امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قلعه چپولتپک

#1
قلعه چپولتپک (اسپانیایی: Castillo de Chapultepec‎) در بالای تپه چپولتپک واقع شده‌است. نام چپولتپک از زبان نائوتل Nahuatl که زبان مردم بومی مکزیک می‌باشد مشتق شده و به معنای «در تپه ملخ» می‌باشد. قلعه دارای چنان مناظر و تراس‌های بی‌نظیری است که مورخ جیمز اف. الونت دربارهٔ آن نوشت: «هیچ زیبایی در دنیا نمی‌تواند وی را بیشتر از این تحت تأثیر قرار دهد.» این شهر در وسط پارک چپولتپک در مکزیکوسیتی در ارتفاع ۲۳۲۵ متر (۷،۶۲۸ فوت) بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است. موقعیت مکانی این تپه در گذشته مکان مقدس برای آزتک‌ها بوده‌است همچنین ساختمان‌های بالای آن در طول تاریخ به منظور اهداف مختلفی از قبیل انبار باروت، آکادمی نظامی سلطنتی، اقامت ریاست جمهوری و رصدخانه مورد استفاده قرار گرفته‌است و در حال حاضر محل موزه ملی تاریخ می‌باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قلعه چپولتپک 1
این بنا، تنها قلعه سلطنتی در آمریکا است. این کاخ از سال ۱۸۶۴ تا ۱۸۶۷ مقر رسمی امپراتور ماکسیمیلیان اول و ملکه کارلوتا بود. در سال ۱۸۸۲، رئیس‌جمهور مانوئل گونزالس آن را محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور اعلام کرد. فقط با چند مورد استثناء تمام رؤسای جمهور تا سال ۱۹۳۹ این قلعه را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کردند تا در نهایت رئیس‌جمهور لزرو کردنس آن را به یک موزه تبدیل کرد.در سال ۱۷۸۵ برناردو دِ گالوز(Bernardo de Gálvez)، رهبر نیروی نظامی اسپانیا که به عنوان فرماندار مستعمراتی در لوئیزیانا و کوبا به خدمت گرفته شد و بعدها نایب‌السلطنه اسپانیا شد، دستور داد تا ساختمان بزرگی برای محل اقامتش در بلندترین نقطه تپه چپولتپک بسازند. فرانسیسکو بامبیتلی، ستوان ارتش و مهندس اسپانیایی، طرح اولیه را کشید و در ۱۶ اوت همان سال شروع به ساخت کرد.
پس از عزیمت بامبی به هاوانا، کاپیتان مانوئل آگوستین ماسکارو هدایت این پروژه را بر عهده گرفت و در طول مدت تصدی‌اش، کارها با سرعت زیادی انجام شد. سپس ماسکارو به ساخت قلعه‌ای به قصد شورش علیه تاج و تخت اسپانیا از آن مکان متهم شد. برناردو گالوز، نایب‌السلطنه، به‌طور ناگهانی در ۸ نوامبر ۱۷۸۶ درگذشت و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه وی مسموم شده‌است وجود داشت. اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا یافت نشد.
در شرایط نبود شخصی مناسب به عنوان مهندس ارشد در جهت ادامه پروژه، ولیعهد اسپانیا دستور داد که این ساختمان به قیمت یک پنجم مبلغی که برای ساخت آن هزینه شده‌بود به حراج گذاشته شود. پس از این‌که هیچ خریدار مناسبی برای عمارت پیدا نشد، خوان وینسنت د گومز، ساختمان را به عنوان بایگانی عمومی پادشاهی اسپانیا را در نظر گرفت اما این ایده هم نیز موفقیت‌آمیز نبود.
الکساندر فون هومبولت در سال ۱۸۰۳ از محل بازدید کرد و خزانه‌داری سلطنتی را به فروش پنجره‌های کاخ به منظور تأمین هزینه‌های حکومت محکوم کرد. در نهایت این ساختمان در سال ۱۸۰۶، توسط شهرداری دولت مکزیکوسیتی خریداری شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان