امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص حلوا ارده

#1
۱. حلوا ارده برای افزایش انرژی
حلوا ارده شامل مقادیر قابل توجهی ارده یا همان کنجد است. از این جهت، حلوا ارده با وجود ارده شامل مقدار زیادی اسید چرب مفید همچون امگا۳ و امگا۶ است. علاوه بر این، قند حلوا ارده که از عسل، شیره انگور، شیره خرما و در برخی موارد شکر است، به افزایش انرژی کمک بسیاری می‌کنند.

بسیاری از ورزشکاران صبحانه را بخش مهم وعده‌های غذایی خود می‌دانند و یکی از غذاهایی که بیشتر ورزشکاران به دلیل افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن میل می‌کنند، حلوا ارده است. در گذشته نیز برای افزایش انرژی سربازان، از حلوا ارده بهره‌مند می‌شدند تا این صبحانه لذیذ، انرژی لازم بدن را فراهم نماید.

۲. حلوا ارده در بارداری
خانم‌های باردار ممکن است در دوران بارداری دچار ضعف جسمانی یا خستگی شوند. از این جهت غذاهای پرانرِژی و مغذی را باید بیشتر در برنامه‌های غذایی خود قرار دهند. از جمله صبحانه‌هایی که به افزایش انرژی خانم‌های باردار و کاهش و درمان ضعف جسمانی کمک بسزایی می‌کند، مصرف حلوا ارده است.

در واقع بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه مصرف حلوا ارده در بارداری را توصیه می‌کنند. چرا که حلوا ارده حاوی چربی مفید است که به افزایش انرژی کمک می‌کند. همچنین کنجد یا ارده که از ترکیبات اصلی حلوا ارده است، با وجود فیبر، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و درمان یبوست در دوران بارداری کمک بسزایی می‌کند.

با این حال توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید حلوا ارده برای بارداری مصرف کنید، حتماً حلوا ارده شیره انگور یا حلوا ارده با شیره خرما را در اولویت خود قرار دهید. در این دو نوع حلوا ارده از شکر مصنوعی استفاده نمی‌شود و خاصیت آن بیشتر خواهد بود.

شیره خرما طبع گرمی دارد و اگر به دنبال مولتی ویتامین و قند طبیعی هستید، مصرف شیره خرما را نادیده نگیرید، چرا که حاوی ویتامین ب۱، ب۲، ب۳، ب۵، آ و سی است. از این جهت شیره خرما یک تقویت‌کننده قوی بنیه و افزایش دهنده انرژی مهم در دوران بارداری محسوب می‌شود.

همچنین شیره انگور شامل ویتامین آ، ب و سی است و در طب سنتی مصرف حلوا ارده شیره انگور توصیه می‌شود که خانم‌های شیرده باید از این صبحانه مقوی بهره‌مند شوند، چرا که به شیرشان غلظت می‌بخشد و برای درمان نفخ خود و نوزاد نیز مناسب خواهد بود.

۳. خواص حلوا ارده برای کودکان
خواص حلوا ارده
ارده یا کنجد سرشار از زینک، سلنیوم، مس، آهن، ویتامین ب۶، ویتامین ای و… است که به بهبود سیستم ایمنی کودکان کمک می‌کند. در واقع اگر می‌خواهید یک خوراکی یا صبحانه مغذی به کودکتان بدهید که حکم قرص یا داروی مولتی ویتامین دارد، از خواص حلوا ارده برای کودکان غافل نشوید.

ارده منبع خوبی از کلسیم است. کودکان برای رشد به کلسیم نیاز دارند. از این جهت بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که به جای تنقلاتی همچون شیرکاکائو به کودکان شیر بدهید. اما غذاهایی همچون حلوا ارده برای کودکان نیز مفید است که بخش مهمی از کلسیم بدن را فراهم می‌سازد.

برخی از کودکان به دلیل حساسیت غذایی، تغذیه نامناسب، عدم مصرف میوه و سبزی‌ کافی، مشکلات گوارشی و … با کمبود فیبر در بدن مواجه می‌شوند. از این جهت توصیه می‌کنیم به منظور درمان یبوست کودکان، نه تنها میزان میوه و سبزی‌ها برنامه غذایی‌شان را افزایش دهید، بلکه یک صبحانه مقوی و سرشار از فیبر نیز برایشان فراهم سازید. خوشبختانه ارده یا کنجد سرشار از فیبر است. بنابراین حلوا ارده برای کودکان و بهبود گوارش آن‌ها انتخاب مناسبی خواهد بود.

۴. حلوا ارده و کم خونی
یکی از درمان‌های شگفت‌انگیز حلوا ارده، رفع کم‌خونی است. در واقع کنجد یا ارده حاوی مقادیر قابل توجهی آهن، ویتامین ب۶ و مس است که هر یک از ویتامین و مواد معدنی کمک شایانی به درمان کم خونی می‌کنند.

کمبود هموگلوبین در بدن باعث خستگی، ضعف جسمانی، عدم تمرکز و خواب‌آلودگی می‌شود که در نتیجه به صورت کم خونی خفیف یا شدید بروز می‌کند. در صورتی که گیاهخوار هستید و می‌خواهید کمبود مصرف گوشت قرمز و آهن را در بدنتان جبران کنید، انتخاب حلوا ارده برای کم خونی، بسیار مناسب خواهد بود.

ناگفته نماند که در میان درمان پزشک، مصرف برخی از غذاهای مغذی و سرشار از آهن، همچون حلوا ارده نیز می‌تواند به درمان کم خونی کمک بسزایی کند. با این حال اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از مصرف حلوا ارده برای درمان کم خونی حاصل شود، توصیه می‌کنیم از حلوا ارده شیره انگور بهره‌مند شوید.

چرا که بسیاری از پزشکان به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌کنند که شیره انگور را در برنامه غذایی خود قرار دهند. از این جهت مصرف حلوا ارده شیره انگور به عنوان صبحانه برای بهبود کم خونی فراموش را نکنید.

herang.co
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان