امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فواید ارده چیست

#1
به راستی فواید ارده چیست که در تمام دنیا مورد توجه قرار دارد؟ به طور خلاصه اگر می‌خواهید با فواید ارده آشنا شوید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

۱ قاشق غذاخوری یا ۱۵ گرم ارده:

۸۹ کالری (انرژی)
۳ گرم پروتئین
۳ گرم کربوهیدرات
۸ گرم چربی
۲ گرم فیبر
۲۷% مس مورد نیاز بدن به صورت روزانه
۹% سلنیوم مورد نیاز بدن به صورت روزانه
۹% فسفر مورد نیاز بدن به صورت روزانه
۷% آهن مورد نیاز بدن به صورت روزانه
۶% زینک مورد نیاز بدن به صورت روزانه
۵% کلسیم مورد نیاز بدن به صورت روزانه
در واقع تمام این موارد توسط کارشناسان تغذیه سلامت در دنیا اندازه‌گیری شده و تنها مصرف یک قاشق یا ۱۵ گرم ارده کنجد می‌تواند این میزان از مواد مغذی، سالم و مورد نیاز بدن را فراهم سازد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه مصرف روزانه ارده را توصیه می‌کنند.

کالری ارده
در بخش بالا گفتیم که کالری هر یک قاشق ارده یا ۱۵ گرم ارده کنجد، ۸۹ تا ۹۰ کالری است. این میزان کالری بخش عمده از یک وعده غذایی را برعهده می‌گیرد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه بر این باورند که اگر می‌خواهید رژیم لاغری بگیرید، حتماً از ارده در صبحانه یا شام بهره‌مند شوید. اما اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان با کمک ارده به اندام دلخواهتان برسید، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه نمایید.

خاصیت ارده کنجد
ارده کنجداگر می‌خواهید از خاصیت ارده کنجد آگاه شوید، بهتر است بدانید که خواص این غذای سالم، بی‌شمار است. اما ما تنها می‌توانیم به چند مورد اشاره کنیم. لازم به ذکر است که خواص اراده در طب سنتی نیز از گذشته تا به امروز مورد توجه بسیاری قرار داشت.

اگرچه داروهای شیمیایی در دنیا و طب مدرن حرف اول را می‌زنند، اما طب سنتی نیز همچنان محبوب است. از این رو ما سعی کردیم در این مقاله نیز به خواص اراده در طب سنتی نیز اشاره کنیم تا از مصرف آن به صورت روزانه غافل نشوید و معجزه آن را در زندگی خود مشاهده کنید.

۱. خواص ارده برای قلب
کنجد که ماده اصلی تهیه ارده است، خواص بسیاری دربر دارد که می‌توان به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، تریگلیسرید و کلسترول بد اشاره کرد. تمام این موارد باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامت قلب می‌شود.

محققان در آمریکا روی ۵۰ نفر از افرادی که مشکل قلبی داشتند، تحقیقاتی صورت دادند. این افراد موظف بودند که به مدت ۲ ماه، ۴۰ گرم یا ۱.۵ قاشق در روز ارده کنجد مصرف کنند تا تأثیر ارده برای قلب را متوجه شوند.

در پایان تحقیقات، افرادی که روزانه ۱.۵ قاشق ارده کنجد مصرف می‌کردند، کلسترول بد خونشان به شکل قابل توجهی نسبت به افرادی که تنها دارو مصرف می‌کردند، کاهش یافت و به نظر می‌رسد معجزه ارده برای قلب باور پذیر است.

در واقع ارده کنجد نه تنها کلسترول بد خون، بلکه فشار خون بالا را به صورت نتیجه‌بخشی کنترل می‌کند. در نتیجه افرادی که به صورت روزانه ارده کنجد در صبحانه یا وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کنند، در معرض مشکلات و سکته قلبی کمتری قرار خواهند گرفت.

۲. ارده و چربی خون
پیش از این گفتیم که ارده برای قلب خاصیت فراوانی به همراه دارد. برخی محققان و دانشمندان بر این باورند که مصرف مداوم کنجد یا ارده کنجد به کاهش کلسترول مضر و تری‌گلیسرید کمک می‌کند و اراده برای چربی خون فواید بسیاری به همراه دارد. در واقع کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر می‌کند و در صورتی که کنترل نشود، ممکن است مشکلات جسمی بیشتری به وجود آورد.

دانه کنجد شامل ۱۵% چربی اشباع، ۴۱% چربی چند غیراشباع و ۳۹% چربی تک غیراشباع است. تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه بیشتر چربی چند غیراشباع و تک غیراشباع مصرف کنید، میزان چربی مضر و کلسترول کاهش می‌یابد و در نتیجه میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی کمتر می‌شود.

محققان روی تعدادی از افرادی که میزان چربی خون بالایی داشتند تحقیق کردند و این افراد موظف بودند که به مدت دو ماه، روزانه ۱ قاشق غذاخوری ارده کنجد مصرف کنند. در نتیجه، مصرف این میزان ارده کنجد باعث شد که این افراد شاهد کاهش ۱۰% از کلسترول مضر خون و ۸% از تری‌گلیسرید در بدن خود باشند. در این صورت معجزه ارده و چربی خون را نمی‌توان نادیده گرفت.

۳. خواص ارده برای التهاب
اردهضعف سیستم ایمنی بدن، باعث ایجاد التهاب می‌شود و در نتیجه التهاب وخیم باعث بروز بیماری‌هایی همچون سرطان، دیابت و بیماری خود ایمنی می‌گردد. اما بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه بر این باورند که خواص ارده برای التهاب قابل توجه است.

در یک تحقیق، تعدادی از افرادی که به بیماری خود ایمنی (بیماری خود ایمنی هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن به اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می‌کند بیماری‌های خود ایمنی می‌توانند اندام‌ها و بافت‌هایی از جمله گلبول‌های سرخ خون، عروق خونی، غده تیروئید ، لوزالمعده، عضلات، مفاصل و پوست را درگیر کنند) مبتلا بودند، باید به صورت روزانه تا دو ماه، ۴۰ گرم ارده کنجد مصرف می‌کردند.

این تحقیق بسیار موفقیت‌آمیز بود و بار دیگر خواص ارده در طب سنتی ثابت شد. افرادی که به بیماری خود ایمنی مبتلا بودند، با مصرف ارده برای التهاب، تا میزان قابل توجهی شاهد بهبود بیماری و کاهش التهاب در بدنشان شدند.

۴. خاصیت ضد سرطان ارده
کنجد سفید شامل ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که خاصیت ضد سرطان به همراه دارد. طبق تحقیقی، مصرف ارده کنجد سفید می‌تواند مانع آزاد و پخش شدن سلول‌های سرطانی شود. در واقع ترکیبات داخل ارده کمک بسزایی در روند درمان سرطان نیز می‌کند.

تحقیق دیگری در آمریکا بر روی حیوانات حاکی از آن است که ارده کنجد و ترکیبات آن با سلول‌های سرطانی پوست، روده، کبد و… مبارزه می‌کند. با این حال محققان همچنان در حال کشف خاصیت ضد سرطان ارده هستند. اما مصرف روزانه ارده تا حدود بسیاری مانع بروز این بیماری می‌شود.

۵. خاصیت ارده برای لاغری
در صورتی که با برنامه‌های غذایی و لاغری سالم و ثابت شده دنیا آشنا باشید، احتمالاً می‌دانید که بدن به کالری یا انرژی سالم برای زیست و سوخت و ساز نیاز دارد. اما افرادی که می‌خواهند رژیم لاغری بگیرند تا به اندام دلخواه خود برسند، نه تنها باید کالری کمتری مصرف کنند، بلکه این میزان انرژی نباید به قند یا چربی در بدن تبدیل شود.

قند و چربی مضر، عامل اصلی چاقی و بسیاری از بیماری‌ها است. البته بسیاری از پزشکان و محققان بر این باورند که چاقی خود مادر بسیاری از بیماری‌ها است. از این جهت در صورتی که می‌خواهید با ورزش و یک برنامه غذایی صحیح و سالم وزن خود را کاهش دهید، توصیه می‌کنیم از خاصیت ارده برای لاغری غافل نشوید.

پیش از این گفتیم که تنها مصرف یک قاشق ارده در روز می‌تواند ۸۹ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی و ۲ گرم فیبر مورد نیاز بدن را تأمین کند. اما چرا مصرف پروتئین، فیبر و چربی به کاهش اضافه وزن کمک می‌کند؟

هنگامی که می‌خواهید رژیم لاغری بگیرید، غذاهایی که شامل پروتئین هستند، همچون گوشت، حبوبات و ارده کنجد، باعث ایجاد احساس سیری در بدن می‌شوند. در این صورت این مواد غذایی نه تنها گرسنگی کاذب را از بین می‌برند، بلکه مانع خوردن غذای اضافه می‌شوند.

از دیگر روش‌های کاهش وزن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش در بدن است. مصرف مواد غذایی همچون میوه، سبزی‌ها و ارده کنجد، تا حدود قابل توجهی، فیبر مورد نیاز بدن را فراهم می‌سازد. فیبر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. در نتیجه در رژیم لاغری دچار یبوست یا مشکلات گوارشی نخواهید شد.

از دیگر خواص ارده برای لاغری می‌توان به وجود ۸ گرم چربی در یک قاشق ارده کنجد اشاره کرد. احتمالاً با خودتان تصور می‌کنید که چربی، مضر است و باعث چاقی می‌شود. در واقع بهتر است بدانید که چربی به دو گروه مضر و مفید تقسیم می‌شود.

چربی مضر به چربی خون تبدیل می‌شود و باعث چاقی، بروز بسیاری از جمله سرطان‌ها، مشکلات قلبی و سکته قلبی و مغزی می‌گردد. در این صورت شما باید غذاهایی مصرف کنید تا بدن چربی مضر را حذف کند و چربی مفید را برای سوخت و ساز و زیست، جایگزین نماید.

این چربی مفید شامل روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، ماهی، میگو، کنجد و ارده کنجد است. در واقع هر غذایی که شامل امگا۳ و امگا۶ باشد، مفید است و به سلامت بدن کمک بسزایی می‌کند. در نتیجه از خاصیت ارده برای لاغری و کاهش وزن غافل نشوید. ناگفته نماند که این روزها بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه در برنامه غذایی لاغری و حتی چاقی، ارده را به عنوان صبحانه یا شام قرار می‌دهند.
herang.co
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  ویروس کرونا ورژن دلتا چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان