأسیس کرد.این اسطوره امروز به دلیل تناقض با شواهد و مدارک بی اعتبار شده است و دیگر بخشی تاریخ اسطوره‌ای کره محسوب نمی شود.
نام گوجوسان برای اولین بار در اوایل قرن هفتم قبل از میلاد در منابع چینی ذکر و ثبت شده است. در اوایل، پایتخت گوجوسان در لیائونینگ واقع شده بود؛ در حدود سال ۴۰۰ قبل از میلاد، پایتخت به پیونگ یانگ منتقل شد. در حالی که در سده ۳ (پیش از میلاد) در جنوب شبه جزیره کره، دولت جین پدید آمد.
در سال ۱۰۸ پیش از میلاد ، سلسله هان چین به ویمان چوسان حمله و آن را فتح نمود. هان چهار فرمانداری برای اداره قلمرو گوجوسان تأسیس کرد. این منطقه بعداً در سال ۳۱۳ میلادی توسط گوگوریو فتح شد.
مؤسس این امپراتوری قدرتمند در سال ۲۳۳۳ قبل از میلاد دانگون اول نام داشت که پایتختش وانگئون سئونگ بود. آخرین امپراتور چوسان، اوگو نام داشت.
از وقایع مهم در اواخر دوران گوجوسان، می‌توان به پیدایش حکومتی به نام جین اشاره کرد. اوگو به دست آدمکشی از یکی از قبایل چوسان کشته شد. حکومت گوجوسان در سال ۱۰۸ قبل از میلاد توسط نیروهای امپراتوری هان مورد حمله قرار گرفت و یک سال در برابر آن‌ها مقاومت کرد و سرانجام سقوط کرد.
این امپراتوری با کمک ارتش نیرومندش ۲۰۰۰ سال بر شبه جزیره کره، شمال شرق چین و محدوده لیائودونگ حکومت کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان