امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص کنجد چیست

#1
1.کنجد سرشار از فیبر است
۳ قاشق غذاخوری از کنجد خام که در حدود ۳۰ گرم است، شامل ۳.۵ گرم فیبر است که ۱۲% از نیاز روزانه بدن به فیبر را فراهم می‌سازد. همان‌گونه که می‌دانید مصرف فیبر برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش اهمیت بسیاری دارد و مصرف روزانه کنجد خام می‌تواند بخش زیادی از فیبر مورد نیاز و روزانه بدن را فراهم سازد.

فیبر نه‌تنها به عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند، بلکه بسیاری از پزشکان و محققان بر این باورند که فیبر باعث کاهش ابتلا به بسیاری از بیماری‌هایی همچون مشکلات قلبی، برخی از سرطان‌ها و دیابت نوع ۲ می‌گردد. از این رو مصرف کنجد کمک بسزایی به شما خواهد کرد.

۲. کنجد به کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید کمک می‌کند
خواص کنترل فشار خون کنجدبرخی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مداوم دانه کنجد به کاهش کلسترول مضر و تری‌گلیسرید کمک می‌کند. ناگفته نماند که کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر می‌کند و در صورتی که کنترل نشود، ممکن است مشکلات جسمی بیشتری به‌وجود آورد.

دانه کنجد شامل ۱۵% چربی اشباع، ۴۱% چربی چند غیراشباع و ۳۹% چربی تک غیراشباع است. تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه بیشتر چربی چند غیراشباع و تک غیراشباع مصرف کنید، میزان چربی مضر و کلسترول کاهش می‌یابد و در نتیجه میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی کمتر می‌شود.

دانشمندان روی ۳۸ نفر از افرادی که میزان چربی خون بالایی داشتند تحقیق کردند و این افراد موظف بودند که به مدت دو ماه، روزانه ۵ قاشق غذاخوری (۴۹ گرم) دانه کنجد مصرف کنند. در نتیجه، مصرف این میزان کنجد باعث شد که این افراد شاهد کاهش ۱۰% از کلسترول مضر خون و ۸% از تری‌گلیسرید در بدن خود باشند.

۳. کنجد سرشار از پروتئین است
برخلاف تصور بسیاری، پروتئین تنها با مصرف گوشت قرمز حاصل نمی‌شود. در واقع هر ۳ قاشق غذاخوری کنجد (۳۰ گرم) حاوی ۵ گرم پروتئین است. این پروتئین را می‌توانید در کنجد خام و پخته به‌دست آورید و در غذاهای خود به صورت مداوم استفاده کنید.

پروتئین برای سلامت بدن از ساخت ماهیچه تا بهبود عملکرد هورمون‌های بدن اهمیت بسیاری دارد. در واقع شما می‌توانید کنجد را در کنار غذاهای دیگر مصرف کنید تا به افزایش پروتئین بدن کمک کنید. ناگفته نماند افراد گیاهخوار می‌توانند کنجد را در کنار لوبیا، سویا و نخود سبز مصرف کنند تا پروتئین مورد نیاز بدنشان را فراهم سازند.

۴. کنجد فشار خون را پایین می‌آورد
فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی و سکته قلبی است. کنجد سرشار از منیزیم است و به کاهش فشار خون کمک می‌کند. علاوه بر این، کنجد حاوی ویتامین ای و ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که به عروق، قلب و فشار خون کمک بسزایی می‌کند.

طبق یک تحقیق، گروهی از افراد که فشار خون بالایی داشتند، روزانه، ۲.۵ گرم پودر کنجد سیاه مصرف می‌کردند. در پایان ماه، فشار خون این افراد، ۶% کاهش یافت و این تحقیق خود گویای معجزه مصرف روزانه کنجد است.

۵. کنجد در سلامت استخوان تأثیر دارد
خاصیت کنجد برای استخوانکنجد سرشار از کلسیم است و به سلامت استخوان‌ها کمک بسزایی می‌کند. جالب است بدانید که ۳۰ گرم کنجد پوست‌کنده ۱% کلسیم، ۲۵% منیزیم، ۱۹% منگنز و ۱۸% از زینک مورد نیاز بدن را تهیه می‌کند. همچنین ۳۰ گرم کنجد پوست‌نکنده ۲۲% کلسیم، ۲۵% منیزیم، ۳۲% منگنز و ۲۱% زینک مورد نیاز بدن را فراهم می‌سازد.

در صورتی که احساس می‌کنید در هضم کنجد پوست‌نکنده مشکل دارید، می‌توانید آن را خیس، آب‌پز یا کبابی کنید. این روش‌ها به نرم شدن کنجد کمک می‌کند و شما می‌توانید آن را در تهیه سالاد و غذاهای خود مصرف کنید و به سلامت استخوان‌ها نیز کمک نمایید.

۶. کنجد التهاب را کاهش می‌دهد
پیش از این گفتیم که در گذشته آشوریان و نیاکان ما از کنجد به عنوان مرهم و دارو استفاده می‌کردند. این روزها محققان ثابت کرده‌‌اند که کنجد باعث کاهش و التیام التهاب می‌شود. مشکلات کبد و کلیه، مشکلات قلبی و بیماری‌هایی همچون چاقی مزمن و سرطان باعث بروز التهاب در بدن می‌شوند. در این صورت مصرف کنجد می‌تواند کمک بسزایی بکند و همچون مرهم و دارو عمل کند.م

شما می‌توانید مقدار ۱۸ گرم تخم کتان و ۶ گرم دانه کنجد و ۶ گرم تخم کدو را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت ۳ ماه، هر روز آن را بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ۳ ماهه این ترکیب به کاهش ۵۱%  از التهاب بدن کمک می‌کند
herang.co
پاسخ
 سپاس شده توسط Prometheus
آگهی
#2
کنجد خواصیت زیاد داره ولی خب خیلی گرمه اگه با چیز سرد نخورید احتمالا داره جوش بزنید. منظورم از چیز سرد چیزیه که طبعش سرد باشه نه مثل بستنی و یخ. Cool
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  خواص توتون و تنباکو
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان